Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#239698
Ik heb voor m'n jongste teefje (bijna 3 jaar oud) een reinigingspakket van Silverlinde besteld (met groene leem, tea tree, citroen en jeneverbes olie, zie http://www.paardendrogist.nl/pub/prd0000282.php ). Er zit een redelijk duidelijke beschrijving bij, maar ik heb toch nog wat vraagjes en misschien dat iemand hier daar het antwoord op weet?

Ik heb m'n teefje op 2 januari een wormenkuur van drontal gegeven, kan ik nu dan toch al met de groene leemkuur beginnen of moet je echt precies 3 weken wachten?
M'n teefje krijgt nu elke dag een mini dosering Enurace omdat ze licht incontinent is. Heeft het wel nut om dit te blijven geven tijdens die leemkuur?
M'n teefje krijgt ook elke dag visolie en glucosamine / chondroitine door haar eten. Kan ik dit blijven geven tijdens de leemkuur of heeft dit ook geen nut?
Op de bijsluiter staat iets over gechipte dieren, dat de chip kan verdwijnen door de leemkuur. Maar ik lees op internet (o.a. hier op het forum) dat dat niet waar is en dat chips niet uit het lichaam worden verdreven door groene leem. Wat is daar nou van waar?
De 1 zegt: "Groene leem niet door het voer mengen maar ruim ervoor of erna geven" en de ander zegt "gewoon door het eten doen". Hoe kan ik het nu het beste geven? Door het eten of juist niet?
Laatst gewijzigd door Audrina op vr 28 jan 2005, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#239733
Audrina schreef: Ik heb voor m'n jongste teefje (bijna 3 jaar oud) een reinigingspakket van Silverlinde besteld (met groene leem, tea tree, citroen en jeneverbes olie, zie http://www.paardendrogist.nl/pub/prd0000282.php ). Er zit een redelijk duidelijke beschrijving bij, maar ik heb toch nog wat vraagjes en misschien dat iemand hier daar het antwoord op weet?

Ik heb m'n teefje op 2 januari een wormenkuur van drontal gegeven, kan ik nu dan toch al met de groene leemkuur beginnen of moet je echt precies 3 weken wachten?
M'n teefje krijgt nu elke dag een mini dosering Enurace omdat ze licht incontinent is. Heeft het wel nut om dit te blijven geven tijdens die leemkuur?
M'n teefje krijgt ook elke dag visolie en glucosamine / chondroitine door haar eten. Kan ik dit blijven geven tijdens de leemkuur of heeft dit ook geen nut?
Op de bijsluiter staat iets over gechipte dieren, dat de chip kan verdwijnen door de leemkuur. Maar ik lees op internet (o.a. hier op het forum) dat dat niet waar is en dat chips niet uit het lichaam worden verdreven door groene leem. Wat is daar nou van waar?
De 1 zegt: "Groene leem niet door het voer mengen maar ruim ervoor of erna geven" en de ander zegt "gewoon door het eten doen". Hoe kan ik het nu het beste geven? Door het eten of juist niet?
Van die chip is onzin. Tenminste, bij de hond (bij het paard schijnt het weer anders te zitten. De chip zet zich vast in het spierweefsel, bij de hond en kan niet verdwijnen door groene klei.

Medicijnen werken niet/niet geheel meer wanneer je groene leem geeft.

Ik weet niet hoe het zit met visolie en glucosamine, maar aangezien de kuur toch niet langer mag als 2 weken zou ik gewoon het gebruik van die middelen voor 2 weken staken.

