Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2422594
Vorige week heb ik samen met een vriendin en de honden een weekje Belgie gedaan.
Heerlijk weer, onwijs genoten en lekker gewandeld.

Ook Sammy heeft enorm genoten en heeft elke dag de grote wandeling meegelopen, dat deed ze erg goed, gaf geen pijn aan, heeft gerend maar alles op haar eigen tempo (Sammy is sowieso een hondje dat qua beweging niet snel over haar eigen kunnen heen gaat) en lekker gezwommen.

Laatste dag merkte je wel aan haar dat ze moe was maar heeft nog lekker haar eigen ding gedaan.
Zaterdag zijn we naar huis gegaan en zondag heeft ze nog een rustdag gehad.
Tot vandaag hebben we nog lekker rustig aan gedaan, de'wandelingen wat ingekort (ik heb met Jillz aparte wandelingen gemaakt), maar ze blijft zo moe, of nou ja ze oogt erg moe  :-[ :-[

Haar linkeroog hangt, ze slaapt bijna alleen maar en gister was ik haar hoofd aan het kroelen en toen begon ze te piepen (geen pijn maar een beetje ongemak).

Hoe lang kan vermoeidheid duren?
En is er iets waar ik haar misschien mee kan ondersteunen??
#2422597
Sammy1980 schreef: Vorige week heb ik samen met een vriendin en de honden een weekje Belgie gedaan.
Heerlijk weer, onwijs genoten en lekker gewandeld.

Ook Sammy heeft enorm genoten en heeft elke dag de grote wandeling meegelopen, dat deed ze erg goed, gaf geen pijn aan, heeft gerend maar alles op haar eigen tempo (Sammy is sowieso een hondje dat qua beweging niet snel over haar eigen kunnen heen gaat) en lekker gezwommen.

Laatste dag merkte je wel aan haar dat ze moe was maar heeft nog lekker haar eigen ding gedaan.
Zaterdag zijn we naar huis gegaan en zondag heeft ze nog een rustdag gehad.
Tot vandaag hebben we nog lekker rustig aan gedaan, de'wandelingen wat ingekort (ik heb met Jillz aparte wandelingen gemaakt), maar ze blijft zo moe, of nou ja ze oogt erg moe  :-[ :-[

Haar linkeroog hangt, ze slaapt bijna alleen maar en gister was ik haar hoofd aan het kroelen en toen begon ze te piepen (geen pijn maar een beetje ongemak).

Hoe lang kan vermoeidheid duren?
En is er iets waar ik haar misschien mee kan ondersteunen??
Hier krijg ik nu direct de kriebels van!
Ze heeft aardig wat gegeven vorige week dus ik zou zeker een week aanhouden voor herstel voordat je je zorgen gaat maken.
#2422602
Cindy de Wolf schreef: Hier krijg ik nu direct de kriebels van!
Ze heeft aardig wat gegeven vorige week dus ik zou zeker een week aanhouden voor herstel voordat je je zorgen gaat maken.
Oh maar dat kan ik me voorstellen dat je daar de kriebels van krijgt  :-* :-*
Maar ik denk dat het bij haar echt vermoeidheid is en niet dat ze echt iets heeft.

