Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Boutje
#2429296
Ik ga terug van kvv naar barf :-).
Nu is het een tijdje geleden, dus graag even nakijken als iemand zin en tijd heeft.
Voor iedereen samen voer ik 2 kilo per dag. Ik was gewoon voor een maand te bestellen, als ze alles op hebben is er compleet gegeten.
Er zitten 5 kleinere hondjes bij (4 tot 6,5 kilo) en 2 grote, de geitenribben houd ik voor de groten.
Orgaan heb ik in pakket of gemalen genomen wegens moeilijk willen eten, pens in blokjes omdat de kleintjes voorlopig nog last hebben met hele lappen (en ik om die te snijden ;-) ).
Lijkt dit een beetje? Heb ik niks over het hoofd gezien?
Vis geef ik apart en als compleet.
Groentenmix komt er ook nog bij, die maak ik zelf aan 200 gram per dag voor de hele bende.

12 x Kwartelkarkas 500gr
6 x Konijnenrug karkas 1kg
8 x Kippennekken 1kg
4 x Geitenrib jong 1kg
3 x Lamshart blokjes 500gr
4 x Lamsvlees 1kg
3 x Eendenvlees (lobsnit) 1kg
1 x Paardenorgaan gemalen 1kg
1 x Pensblokjes los gevroren 5kg
1 x Runderorgaan pakket gemalen 1kg
1 x Kippenkarkas 5kg
1 x Eendenkarkas 1kg
2 x Paardenvlees 1kg
1 x Runderkopvlees fijn 1kg
1 x Rundvlees 1kg
2 x Kalkoendijvlees 1kg
2 x Kippenvlees 1kg
1 x Konijnen orgaanpakket 1kg
1 x Panharing 1kg
1 x Sardienen 1kg
1 x Zalm grof gemalen 1kg
Door Lizzy
#2429704
Mooie afwisseling. Ziet er goed uit. Ik houd niet van gemalen handel, dat zou ik zelf nooit kopen, ik wil namelijk zien wat ik voer. Welke kwaliteit. Dus ik zou orgaanvlees zelf ook ongemalen nemen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2429807
Er zit nogal veel kip in.
15kg op 55kg is ongeveer een kwart.  Het is dus niet té veel, maar meer moet het ook niet worden.
Ik veronderstel dat het ook is om je honden terug te laten wennen aan bot kauwen en dus eerst vrij veel kip?  Ik wilde er gewoon even op wijzen.

En er zit lever en nier in je orgaanpakketten? 

Dan lijkt het prima...
Door Boutje
#2430177
Orgaan heb ik inderdaad gemalen genomen omdat sommigen het echt niet graag eten en er anders tussenuit vissen.
ivm terug wennen en kleine hondjes heb ik inderdaad veel kip, ik wil eerst terug kijken hoe ze dit wegkrijgen en verteren.
Maar het is een goede tip om dit in gedachten te houden voor een volgende bestelling, dan zijn we een maand verder en kunnen ze misschien wat meer aan. Het moet alleen te snijden blijven voor mij, de kleintjes van 4 kilo kan ik niet veel doen met een kalkoennek of een runderstrot.
Maar als kwartel en konijn goed lukt probeer ik volgende keer misschien parelhoen? Haas?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door