Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flyball-Junkies
#2424447
Vraagje aan jullie?ik heb vandaag mijn bestelling bij slagerij West op gehaald.Nu had ik Lamsnieren besteld maar ik heb Rundernieren gekregen.Natuurlijk kwam ik er thuia pas achter.Nu is mijn vraag kan ik de Rundernieren toch aan mijn honden geven ze zouden het dan 4X krijgen of kan ik de Rundernieren beter weggooien.En opnieuw ergens anders Lamsnieren halen.
Door Lizzy
#2424473
Rundernieren van koeien ouder dan xx maanden mogen niet meer voor humane consumptie verkocht worden. En SW is een slagerij-voor-menselijke-consumptie, dus dit zullen (hoop ik) kalfsnieren zijn.

Quote:

Rundernieren van dieren ouder dan twee jaar
kunnen als categorie 3 materiaal worden
afgevoerd. Daarmee is de bestemming als
categorie 2 van dieren ouder dan 5 jaar
komen te vervallen. De VWA controleert
hierop vanaf 1 oktober. Slagers die dit niet
opvolgen lopen het risico op hoge boetes.

Unquote.

En rundernieren van dieren ouder dan 2 jaar mogen wel in de diervoeding terecht komen. Tenslotte is de gezondheid van onze huisdieren niet erg spannend, staat niet zo hoog op de agenda (zei ze sarcastisch). Kortom, als het SW zich aan de regels houdt, is er geen enkele reden waarom je dit niet aan je hond zou voeren.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2427642
Lamsnier is in 1 stuk, zoals grote konijnennieren, rundernieren zijn gelobd, precies uit verschillende stukjes (beetje als een opgezwollen druiventros).
Misschien eens googlen? Je ziet het meteen.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2427658
pearlsofpassion schreef: Lamsnier is in 1 stuk, zoals grote konijnennieren, rundernieren zijn gelobd, precies uit verschillende stukjes (beetje als een opgezwollen druiventros).
Misschien eens googlen? Je ziet het meteen.
Haha, dat ik daar zelf niet opkom ! En heb het verschil gezien, weer wat geleerd  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door