Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door helenavantroje
#2430009
Ik ben nu een paar weken met het nierdieet van Bowy bezig, hij vindt het geweldig, ook de enorme hoeveelheid groente(half pond) met pens. Hij mag natuurlijk weinig zout maar nu zat ik me af te vragen of een gestoomde makreel wel kon? Hij krijgt wel af en toe een zalmmoot, ga zo proberen een kop te scoren, maar vette vis is hier niet zo makkelijk te krijgen.
Door Lizzy
#2430010
Fijn dat Bowy het goed eet!! Gestoomde makreel kan wel, alleen kun je de graten niet geven, die zijn hard geworden door de hitte van het stomen/roken.
Door helenavantroje
#2430013
ok, dan heeft het weinig zin, kan ik net zo goed blikmakreel geven denk ik.
Ik ga volgende week zijn nierwaardes weer laten bepalen, ben benieuwd, zal het posten als je wilt?
Door Lizzy
#2430014
helenavantroje schreef: ok, dan heeft het weinig zin, kan ik net zo goed blikmakreel geven denk ik.
Ik ga volgende week zijn nierwaardes weer laten bepalen, ben benieuwd, zal het posten als je wilt?
Ehh, ik heb geen idee of blik net zo goed is. Misschien wel. Ja nee, ik raad het je echt af hoor, de graten te voeren. Die worden toch aanzienlijk harder door het stomen.

Ik ben heel benieuwd naar de nierwaardes, dus ja, als je ze wilt posten: heel graag!!

Ik hoop dat er verbetering is!
Door Ramses1
#2433347
Geen idee of je de mogelijkheden hebt, maar je kunt de Makreel met dit weer heel makkelijk natuurlijk drogen.
Op een rooster leggen en wat fijn gaas doek eroverheen (wel zorgen voor genoeg vrije ruimte zodat het gaas niet direct op de vis ligt) zodat er geen vliegen bij kunnen komen.

Bij voldoende ruimte misschien dit een idee?
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door