Maar ik doe dan nog wel een paar dagjes rustig aan met haar.
Door sella
#2422640
Mijn oudje had ook langer nodig om te herstellen. Ik gaf haar toen arnica en rhus tox. Nu zou ik traumeel geven. Ik merkte toch wel dat ze een dag of 10 nodig had dat ze er weer was na een vakantie.
Ik heb na de eerste keer, haar op vakantie al arnica en rhus tox gegeven zodat ze ook al tijdens het meer belasten wat meer ontstekingsreactie geven. Als je dat dan tijdens de vakantie al geeft, gaan ze niet zo zwaar meer op hun plaat. Je moet zelf ook meegroeien naar het oud zijn van je hond. Dus voel je niet schuldig, maar weet dat je het kan verlichten voor haar. Ik voelde me ook schuldig hoor tot een da me vertelde dat we het beste doen, met de kennis die we op dat moment hebben. En ja we doen het beste voor onze schatten, met de op dat moment bekende kennis. Dus als je weer wat leert, pas je dat toe 8)
#2422656
sella schreef: Mijn oudje had ook langer nodig om te herstellen. Ik gaf haar toen arnica en rhus tox. Nu zou ik traumeel geven. Ik merkte toch wel dat ze een dag of 10 nodig had dat ze er weer was na een vakantie.
Ik heb na de eerste keer, haar op vakantie al arnica en rhus tox gegeven zodat ze ook al tijdens het meer belasten wat meer ontstekingsreactie geven. Als je dat dan tijdens de vakantie al geeft, gaan ze niet zo zwaar meer op hun plaat. Je moet zelf ook meegroeien naar het oud zijn van je hond. Dus voel je niet schuldig, maar weet dat je het kan verlichten voor haar. Ik voelde me ook schuldig hoor tot een da me vertelde dat we het beste doen, met de kennis die we op dat moment hebben. En ja we doen het beste voor onze schatten, met de op dat moment bekende kennis. Dus als je weer wat leert, pas je dat toe 8)
Dank je wel  :-* :-* :-*

Het is inderdaad zo dat ik me wel wat schuldig voel ja, maar als ik zie hoe Sammy genoten heeft. Volgende keer zal ik inderdaad in de vakantie al beginnen met ondersteunen.
Lizzy schreef: Ik heb geen idee hoe lang dat kan duren. Maar een weekje zou me niet verbazen. Ik kan niks meer bedenken dan visolie (maar dat geef je volgens mij al) en Traumeel voor de pijnlijke spieren.
Oke, dus gewoon nog iets langer geduld hebben  :biggrin2:
Visolie krijgt ze inderdaad al, maar ik zal er wat traumeel bij gaan geven  :-*
#2422663
Na een week inspanning reken ik voor mijn ouwetje 14 dagen rust. Hij slaapt de eerste week als een blok, nog meer dan anders en vooral veel dieper. Ook merk ik dan dat hij spierpijn heeft, dat verhelp ik met traumeel en (lijn)- rust. De 2e week gaan we weer rustig aan opbouwen met zwemmen en loslopen. het hangt wel een beetje van de drukke week af hoelang ik die 2 weken exact hanteer.
Wij hebben wel altijd de d.r. bij ons.

Geestelijke inspanning is trouwens net zo vermoeiend als lichamelijke inspanning. Nieuw gebied, nieuwe geluiden, nieuwe geurtjes.

Dikke  :-* voor Sammy.

