Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Barf
#2428774
Omdat Flaky op brokken en kvv bij de fokker vandaan kwam heb ik haar eerst een paar dagen carnibest gevoerd, daarna voorzichtig wat bot en spiervlees en wat orgaantjes.
Maar het puppekind wil dus alleen maar groot, karkassen, botten, hele lappen spiervlees en noem maar op en de carbibest mag de prullebak in ;D
Maar: gaat het niet te snel of wil ik gewoon te voorzichtig doen ? gisteren lag ze te kluiven op een ganzenkarkas, ze kauwt prima, dat is het probleem niet want ze kluift, scheurt en trekt als de beste, verder lust ze tot nu toe alles dus eigenlijk ideaal.
Maar het gaat zo snel allemaal :-\
Door Barf
#2428787
franca schreef: Wat een heerlijk kind, als dit mijn hond was zou ik gewoon in de gaten houden of alles goed verteerd
dus gewoon poepcontrole .
de poep ziet er geweldig goed uit ;)
Door franca
#2428789
:thumbup: wat fijn als het gelijk zo goed gaat, mijn jongste labje, afgespeend met kvv, heeft vrij lang moeite gehad met verteren
dan voelde ik nog scherpe botjes in de poepjes.
#2428948
Ik zou haar dan maar geven wat ze wil.
Ik zou er gebruik van maken dat ze dit zelf wil en goed kauwt. Jong geleerd is oud gedaan dus ze kan er later maar profijt van hebben dat ze nu leert op de juiste manier te barfen.
Het schijnt ook dat pups die leren kauwen, later minder snel alles maar proberen doorslikken.

Ik kan het trouwens wel begrijpen dat ze een grote meid wil zijn en genoeg heeft van de pap (kvv). ;)
Geef maar het echte werk, want ze wordt al een grote, sterke hond!  :biggrin2:

Heb je geen andere honden of katten aan wie je de carnibest kan verpatsen?
Door Barf
#2428950
pearlsofpassion schreef:
Heb je geen andere honden of katten aan wie je de carnibest kan verpatsen?
Jawel hoor, mijn oudje vind het heerlijk dus die mag het hebben ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2428957
Ik zou zeggen geniet ervan :)
Geef haar lekker knaagwerk en ga er op je gemak naar zitten kijken.
Niets mooier als een hond die ECHT geniet van zijn eten. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door