Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Butch
#2423625
In het verleden heb ik veel besteld bij herby en later Richard, maar ik vond op een gegeven moment de kwaliteit tegenvallen. Ik ben toen naar anderen gegaan, waar het beter leek, maar ook daar vond ik de kwaliteit wisselvallig of gewoon af en toe ronduit slecht. Nu wees iemand mij op degomeat, die kende ik nog niet, maar dat blijkt van Richard te zijn. Dat bedrijf blijkt overgenomen te zijn, of een nieuwe mede-eigenaar, ik weet niet hoe dat zit.

Nu is mijn vraag: Wat is jullie ervaring met Degomeat.nl? Ik lees hier en daar wel goede berichten over ze maar is de kwaliteit daar constant of is het daar ook maar afwachten of het redelijk te eten is?
Ik wil gewoon geen vliezen, pezen en vet ipv vlees of orgaan.
#2423636
Ik ben er best tevreden over, maar er is al eens iemand geweest die oude haas had gekregen. Dat is, eufemistisch gezegd, verre van netjes.
Ik heb geen vliezen, pezen of veel vet gekregen, maar ik bestel dan ook niet alles voor de poezekes. Zo neem ik nooit kopvlees, maar altijd mooi spiervlees (A-kwaliteit of stoofvlees ofzo). Ik voer geen diersoorten die van zichzelf al heel vet zijn, zoals geit (van lam krijgen ze meestal alleen niertjes en hart).
Veel van zijn spullen zijn gewoon van Kiezebrink en dat is best goed spul.
Ik bestel overigens niet allen bij Henk (nieuwe eigenaar van Richard en ook van de nieuwe Degomeat). Eendendingen komen van de VSE en konijn wil ik van Orinake. De eend is goedkoper en konijn ook en mooier bevleesd dan het goedkope konijnkarkas.
Door Butch
#2423661
VSE, bedoel je http://www.kronenhof.nl? Daar woon je in de buurt dan zeker, die bezorgen vast geen vijf kilo eendenkarkas...

Het probleem is dat ik geen zin en tijd heb om enorme stukken te gaan rijden of veel zoeken naar allerlei verschillende leveranciers, dus ik zoek een goede leverancier waar ik alles kan bestellen en kan laten bezorgen. Ik betaal liever een eurootje meer dan dat ik heel veel tijd kwijt ben aan zoeken en rijden. Maar ik wil gewoon wel mooi vlees geven.
#2423668
Ik ben zéér tevreden. Het stoofvlees (paard en rund) is uitstekend en zo ook bijv. de kalkoenfilet. De duifkk en wilde konijnschouders zijn bijzonder goed bevleesd. Het konijnrugkarkas vind ik prima, maar er is ook een extra dik bevleesde te krijgen. Voordeel vind ik dat het altijd rugkk is.
De info op de site (of in de mail) tav de kwaliteit klopt. Wat ik ideaal vind is dat alles al per kilo is verpakt, dat scheelt bulten werk in verpakken: ofwel ik maak het achter elkaar op ofwel ik verpak 1 kilo (da's een fluitje van een cent).
#2423669
Ja, dat is VSE, maar ik bestel met Eelke mee. En dan haal ik het bij haar op. Je kan als particulier ook bij VSE bestellen en ophalen (volgens mij doen ze niet aan bezorgen), maar dat gaat wel in grote hoeveelheden. Ik heb de vorige keer, half jaar geleden ofzo, een doos eendennekken met zus gedeeld; ik ruim 2 kilo en zij de rest. Ot en Sien eten nu nog steeds van de nekken.
Volgens mij komt de tamme eend van Henk van Kiezebrink vandaan. Ik heb wel eens eendendingen van KB gehad en vond de kwaliteit goed.

Henk bezorgt wel alles volgens mij. Ik laat het afhalen, want hij zit hier in de buurt. Hij heeft mooi spiervlees.
#2423841
Ik bestel al ongeveer een half jaar het grootste deel van m'n vlees bij degomeat en ik ben heel tevreden. De kwaliteit van de producten is eigenlijk precies als de omschrijving op de website: 'super mager' is ook echt super mager, en 'met vet' heeft inderdaad veel vet (konijnenniertjes). En het grote voordeel vind ik dat bijna alles standaard leverbaar is, en als er een keer iets niet op voorraad is, dan word je gebeld/gemaild met een alternatief. Ideaal voor de wat luiere barfer dus (zoals ik)! (en niet eens duur)
Door Limpy
#2423845
Heb nu paar keer mee besteld bij degomeat/natuurlijkrauwvoer en ben tevreden (kwaliteit is idd constant), bij richard nu 1x sinds Henk het heeft overgenomen en daar is het echt verbeterd!
Net als koekje heb ik een paar kritische katsels maar alle spiervlees gaat er goed in.
#2423850
[quote="RvT"]
Ik zal foto's maken van de producten die ik besteld heb  :)
[/quote]Hier al vast een paar plaatjes:
Afbeelding
runderstoofvlees

Afbeelding
paardenstoofvlees

Afbeelding
Konijnenschouders wild konijn
per 2 stuks (pakweg 220 gram)

Afbeelding
Konijnenvlees

Afbeelding
Kalkoenfilet

Afbeelding
Parelhoenkarkas
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door