Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2423458
Ik had bij iemand anders haar topic mee gelezen, en daar ook gelijk een vraag aan gekoppeld, om niet haar topic verder te vervuilen zet ik de vraag apart.
Extreme schreef: Ik lees mee, en heb een vraag mbt traumeel.
Ik heb een labrador van ruim 12, die het eea aan gezondheidsproblemen heeft, hiervoor krijgt hij groenlipmossel en catsclaw(met schietwilg, boswelia), visolie. Nu gaan we over een week of 3 naar de bossen, en daar zal hij dus wat ongelijker wandelen dan hier in de stad. De vorige keren kreeg hij nog geen toevoegingen dan alleen dexamethason. Ondanks de dexamethason merkte we dat hij meer last/spierpijn kreeg, dus het zit in de verwachting dat dit nu ook kan gebeuren. We passen de wandelingen aan, gaan niet lang/er weg met hem, maar toch komt er een reactie.
Mijn vragen:  is traumeel een middel die ik aan hem kan geven?
Is dit geen probleem met de cats claw en groenlipmossel?
En is het verstandig om dit al op voorhand te gaan geven?
Of misschien andere tips?
Extreme schreef: Sorry, maar hij heeft HD, spondylose en een "soort" hernia. Hij heeft eerst een andere middel gehad(zit me rot te denken welke het was  ::)), maar dat was uit de handel gehaald, dus de da kwam toen met de dex. Inmiddels is hij zonder dex, maar wel aan de groenlipmossel en catsclaw, waar hij het naar omstandigheden best op doet.
Toen hij moeillijker begon te bewegen, waarschijnlijk pijn had, kreeg hij pijnstilling eerst carporal , daarna trocoxil(omdat dit maar 1 x p maand hoefde), maar de trocoxil werkte steeds korter, en de osteopaat waarschuwde voor dit middel, en raadde aan om terug te gaan naar de carporal, deze kan ik zo nodig gaan geven. Ik merk nu geen verschil met het geven van carporal of nu de cats claw/groenlipmossel. Dus hij krijgt nu (nog) geen pijnstillers, die overigens wel mee gaan voor de vakantie, maar zolang ik het op een "natuurlijke" manier kan ondervangen dan dat liever. Vandaar mijn interesse in traumeel.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2423464
*Sella*, ik heb mijn hond al meerdere andere produkten gegeven, waaronder ook spul met msm, hierbij merkte ik weinig verschil. De traumeel al blijvend geven, wat voor effect/doel heeft dit? Ik begreep uit andere stukjes dat dit gegeven word voor bv als een oudere hond met vakantie toch meer/anders loopt, dan dit tijdens of evt vooraf te geven. Ik begrijp uit jouw stukje dat ik het blijvend moet gaan geven?

*Lil*  ik ga even google over yuka, wat het is/doet enz.

Voor beide alvast bedankt voor de tips.
Door sella
#2423555
Mijn hd honden kregen bij erge klachten 3 keer daags en als onderhoud 1 keer daags, liet ik dat weg dan was het veel slechter.
Ik geef en neem pure msm en niet een combi produkt, ik geef 3 capsules en neem dat zelf ook, ik merk echt afname van de pijn bij mezelf op de slijtageplekken.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2423610
sella schreef: Mijn hd honden kregen bij erge klachten 3 keer daags en als onderhoud 1 keer daags, liet ik dat weg dan was het veel slechter.
Ik geef en neem pure msm en niet een combi produkt, ik geef 3 capsules en neem dat zelf ook, ik merk echt afname van de pijn bij mezelf op de slijtageplekken.
Ik heb sinds hij op de catsclaw en de groenlipmossel staat niet het idee dat hij pijn heeft, maar goed helemaal uitsluiten kan ik het niet. Die msm zou dus al extra toevoeging zijn, en welk merk is dan goed?
Door Lizzy
#2426817
Ik vind Traumeel een middel dat geschikt is bij trauma. Niet voor iets chronisch. Maar je kunt het prima inzetten als ie wat meer last heeft wanneer wat meer beweging heeft gehad of op ongelijk terrein heeft gelopen. Ik weet niet wat je hond weegt maar je kunt de dosering aanhouden van ongeveer de helft van de mensendosering tot de hele mensendosering (als je een middelgrote hond hebt de helft en bij een grote/zware hond mag je best de hele mensendosering geven).
Door Lil
#2427032
Hier geprobeerd traumeel in te zetten als er door wandelen veel last was van artrose, maar dat werkt hier absoluut niet. Wel werkt het als er echt een verstapping/verrekking heeft plaatsgevonden of laatst toen meneer helaas vol op zijn bek was geklapt op een stenen trap, toen genas zijn neus en blauwe plekken heel snel.

Heel, dus de firma van traumeel heeft een apart middel voor artrose en dergelijke. Helaas is dit middel alleen in Duitsland verkrijgbaar en niet hier in NL, omdat ze daar nooit papieren voor hebben aangevraagd. Ze verzenden het dus ook niet naar NL, omdat dit niet mag.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2427584
Ok bedankt voor de reacties.
Ik had een beetje gelezen over traumeel, en zoals ik het interpreteerde had ik al zoiets van dat is meer voor trauma's, maar omdat het bij een andere topic dacht ik werd geadviseerd omdat een oudere hond wat meer last van zijn/haar lichaam had na een andere wandelgedrag, dacht ik oeps over een paar weken gaan wij naar de bossen, misschien nu al beginnen met geven.
Heb besloten om het in ieder geval  niet ter preventie te geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door