Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2427133
Boy eet nu vanaf 18 juni Barf.
Ik was eindelijk blij. ;D
Maar nu heeft hij sinds begin julli veel jeuk.Hij beet zijn lies stuk Waren naar DA geweest en die zag een bultje klopte ik had daar een teek verwijderd. :-\
Dus zalf gekregen en werd iets minder.
Een week later begon hij weer te bijten en wij gekeken en ja hoor weer rood.
Vond toen 2 vlooien die verwijderd en behandelt tegen vlooien geen vlo meer gezien.
Vorige week zagen we hem weer steeds bijten en goed onderzocht geen vlo te bekennen.
Maar de hele buik is nu zwaar geiriteerd ook bij zijn ellebogen op de voorpoten wordt het rood en wat kaler en hij begint nu bij de kont te bijten. :'(
Gisteren helemaal weer gekeken en zwarte puntjes nat gemaakt maar blijven korrels dus geen vlooienpoep. ???
Ik denk nu dat het een voedselallergie is maar ja van wat? ???
Gisteren wou hij dus ook zijn kvv lam niet eten.
Had nog wat brokken staan en heb die gegeven.
Maar ik denk nu om toch maar om eerst weer TOTW brokken te gaan geven.
Kijken of het dan minder word en dat en tijdje mee door gaan en dan weer per soort vlees gaan toevoegen.
Baal hier wel van, want nu lust hij veel vleessoorten alleen nog geen vleesbot behalve kippennekken dan.
Maar wil nu eerst dat die huid weer helemaal normaal is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2427171
Een vlooienbeet kan wel tot 3 weken jeuk geven, dus ik zou in deze niet meteen aan het voedsel denken. Blijft het zo, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2427229
Angelique schreef: Een vlooienbeet kan wel tot 3 weken jeuk geven, dus ik zou in deze niet meteen aan het voedsel denken. Blijft het zo, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Dit duurt al meer als 4 weken. Begin julli heb ik 2 vlooien gevonden en gelijk behandeld daarna geen vlo meer gezien.
En het breid zich steeds verder uit.
Door Lizzy
#2427234
In plaats van terug te grijpen op brokken, kun je natuurlijk ook een eliminatie dieet doen van verse/rauwe voeding.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2427256
Dat zou kunnen. ;)
Maar  Boy eet alleen als vleesbot kippennek. En hij eet niet van alle dieren orgaan.
En dus vind ik elimeneren erg moeilijk en ga dat dus niet proberen.
Daarbij denk ik dan dat hij toch tekorten gaat krijgen.
Mijn idee is met brokken weer beginnen (ben ik al) en als dat 2 maanden goed ga.
1 diersoort aan spiervlees erbij gaan geven 2 weken mss en dat zo dan steeds verder uitproberen.
Boy heeft het 5 jaar prima op brokken gedaan zag er prachtig uit was energiek en nooit ziek.
Sinds ik bij hem met vlees aan het proberen bent heb ik toch steeds problemen. :'(
In mei was ik ook terug gegaan naar brok en toen zag ik hem toch weer opknappen.
Het zou dus heel goed kunnen dat als dat nu weer gebeurt ik echt bij brok blijft.
Mij lijkt vers beter, maar mss geld dat niet voor elke hond.

Ik heb alleen net een vleesbestelling van ruim 100 euro gedaan. Waar mijn 2 honden en katten 8 weken van konden eten. :-\
Nu zal ik daar een heel poos langer meedoen.

