Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#242276
Ik wilde voor waffie en jiffie een verzekering afsluiten bij Dier&Zorg, dit omdat we voor waffie al honderden (misschien duizend) euro's kwijt zijn aan medische kosten en het natuurlijk alleen nog maar zal oplopen. Nu is het probleem dat op hun site staat dat ze er vanuit gaan dat bij aanmelding de hond gezond is...  Ik weet niet in hoeverre Waffie in hun ogen gezond is, ivm zijn nek... Betekent dit nu dat ik geen verzekering kan afsluiten?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#242277
Voor Wandor zou ik het niet doen!
Alles wat Wandor al heeft gehad voor aanvang van de verzekering valt buiten de vergoeding.
Dus alle kosten die je nog gaat maken ivm zijn nek worden niet vergoed.
Net als andere zaken waarvoor hij al bij een dierenarts is geweest, denk aan oorontsteking ed.
Je kan het dus wel afsluiten voor Wandor, maar dat wordt duur betalen dan aan dier en zorg :-\
Hetzelfde geld voor Yindra, alles wat zij heeft gemankeerd voor aanvang van de verzekering wordt ls het nog een keer voorkomt, niet meer vergoed.
Alle dierenartsbezoeken die je al hebt gedaan worden of via jou aan dier en zorg gegeven of via je dierenarts
Laatst gewijzigd door qyan op zo 16 jan 2005, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#242279
Ohhw dat is minder. Dus eigenlijk is het het best om van pup af aan te verzekeren, of helemaal niet? Nu ik heb gemerkt dat je hond van alles kan krijgen, zonder dat je er zelf wat aan kunt doen, kijk naar Waffies nek, ben ik bang dat hij in zijn leven een operatie van een paar duizend euro nodig heeft, en dat is niet te betalen. Stel nou dat de osteopaat niets kan doen en we evt besluiten om te opereren, als dat haalbaar is natuurlijk, dan zal dit aardig wat kosten. Daarbij zag ik bij de kliniek in utrecht dat je niet eens in termijnen mag betalen, maar dat dat direct contant of per pin moet, voordat je weggaat! Om over jiffies kosten nog maar niet te praten, wie weet wat we bij haar nog tegekomen  :-\
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#242280
Het beste is inderdaad vanaf de eerste dag dat je pup er is verzekeren.
Hebben we met Qyan ook gedaan en we hebben tot nu al alles vergoed gekregen, al 2500 euro over de afgelopen 2,5 jaar.
Enige dat niet vergoed wordt zijn erfelijke aandoeningen (HD, ED en behandelingen die daarmee te maken hebben, dus ook eventueel pijnstillers), entingen, wormmiddelen en dat soort dingen.
Fysiotherapiee/ chemo en nog een aantal zaken worden ook niet vergoed, maar verder vergoeden ze wel veel.
Ik heb mijn verzekeringsbedrag per jaar er allang uit helaas :-\
Als je een hond hebt die nooit iets makeerd is verzekeren wel duur.
Ik betaal voor Qyan van pup afaan rond de 15 euro per maand.

Eigenlijk zou je voor allebei je honden ff uit moeten zoeken wat ze allemaal al gehad hebben in het verleden, ook Yindra en dan voor jezelf beslissen of er genoeg over blijft (met dingen die ze nog kunnen krijgen) en of het zin heeft om te verzekeren.
Maar voor Wandor is het denk ik niet rendabel, al kan er natuurlijk ook iets gebeuren wat ie nog niet heeft gehad.
Tja, moeilijk..........
Door avalon
#242283
Als verzekeren te duur zal gaan worden kun je misschien beter een spaarrekening openen waar je elke maand een bepaald bedrag op stort. Dan kan je voor latere problemen makkelijker geld ophoesten en als het niet nodig is dan is een spaarcentje altijd mooi meegenomen. Een beetje geld achter de rug hebben is nooit verkeerd. Mijn honden zijn niet verzekerd. Ik heb ook nog niet echt iets met ze meegemaakt dat ineens veel geld ging kosten wb genezing of revalidatie. Ardley de hond van mijn ouders die is wel verzekerd en die heben er behorlijkwat aan betaald aan de verzekering en Ardley heeft eingelijk nooit iets gemankeerd. Hij is nu 13,5 jaar en heeft in zijn leven 1x een ernstige oorontsteking gehad waarvoor hij behandeld moest worden en 1x een gebitssanering. Cerder helemaal niets. Maar nu hij ouder wordt krijgt hij de ouderdomsproblemen. Zo valt hij vaak om en staat hij niet echt stevig meer op zijn poten, maar wat ze betaald hebben halen ze er nooit meer uit. Is crematie trouwens ook verzekerd? Dan zouden ze misschien hierop nog wat terrug kunnen krijgen.
Door Eef+Stippels
#242286
crematie staat niet specifiek op hun site gemeld (ik kan het in ieder geval niet vinden), denk het dus niet...

