Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2424737
Faydor is nu ruim 13 jaar dus heel, heel behoorlijk op leeftijd. Moet er wel bij zeggen dat wanneer je dat niet weet, je hem dat nooit zou geven. De oorzaak waarom ik nu twijfel wat te doen is dat hij al geruime tijd een beetje rochelend adem haalt. Niet altijd maar wel vaak en de laatste dagen weer wat meer. Ook ligt hij soms als een Sphynx, waarbij ik dan soms de indruk heb dat hij dat doet om makkelijker adem te halen. Maar andere keren (vaker) ligt hij gewoon opgerold of op zijn zij. Derde punt dat opvalt is dat iedereen die hem hoort blaffen nu meteen zegt dat hij zo schor klinkt. Nu blaft hij al 13 jaar heel veel maar het valt me wel op dat opeens meerdere mensen dat dus zeggen. Ten slotte moeten we echt wel een beetje ons best doen om hem aan het eten te krijgen wanneer hij ook vleesbot krijgt. Nu was hij altijd al de minst gulzige eter maar het is wel opvallend lastiger om hem te laten beginnen met eten. Wanneer hij begonnen is eet hij wel door. Nu hebben 2 da's, waaronder Tannetje, naar zijn longen geluisterd en die klinken goed. Dat is een beetje de reden dat ik nu twijfel of er misschien iets zit in zijn slokdarm waar hij soms last van heeft. Nu zit hier zoveel hondenervaring dus ik vroeg me af: ideeen wat het zou kunnen zijn? Het is allemaal vaag maar alles bij elkaar heb ik een onderbuikgevoel  :-\
Laatst gewijzigd door Buran en Co op wo 22 aug 2012, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Buran en Co
#2424754
Lang leve Google. Ik snap waarom je daar aan denkt.......... :( Nou moet ik ook zeggen dat hij opvallend weinig hijgt en veel drinkt. Veel drinken zie ik er zo niet bij staan maar weinig hijgen wel............ 
Door Buran en Co
#2425112
Nynke schreef: Ik zei vorige week toch al dat ik plaatsvervangend keelpijn krijg als ik hem hoor blaffen :( :(
Ja klopt. En dat als ik zou zeggen dat hij een jaar of zeven is je dat zo zou geloven  :)
flodder en dwarrel schreef: ik moest ook gelijk aan stembandverlamming denken door het verhaal van Sanyo

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 977.0.html
Dank je, die had ik met de zoekfunctie inderdaad zo gevonden, lang leve BP

Ik ga op zoek naar een goede KNO chirurg en maak zo snel mogelijk een afspraak. Ik las dat er tegenwoordig 2 verschillende operaties mogelijk zijn, waar bij de nieuwe operatie het risico op verslikken veel kleiner wordt dus daar ga ik me ook even in verdiepen, wil wel een arts die beide methodes beheerst.

Jakkes, en dan wordt het weer zo warm  :-\ :(
Door Buran en Co
#2425114
Hitam schreef: Of een stembandverlamming of een chronische laryngitis. Dat zie je ook vaak bij oudere honden.
Zie dat beiden vastgesteld kunnen worden met een endoscopie dus dat lijkt me stap 1, mits een arts ook denkt dat Faydor een operatie aankan.
#2435526
Vandaag gesproken met DK 't Ossehoofd in Heerhugowaard. Deze kliniek is bereid om onderzoek, diagnose en eventuele operatie in 1 dag te doen  :)  Fantastisch hoe ze hier meedenken in het belang van de hond. Ik heb per mail contact gehad met de DA en filmpjes gestuurd van het stemgeluid van Faydor, de ademhaling en de symptomen beschreven. Tevens heb ik de bloed- en urine uitslagen gestuurd van afgelopen juni toen ik Faydor na heb laten kijken vanwege een onderbuik gevoel. Dit is basis genoeg om een stembandverlamming te vermoeden. Een hond van de DA zelf heeft dit ook gehad. Omdat de DA niet te spreken was over de risico's van een traditionele operatie is hij op zoek gegaan naar een andere techniek waarbij het risico op verslikken niet meer zo groot is. Deze techniek heeft hij op zijn eigen hond uitgeprobeerd en gebruikt hij nu circa een keer per maand met uitstekende resultaten. We worden volgende week woensdag rond 12:00 verwacht (maar de koffie was een kwartiertje later ook heus nog wel warm dus mocht me niet haasten  :) ), dan een uitgebreide anamnese en onderzoek, eventueel een korte wandeling en aansluitend opereren indien nodig. Waarbij zorgvuldig gekeken zal worden naar de conditie van Faydor. En met een beetje mazzel kan hij dezelfde dag weer mee naar huis. dus wat er ook gebeurd, woensdag 27-8 heb ik in ieder geval een diagnose!!!

Overigens is Faydor de warme dagen uitstekend doorgekomen, mede dankzij zijn cooling coat  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door