Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2424779
1 van mijn borders heeft gisteren haar voetzooltje open gehaald.
Is een plekje van zo'n 1-2cm doorsnee.
Niet zo heel groot dus.
Ze heeft er ook niet zoveel last van.
Maar nu hebben we volgende week een belangrijke behendigheidswedstrijd.
Kan ik iets doen om het herstel te bevorderen?
#2428826
groene leem gebruik ik meestal en buitens huis gebruik ik een schoentje.

uitbruisen met waterstofperoxide (verdund of zo kopen dat het al verdund is), maar hiermee opletten dat je het niet te vaak en te lang doet, want dan houd je het juist open ipv dat het dicht groeit.

Succes!
#2431712
Zowel Merel als Maartje hebben van de week in iets scherps getrapt. Maartje heeft de voetzool en 2 tenen van 1 voorpoot lelijk gesneden, incl. winkelhaak. Merel heeft de voeten van beide achterpoten verwond waarbij in één een heel diepe snee in het grote kussen. Eerder gebruikte ik dan Walkertjes tijdens de wandeling, maar Maartjes voeten zijn eigenlijk net te smal om die goed te doen zitten en ook Merel sloft er wat mee (maar dat gaat op zich wel).
Nou heb ik rollen zelfklevend verband en dunne watten voor daaronder bij de dierenarts gehaald (ik kan de officiele benaming natuurlijk even voor je na kijken als je wilt). Die dunne watten zijn speciaal daarvoor bedoeld en voorkomen huidirritatie maar geven ook veel comfort. Ik wikkel er 2 lagen van rond de voet (flink omhoog, zodat het goed blijft zitten). Daarna het verband er om, dat kun je dankzij de watten eigenlijk heel makkelijk met lichte druk er om wikkelen zonder dat het gaat knellen. De voet wordt er volledig mee ingepakt, ik wentel het enkele malen in. Alleen bovenaan, bij het been, blijft een heel klein randje watten er bovenuit piepen. Nu zit het 'schoentje' als gegoten! Sloft niet, blijft perfect zitten ongeachtw at ze uitspoken en de pijn bij lopen is verdwenen :)
Overdag stappen ze daarop rond en 's nachts hebben lekker blote pootjes. Het wordt niet zweterig en ik vind dat het deze keer wel héél erg vlot hersteld. Dus voor 't herstel vind ik dit een aanrader en eventueel zo nodig ook voor de wedstrijd?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door