Voor jiffie zal het wel rendabel zijn, helemaal nu zij misschien ook iets met haar nek zal krijgen... Ze heeft tot nu toe " alleen"  drie keer blaasontsteking gehad. Geen andere dingen. Misschien kan ik wandor beter alleen voor ongevallen verzekeren...

Wordt fysio en chemo niet vergoed?! Ik vond alleen dit: "Bij honden sluiten we voor alle rassen de diagnose en behandeling van alle aandoeningen aan heupen en ellebogen uit. Ook als dit wordt veroorzaakt door een ongeval. De kosten voor het eerste consult (het raadplegen van de dierenarts) worden wel vergoed. "
Niets over fysio en chemo!
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#242287
Ik heb de offerte van Dier & Zorg hier klaarliggen om te versturen, voor de honden, niet voor de katten. Ik wil liever niet voor onverwachte verrassingen komen te staan die ik niet blijk te kunnen betalen. Een vriend van mij had een kat die van het balkon af kukelde...dat was even een operatie van 1000 Euro. Ik als student zou dat best veel geld vinden (wie niet ;D)...
Door avalon
#242290
geer schreef: Ik heb de offerte van Dier & Zorg hier klaarliggen om te versturen, voor de honden, niet voor de katten. Ik wil liever niet voor onverwachte verrassingen komen te staan die ik niet blijk te kunnen betalen. Een vriend van mij had een kat die van het balkon af kukelde...dat was even een operatie van 1000 Euro. Ik als student zou dat best veel geld vinden (wie niet ;D)...
Ik ben geen student meer, maar vindt 1000 euro ook behoorlijk veel geld. Daar moet ik best wat hondjes voor trimmen ::)
Door geer
#242291
Dingen kunnen gewoon, onverwachts, heel snel in de papieren lopen... Neem nou Saartje, die was oud, kuchte wat...kennelhoestje? Toch maar even naar de DA...
AB-kuurtje, 't ging maar niet weg... Nog een keertje langs, nog een kuurtje...ging maar niet weg... NOg maar een keertje langs, toch maar een foto maken...+ een oor en keelontsteking. Oor- en keelontsteking aangepakt, rare vlek op de foto. Biopsie gemaakt en opgestuurd. Ondertussen door met medicijnen. Biopsie binnen, kanker...en toen in laten slapen...

Dat was toch binnen twee weken een heeele hoop geld. Ik wil gewoon niet dat ik denk "Ik ga maar niet naar de DA, da's zo duur". Dus vandaar wel verzekeren.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#242292
Bas is ook verzekerd vanaf de dag dat hij als pup bij ons kwam. Zeker geen spijt van gehad door alles wat hij al gehad heeft, is de verzekering toch een doekje tegen het bloeden.

Het maakt niet dat ik vaker naar de DA ga, maar bij een grote hond als Bas lopen de kosten gelijk metershoog op. En de kosten van de verzekering zelf zijn daarnaast maar een "schijntje".
Door Breezer
#242741
Ik heb een verzekering afgesloten bij Dier & Polis. Hier kan je kiezen uit 3 verschillende polissen met 3 verschillende betalingstermijnen. Ik heb gekozen voor een betaaltermijn van 2 jaar. Ik betaal nu 24 euro nog wat elke maand, en na twee jaar is dat over maar hij is wel voor de rest van z´n leven verzekerd.
Ik heb de voorwaarden van dier & zorg en polis naast elkaar gelegd en de dekkingen waren ongeveer hetzelfde. Ik heb nu een paar keer iets geclaimd, maar helaas niks vergoed gekregen. Dit kwam omdat er een aantal zelfzorg medicijnen bij zaten en die werden niet vergoed. Om de polis te krijgen heb ik wel het een en ander weg moeten laten qua dingen die hij al gehad heeft. Ik heb gewoon wat logische dingen wat iedere hond kan krijgen opgeschreven, oa kennelhoest. En binnen een paar dagen was de polis rond. Gelukkig betaal ik er maar 2 jaar voor, maar wie weet gebeurt er ooit iets wat wel gedekt is dan heb ik die kosten er in ieder geval uit.
Door Eef+Stippels
#242751
Op zich wel een goed idee, naar twee jaar ben je er dan vanaf, en hij is toch zijn hele leven verzekerd... Alleen dat bedrag per maand is mij te hoog, helemaal als ik het maal twee moet doen.
Door Eef+Stippels
#242758
Geldt bij elke declaratie die je indient, dat je 19% zelf moet betalen? Dat vind ik niet echt duidelijk. En ik zag dat ze maximaal 2500,- uitkeren, is dit per jaar, of voor de hele duur van de verzekering? Ik vind 2500,- wel wat weinig, kijk maar naar Wendy met Qyan, die zit er al aan :-\
Door Lupa
#242777
wat ze uitkeren is 2500 per jaar.
en een bepalde persentage per geval bv

de kennis van mij is 2000 euro kwijt voor al de nodige dingen voor zijn hond (kanker ,operaties enz enz), hij heeft een bepalde persentage van terug gekrijgen.
in ider geval genoeg om niet in de schulden te zitten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door