Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Simone V
#2427539
Nou, de titel zegt het al; is er in Spanje pens te krijgen? en zo ja, waar zou dat te krijgen zijn, in de supermarkt of op een markt ergens? en weet iemand misschien het spaanse woord hiervoor?
voor de duidelijkheid, ik ga op vakantie in de buurt van lloret de Mar/ barcelona.
alvast bedankt....
#2427544
Nope, gaat niet lukken! Ik heb me suf gezocht toen we daar woonden (omgeving B'lona), maar het mag niet verkocht worden aan particulieren. Alleen aan winkeliers, en ook dan mag het alleen schoongemaakt en gekookt, waarna de Spanjaarden het zelf opeten. Schone, gekookte pens kun je dus wel krijgen, maar daar heeft je hond niets aan.
Door Simone V
#2427558
ik dacht al zoiets, maar goed....dan hoef ik er dus echt niet naar te zoeken  ;)
dan maar de percentages aanpassen he...zal ik de groenten omhoog gooien of het spiervlees?
ik geef nu 45 bot, 25 spier, 20 orgaan en 10 groenten.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2427719
Wat ik hier lees. Nmene sommige het tijdens de vakantie niet zo nou.
Een stuk kip en bv rundergehakt kom je een heel eind mee. Daar krijg je hond voor 2 of 3 weken echt geen tekorten van.
Ga je in een huis/appartement of hotel.
Meestal heb je in appartement/huis wel wat vriesgedeelte.
Dan zou ik diepgevroren wat in koelbox meenemen voor eerste dagen.
#2427731
Inderdaad, 2-3 weken op een beperkt barfdieet is geen probleem hoor! Ik zou daarom zeker niet te veel meenemen, want je kunt in Spanje veel dingen krijgen qua dooie beestjes. Gewone supermarkten hebben in ieder geval kip en konijn voor botwerk, en rund-, kip- en kalkoenvlees als spiervlees. Kippenmaagjes voorverpakt (in ieder geval bij de Mercadona), kippenlevertjes ook, een runderhartje... El Corte Inglés heeft zelfs geitenkoppen (cabeza de cabrito) in de versvleesvitrine! En als je een markt bezoekt, vind je ook nog eens lamsrippen, als je die voert. Even zoeken naar de reststukken daarvan, met maar een klein stukje rip eraan. Die kun je vaak al voor 3 € de kilo krijgen. En als je geluk hebt, heeft de polleria ook eendproducten, maar dat is niet overal het geval.
Door Simone V
#2427977
Tja, we gaan 4 weken dus ergens wil je het toch wel een beetje goed doen  :D
we doen 2 dagen over de reis, dus ik heb wel een paar zakjes geperste brok bij me. Mijn koelbox gaat het denk ik niet 2 dagen goed koel houden, ik vertrouw het dan ook niet om rauw te gaan geven...
En bij aankomst gelijk maar naar de supermarkt. Goh, wat kan een hond veel sch***** van brok zeg!

We zitten in een vrijstaand huis, dus ik verwacht wel dat er een vriesgedeelte bij zit  ???

Anne, Bedankt voor je tips over die geitenkoppen :-) die heeft Sita nog nooit gegeten, dus dat zou wel een keer leuk zijn om uit te proberen!! En jij bent wel internationaal bezig zeg. Eerst in Spanje gewoond en nu in Duitsland??
#2428050
Simone V schreef: Tja, we gaan 4 weken dus ergens wil je het toch wel een beetje goed doen  :D
we doen 2 dagen over de reis, dus ik heb wel een paar zakjes geperste brok bij me. Mijn koelbox gaat het denk ik niet 2 dagen goed koel houden, ik vertrouw het dan ook niet om rauw te gaan geven...
En bij aankomst gelijk maar naar de supermarkt. Goh, wat kan een hond veel sch***** van brok zeg!

We zitten in een vrijstaand huis, dus ik verwacht wel dat er een vriesgedeelte bij zit  ???

Anne, Bedankt voor je tips over die geitenkoppen :-) die heeft Sita nog nooit gegeten, dus dat zou wel een keer leuk zijn om uit te proberen!! En jij bent wel internationaal bezig zeg. Eerst in Spanje gewoond en nu in Duitsland??
En daarvoor in Italië, en dáárvoor in Portugal... Het einddoel is Noord-Zweden, dus we kunnen nog effe! ;D

Vier weken een beperkt barfdieet is ook geen ramp hoor, zeker als je eigenlijk alleen een pensprobleem hebt. Volgens mij komt het wel goed met barfen tijdens je vakantie. Veel plezier en goede reis gewenst in ieder geval!
Door Simone V
#2428261
Grappig, je wil gewoon overal in Europa gewoond hebben voordat je in Zweden eindigt??  ;D

Ja het gaat vast wel goedkomen met het barfen! En anders komen die brokken ook een keer op  ;)
#2428265
Simone V schreef: Grappig, je wil gewoon overal in Europa gewoond hebben voordat je in Zweden eindigt??  ;D
Nee hoor, ik was ook graag rechtstreeks naar Zweden of Finland geëmigreerd. Maar ik heb een eega met een lastige baan! :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door