Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2424717
Riek schreef: Ik vind het er behoorlijk onprettig uitzien eerlijk gezegd.
Net heb ik even de foto's van Boris opgezocht en dat zag er 2 dagen na zijn castratie al een heel stuk beter uit.
Ik wil je niet bang maken, maar dat is wat ik ervan kan zeggen.

Zo zag Boris eruit 2 dagen na zijn castratie.
Afbeelding
Boris is wel op een andere manier gecastreerd dan Rakker, bij Rakker is de balzak geopend en niet een sneetje langs de piemel gemaakt. Het ziet niet rood ofzo :-\
#2424719
Dian schreef: het is niet groter dan toen de ballen er nog in zaten
Maarja, die zitten er niet meer in, dus nu zit er wat anders in. Ik vind het er ook nogal ranzig uitzien. Maar goed, dat zie je vaker als ze in het zakkie hebben zitten snijden. Ben meer de situatie gewend zoals Riek 'm laat zien.
Ik zou 'm er in ieder geval niet meer aan laten likken oid. Dat wondvocht trekt hopelijk vanzelf weer weg, maar dat opgezette sliertje naar voren to zou ik goed in de gaten houden. Ziet er geïnfecteerd uit.
#2424726
Ik vind het er ook niet echt mooi uitzien.
Onze eerste hond , toen we die lieten castreren , zwelde het hele zaakje  binnen 2 dagen op.
Zijn balzak werd 10 keer zo groot als hij normaal was :-\ , gevolg  , alles barste open  :'(
Hij bleek allergisch voor de inwendige hechtingen te zijn.
De balzak werd opnieuw open gemaakt om de druk eraf te halen en moest toen zonder hechtingen gaan genezen. Wat een ellende was dat toen  :-[.
Ik praat hier wel over zo'n 20 jaar geleden , op dezelfde manier gecastreerd als Rakker.
Ik zou het in ieder geval goed in de gaten houden dat het niet gespannen gaat staan.
#2424760
Eventuele zwelling komt vaak door vocht in de balzak. Je zou dit kunnen koelen, dat geeft wat verlichting.

Let goed op het gedrag van je hondje en uiteraard op de wond. Als je het idee hebt dat het ontstoken is, meteen terug. Ze kunnen flinke koorts krijgen!

Heb je pijnstillers/ontstekingsremmers en antibiotica gehad?
#2424773
Ik vind dit er niet netjes uit zien Dian.... (en dan zeg ik het nog netjes).
Het snijden in het balzakje geeft vaak veel meer irritatie- snap ook niet dat dit nog gedaan wordt-. Maar daar heb jij niks aan...
Dat de balzak zelf gezwollen is zie je wel vaker, maar dat moet in de loop van de dagen wel minder worden, en niet erger.
De streep naar voren kan irritatie zijn van het scheren, maar het ziet er niet fijn uit !
Sterkte met je mannetje !  En goed zn temperatuur in de gaten houden, bij koorts aan de bel trekken !
#2424797
moet eerlijk zeggen dat ik het vanaf dag 1 er al niet lekker uit vond zien, dat gesnij in een balzak.... >:(
dat het iets zwelt en blauw is dat is logisch...maar dat streepje daar zou ik mooi mee naar de da gaan...
ook zn zakje is wel erg opgezwollen....
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 12 aug 2012, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#2424850
Ik vind het er ook niet jofel uit zien, bij Tom is het ook anders gedaan en dat was de dag erna eigenlijk al heel rustig, zijn balzak was ook lang niet zo gezwollen en die geel achtige uitloper (lijkt me ontstoken/pusserig?) herken ik ook niet.
Geloof dat als ik dit zou zien ik even de da zou bellen ter controle.
#2424889
miik schreef: Ik vind dit er niet netjes uit zien Dian.... (en dan zeg ik het nog netjes).
Het snijden in het balzakje geeft vaak veel meer irritatie- snap ook niet dat dit nog gedaan wordt-. Maar daar heb jij niks aan...
Dat de balzak zelf gezwollen is zie je wel vaker, maar dat moet in de loop van de dagen wel minder worden, en niet erger.
De streep naar voren kan irritatie zijn van het scheren, maar het ziet er niet fijn uit !
Sterkte met je mannetje !  En goed zn temperatuur in de gaten houden, bij koorts aan de bel trekken !
tja, bij Jeppe en Pezzo van Nynke is het ook zo gedaan en dat is ook nog maar pas geleden :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door