Maar ik heb een kennis die 3 oude katten heeft en hun dochter wou ook graag dat hun katten vers gingen eten. Haar ouders waren daar niet voor.
Maar die zijn nu op vakantie en heb haar een proefpakket gegeven en wat denk je die katten smullen ervan en lusten alles.
Ik ga dus ook voor haar dagpakketjes maken. ;)
Door nicolette
#2427330
Sommige honden reageren ook sterk op alle vlooien en teken middelen. Die jeuk zou ook nog daar van kunnen zijn. Hetzelfde geldt voor alle inentingen, daar kan zelfs na lange tijd nog op worden gereageerd. Hoeft dus niet altijd aan een allergie voor voedsel te liggen.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door Thea
#2427356
Het middel wat ik gebruik heb dat gebruik ik al 5 jaar gem 1x per jaar.
En zijn entingen heb ie in januari gehad.
Ik ben echt ervan overtuigd dat het door voedsel komt.
Het zal mss 1 diersoort zijn maar de vfraag is nu net welke. Hij eet zo'n 9 verschillende diersoorten spiervlees en 4 of 5 orgaan van verschillende dieren.
Maar weet ook wel dat de meeste hier alles de schuld ergens van wil geven als het maar niet het vlees is.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2427409
Je zou ook nog eerst kunnen proberen enkel kip te geven. Als je geluk hebt, reageert hij daar niet op en knapt ervan op.
Ik weet dat dat niet is zoals een eliminatiedieet normaal uitgevoerd wordt, maar het valt wel te proberen.
Als hij tegen kip kan en ervan opknapt, zie ik niet in waarom je van daaaruit niet kan gaan elimineren op de andere diersoorten.

De meeste honden die allergisch zijn, zijn dat typisch voor kip en rund, maar je het kan natuurlijk altijd voor jouw hond niet gelden enje moet natuurlijk altijd werken met de optie's die je hebt. Als je keuze hebt tussen eerst eens testen of kip alleen goed gaat en van daaruit elimineren of brok geven en van daaruit elimineren, zou het voor mij duidelijk zijn.
Als je hem nu op brok zet, heb je natuurlijk weer kans dat hij erna al het vlees weer niet meer wil eten...  :-\
Gebruikersavatar
Door Thea
#2427426
pearlsofpassion schreef: Je zou ook nog eerst kunnen proberen enkel kip te geven. Als je geluk hebt, reageert hij daar niet op en knapt ervan op.
Ik weet dat dat niet is zoals een eliminatiedieet normaal uitgevoerd wordt, maar het valt wel te proberen.
Als hij tegen kip kan en ervan opknapt, zie ik niet in waarom je van daaaruit niet kan gaan elimineren op de andere diersoorten.

De meeste honden die allergisch zijn, zijn dat typisch voor kip en rund, maar je het kan natuurlijk altijd voor jouw hond niet gelden enje moet natuurlijk altijd werken met de optie's die je hebt. Als je keuze hebt tussen eerst eens testen of kip alleen goed gaat en van daaruit elimineren of brok geven en van daaruit elimineren, zou het voor mij duidelijk zijn.
Als je hem nu op brok zet, heb je natuurlijk weer kans dat hij erna al het vlees weer niet meer wil eten...  :-\
Eigenlijk ben ik wel van overtuigd dat het juist geen kip en rund is waar hij op reageert. ???
Want de kippennekken eet hij al vanaf januari ofzo.
Vroeger kreeg hij bij zijn brokken waar ook evt rund in zou moeten zitten pens.
En kippenhart en levertjes eet hij ook.
En van rund lust hij ook wel hart en nier en de lever zou ik wat heet water over kunnen doen dan eet hij het wel.

Ik zit heel hard te denken wat hij van de week allemaal gegeten heeft.
Ik heb natuurlijk een menu maar ik was de laatste week de vriezer zoveel mogelijk leeg aan het maken en zijn er wat dingen door elkaar gegaan. Ik had nog een halve rol kvv maar ik weet juist niet of dat kip of konijn was. Ik denk konijn. Maar dan denk ik weer hij eet al langer konijnenniertjes. Zou het kunnen dat ie van een konijnen kvv  last heb en niet van de niertjes?

