Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2421318
Naar aanleiding van andere topic.
Wil ik toch weten waarom jullie loopvoetjes van eend of kip drogen.
Ik heb het idee dat drogen toch wat voedingswaarde weghaalt.
En in sommige drogers het eigenlijk te warm word, waardoor het bot misschien harder en scherper wordt

Bency eet ze altijd rauw zo uit de vriezer.
Voor Boy moet ik de kippenvoeten wel drogen anders eet hij het niet.
Droog ze nu nog ongeveer 5 u.
Door Robian
#2421726
Ik droog ze omdat ik ze als snack geef en ik ze dan buiten de vriezer kan bewaren.
Omdat het een snack betreft vind ik het wel of niet omlaag gaan van voedingswaarde niet zo heel interessant.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2422052
Ik geef ook als snack maar droog dus niet
Zak staat in vriezer en als ik daar toch moet wezen krijg hij er 1 ;)
Door eelke
#2422075
Thea schreef: Ik geef ook als snack maar droog dus niet
Zak staat in vriezer en als ik daar toch moet wezen krijg hij er 1 ;)
Maar die zak neemt wel ruimte in!  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2422079
Ik geef ze als snack gedroogd en rauw. Hangt een beetje van de voorraad af of ik besluit ze te gaan drogen en van de ruimte in mn vriezers. In de regel geld dat alles wat echt niet meer past en wel in de droger kan uiteindelijk gedroogd gaat worden. :D
Door Lobbes2009
#2422550
Els en Max schreef: Ik geef ze als snack gedroogd en rauw. Hangt een beetje van de voorraad af of ik besluit ze te gaan drogen en van de ruimte in mn vriezers. In de regel geld dat alles wat echt niet meer past en wel in de droger kan uiteindelijk gedroogd gaat worden. :D
Ja dit geldt voor mij ook ik droog het ook omdat het dan geen ruimte in de vriezer in neemt. Ik laat het altijd lang genoeg drogen zodat ik zeker weet dat het droog is en niet meer terug hoeft in de vriezer.  ;)
Door Chunga
#2442787
Hebben jullie misschien ook ervaring met het drogen van ganzevoetjes, bijvoorbeeld hoe lang je ze in de droger doet?
Door Borders2Love
#2443284
Ganzevoetjes duren wel langer dan de eenden.
Er kwam ook steeds soort van vocht uit de 'stompjes'
Op een gegeven moment heb ik dus een stuk van de stompjes ingekort en toen ging het goed.

MIjn honden doen er best lang over voor ze een ganzenpoot op hebben.
Door Chunga
#2443351
Voor eendenvoetjes schijnt ongeveer 10 - 12 uur te zijn.
De ganzenvoetjes zijn een stuk groter  :D
Hier doen de Dames vast veel langer mee dan de eendenvoetjes, die zijn zo weg namelijk ;)

Bedankt voor de tip over de vocht en de stompjes  :)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2443433
Hier ook gedroogd, Rauw eet meneer ze niet. Ik geef ze ook als snack. Maar bij mij waren de eendenpootjes binnen een paar uur helemaal droog hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door