Volgens mij mag groene klein niet samen met eten gegeven worden, maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat niet zeker weet en ik weet ook niet meer waarom dat dan niet mag. Ik gaf het trouwens met een scheutje yoghurt of kwark. Veel honden vinden groene leem niet vies en ze eten het dus gemakkelijk met een beetje yoghurt.
Door oebaya
#239747
Voor een hond die medicijnen gebruikt, had je beter chlorophyl i.p.v. groene leem kunnen nemen. Groene leem gooit echt alle medicijnen er uit, chlorophyl is milder en kan derhalve wel samen met medicatie.
gr.
Nicolette
Door Audrina
#240038
oebaya schreef: Voor een hond die medicijnen gebruikt, had je beter chlorophyl i.p.v. groene leem kunnen nemen. Groene leem gooit echt alle medicijnen er uit, chlorophyl is milder en kan derhalve wel samen met medicatie.
gr.
Nicolette
Ik zie de Enurace die ze nu krijgt niet echt als medicijnen. Dat heeft ze toendertijd gekregen omdat ze heel af en toe een druppeltje urine verliest. Maar dat was in de periode dat ze net bij me kwam (het is een herplaatsertje) en bovendien stond ze toen nog op de brokken. Ik denk dat het toen een combinatie was van stress en slecht voer. Ik was sowieso toch al van plan om binnenkort een tijdje te stoppen met die Enurace om te kijken hoe het nu met haar gaat, dus dan is dit gelijk een mooie gelegenheid. ;)

Ik wacht even tot 3 weken na de wormenkuur die ze op 2 januari heeft gehad (dat wordt overal geadviseerd) en dan beginnen we met het leemkuurtje.
Ik zal het zoals Lizzy zegt ruim voor of ruim na het eten geven gemengd door een klein beetje joghurt met honing ofzo.
Door Lizzy
#240171
Oh, over die wormenkuur... Ik zie eigenlijk niet zoveel nut in drie weken wachten. Een wormenkuur werkt volgens mij niet eens zo lang. Ze krijgen het binnen, het doodt de wormen en klaar is kees.
Door Audrina
#240180
Ik kon me ook al niet voorstellen dat zo'n wormenkuur zo lang in het lichaam bleef en bovendien had Dais toch geen wormen. Ik heb dat wormenkuurtje gegeven omdat ik dacht dat ze wormen had maar die bleek ze achteraf toch niet te hebben. :-\
Ik denk dat ik gewoon a.s. vrijdag al met dat leemkuurtje begin. Dan ben ik toch lekker vrij en de dagen daarna ook, dus dan kan ik meteen in de gaten houden hoe ze erop reageert. :)
Door Audrina
#241734
Ik heb het nu 2 keer geprobeerd, 1 keer met appelmoes en 1 keer met yoghurt & honing en beide keren was het niet zo'n succes en kreeg ik het maar met moeite naar binnen bij Dais. Telkens een likje op m'n vinger en dan aan Dais d'r bekkie smeren. Zo krijgt ze het ook wel binnen maar dat is natuurlijk niet de manier. :-\

Toch maar door het eten gooien dan?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#241829
Zou ik gewoon doen. Ik heb het bij Gitte en Nitus door de Carnibest gedaan, want anders wilden ze het ook niet opeten. Ging prima ;).
Door Audrina
#242185
Audrina schreef: Vanaf morgen gaat het ook gewoon door de Carnibest heen. :)
Gedaan en nu ging wel gewoon alles tot de laatste kruimel op. Zonder mokken. Met zeer veel smaak zelfs. :) Beetje extra van dat sap dat vrij komt als je CB ontdooit eroverheen gegooid en het ging er in als koek. :)
Door Audrina
#242240
Ze moet alleen wel iets vaker plassen, maar ik geloof dat dat erbij hoort omdat de nieren iets harder aan het werk worden gezet, toch?
Door Audrina
#242694
En nog een vraagje (ja, ik blijf bezig :-[ ):
Dais staat nu op CB light omdat ze vanwege haar rotte ellebogen licht / schraal moet blijven. Kan dat kwaad met die groene leem kuur (ivm eventuele tekorten enzo) of kan ik haar misschien beter tijdelijk op CB natuur zetten?
Door isabelle
#242896
Audrina schreef: Ze moet alleen wel iets vaker plassen, maar ik geloof dat dat erbij hoort omdat de nieren iets harder aan het werk worden gezet, toch?
De jeneverbes werkt heel erg op de nieren
Gebruikersavatar
Door Nitus
#243041
Audrina schreef: En nog een vraagje (ja, ik blijf bezig :-[ ):
Dais staat nu op CB light omdat ze vanwege haar rotte ellebogen licht / schraal moet blijven. Kan dat kwaad met die groene leem kuur (ivm eventuele tekorten enzo) of kan ik haar misschien beter tijdelijk op CB natuur zetten?
Groene leem veroorzaakt geen tekorten volgens mij, ik zou haar gewoon op Light laten staan ;).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door