Edit: tekst toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op do 09 aug 2012, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2422664
En daarom nemen wij de kar overal mee naar toe . Ze wil overal nog graag bij zijn , maar onze opoe mag alles .... maar wel met mate .
We weten precies wat ze nog aankan , nieuw gebied is spannend  8) En soms stribbelt ze aardig tegen als wij vinden dat ze weer rijp is voor de koets
Zit ze er eenmaal in dan gaat ze maffen heen . Wij zagen bv op een gegeven moment na een boswandeling dat ze toch wat moeilijker begon te bewegen als ze dat op eigen kracht had gedaan . ( Maar dat moet je als eigenaar ook idd eerst zien , en dan besluiten dat dat niet zo goed meer gaat )
Door sella
#2422669
Toen ik een oudje had waren er nog geen doggyrides oid. En krampeerden we.
Nu weet ik het nog niet, of ik een kar mee zou nemen op vakantie in de ardennen oid. Ik zou me gewoon aanpassen op de hond en die na een wandeling lekker laten maffen en dan zelf nog een wandeling maken. we gaan nu alleen nog in huisjes, en dan is er altijd wel iemand die even op wil letten is mijn ervaring.
#2422706
Oke, jullie ervaring is dus ook dat ze gewoon wat langer nodig hebben om bij te komen.
Ik doe nu ook erg rustig aan met haar, ik zei al op vakantie dat dit ook waarschijnlijk haar laatste keer was dat ze zo lang mee kon.
Een doggy ride in dat gebied is helaas niet te doen, de padden zijn daar te smal voor helaas  :-[ :-[
#2422710
smulpaap schreef: En daarom nemen wij de kar overal mee naar toe . Ze wil overal nog graag bij zijn , maar onze opoe mag alles .... maar wel met mate .
We weten precies wat ze nog aankan , nieuw gebied is spannend  8) En soms stribbelt ze aardig tegen als wij vinden dat ze weer rijp is voor de koets
Zit ze er eenmaal in dan gaat ze maffen heen . Wij zagen bv op een gegeven moment na een boswandeling dat ze toch wat moeilijker begon te bewegen als ze dat op eigen kracht had gedaan . ( Maar dat moet je als eigenaar ook idd eerst zien , en dan besluiten dat dat niet zo goed meer gaat )
Ja zo deed ik dat ook met Sita. De laatste keer dat ze mee was naar Texel moesten we haar echt vangen om in de kar te krijgen, maar ze heeft ook wel wandelingen gehad dat ze echt zelf aan gaf dat ze in de kar wilde.
#2422719
Sammy1980 schreef: Oke, jullie ervaring is dus ook dat ze gewoon wat langer nodig hebben om bij te komen.
Ik doe nu ook erg rustig aan met haar, ik zei al op vakantie dat dit ook waarschijnlijk haar laatste keer was dat ze zo lang mee kon.
Een doggy ride in dat gebied is helaas niet te doen, de padden zijn daar te smal voor helaas  :-[ :-[


Ja ik weet het , wij komen ook graag in o.a de Ardennen . Maar dat is niet te doen met zo,n kar . Wij passen sinds vorig jaar ook onze vakantiebestemming al aan aan oma  ( en daar hadden we vorig jaar Milo ook nog bij in de koets )
Nu mag ze overal wel logeren ... maar nee ... wij kennen haar als beste , en we nemen haar dus mee . Maar het zijn/worden wel aangepaste vakanties  :biggrin2:
De eerste dagen is ze ook zo nu en dan ""van het padje af """op de vakantiebestemming .
Door sella
#2422772
Oh maar wij hebben ook de vakantie aangepast toen ze echt oud werdt. Dat was sur notre plaza met uitstapjes naar het strand en spaarnwoude.
Dat was genoeg voor oudje.
Nu zitten we nog in dat "stramien"Omdat Diego eerst te jong was, en toen teveel fysieke problemen had. Buffel was gewoon ordinair te jong en daarna ziek.
We kijken of we eind van het jaar naar de ardennen kunnen voor het eerst in 9 jaar. Ik mis die omgeving best.
#2423158
Ik lees mee, en heb een vraag mbt traumeel.
Ik heb een labrador van ruim 12, die het eea aan gezondheidsproblemen heeft, hiervoor krijgt hij groenlipmossel en catsclaw(met schietwilg, boswelia), visolie. Nu gaan we over een week of 3 naar de bossen, en daar zal hij dus wat ongelijker wandelen dan hier in de stad. De vorige keren kreeg hij nog geen toevoegingen dan alleen dexamethason. Ondanks de dexamethason merkte we dat hij meer last/spierpijn kreeg, dus het zit in de verwachting dat dit nu ook kan gebeuren. We passen de wandelingen aan, gaan niet lang/er weg met hem, maar toch komt er een reactie.
Mijn vragen:  is traumeel een middel die ik aan hem kan geven?
Is dit geen probleem met de cats claw en groenlipmossel?
En is het verstandig om dit al op voorhand te gaan geven?
Of misschien andere tips?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door