Toen hij Tammenga at en dat heeft hij zeker 4 aanden gegeten krijg hij de soorten lam,geit,paard,rund en soms de compleet waar die 4 soorten inzit en kip. En had hij er volgens mij geen last van.
Dus wat hij nu als spiervlees extra krijg is kalkoen,hert en hazevlees en kvv konijn en eend.
En hij heeft van de week witvis vlees gegeten. Dat waren maar 3 of 4 stukjes de rest liet hij weer liggen. :-\

Maar hij wil weer bv ook geen biologische kip eten. :-[
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2427430
Welja, juist daarom zou ik eerst even testen of hij op kip alleen ook opknapt.
Omdat hij daar het bot van eet en omdat je denkt dat hij daar niet allergisch aan is.
Het is niet goed voor een eliminatiedieet normaal, maar het is dat of brokken.
Als je eerst even alleen kip geeft (bot, spier, orgaan wel compleet voeren) en pas als dat goed gaat stap voor stap andere diersoorten toevoegt, ben je toch net zoals een normaal eliminatiedieet bezig.
Maar dan niet kip en rund, want dan is de kans alweer groter dat er toch wat reactie komt en weet je weer niet van wat het komt.  Eerst enkel kip, omdat hij daar het bot van eet.
Erna kan je vleessoorten stap voor stap toevoegen.

Spijtig dat je van kip geen nier kan voeren, tenzij via rugkarkassen waar die nog in zitten, maar dat lust hij ook weer niet.
Maar ik geloof niet dat het zo'n kwaad kan om een tijdje geen nier te hebben. 
Pens moet je ook achterwege laten, die moet je als een aparte diersoort elimineren. Zelfs als hij later tegen rund zou kunnen, moet je de runderpens nog eens apart elimineren.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2427435
pearlsofpassion schreef: Welja, juist daarom zou ik eerst even testen of hij op kip alleen ook opknapt.
Omdat hij daar het bot van eet en omdat je denkt dat hij daar niet allergisch aan is.
Het is niet goed voor een eliminatiedieet normaal, maar het is dat of brokken.
Als je eerst even alleen kip geeft (bot, spier, orgaan wel compleet voeren) en pas als dat goed gaat stap voor stap andere diersoorten toevoegt, ben je toch net zoals een normaal eliminatiedieet bezig.
Maar dan niet kip en rund, want dan is de kans alweer groter dat er toch wat reactie komt en weet je weer niet van wat het komt.  Eerst enkel kip, omdat hij daar het bot van eet.
Erna kan je vleessoorten stap voor stap toevoegen.

Spijtig dat je van kip geen nier kan voeren, tenzij via rugkarkassen waar die nog in zitten, maar dat lust hij ook weer niet.
Maar ik geloof niet dat het zo'n kwaad kan om een tijdje geen nier te hebben. 
Pens moet je ook achterwege laten, die moet je als een aparte diersoort elimineren. Zelfs als hij later tegen rund zou kunnen, moet je de runderpens nog eens apart elimineren.

Ja maar ook pens eet hij dus echt al heeeeeeeeeeeel lang eerst van duck en smuldier en sinds december tot juni van tammenga en vanaf juni van Richard. Dat was dus van beide vuile runderpens en dat vind hij ook super lekker.

Pff blijf het moeilijk vinden ik blijf denken dat alleen kip te weinig is. Denk nu dan dat ik het eerst juist op kip en rund wil houden gaat het dan met 1 week nog niet minder worden kan ik altijd nog naar alleen kip. Maar zal dan wel de organen van kip geven.
Door Mevroi Kruim
#2427671
Er zitten ook weer oogstmijten in het gras, die kunnen hele vervelende en irritante jeuk veroorzaken zonder dat je ze ziet. Je hond een tijdje uit het gras en andere begroeiing houden en kijken of het minder wordt kan uitsluitsel geven.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2427677
Mevroi Kruim schreef: Er zitten ook weer oogstmijten in het gras, die kunnen hele vervelende en irritante jeuk veroorzaken zonder dat je ze ziet. Je hond een tijdje uit het gras en andere begroeiing houden en kijken of het minder wordt kan uitsluitsel geven.
Heb me eigen vanmiddag ook bedacht dat hij vorige week door een veld met allemaal brandnetels heb gelopen.
Maar het speelt natuurlijk al langer alleen niet in zo erge mate.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door