Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#240862
De fokker vertelde dat Flea twee dagen geleden ontwormd was (kuurtje gehad had) en dat we dus niet vreemd op moesten kijken als hij wormpjes in zijn ontlasting zou hebben. Ik keek dus wel vreemd op, want vriendlief was vergeten om het mij ook te vertellen >:( :-X Er kwam dus een hoop slijm met allemaal levende spagetti erin uit :-X :-X (ik heb wraak genomen door Henny precies te vertellen hoe het eruit zag, raad maar wat we die avond aten ;D)
Nu mijn vraag (en) is het normaal dat twee dagen na de kuur, de wormen pas uitgedreven worden? Moet ik binnenkort Flea weer een kuur geven? Ik heb al vaker over banminth gehoord, kan ik dit gewoon bij de dsz krijgen?
Laatst gewijzigd door chooky op do 13 jan 2005, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#240863
Volgens mij alleen bij de da te koop!
Ik heb het zelf nog nooit met eigen puppen gehad, maar ik denk, dat je elke 14 dagen moet ontwormen, tot je ze niet meer ziet! :-\
Gebruikersavatar
Door chooky
#240866
Ik heb net toch even gezocht en ik zag dat banminth alleen tegen spoel- en haakwormen werkt. Hoe zijn de meningen over vitaminth?
Door gonny
#240878
die levende spaghetti ken ik..... :-X en dan lekker 's avonds zelf noodles eten..... ;D
maar dit zijn spoelwormen, dus banminth is dan goed hoor!! en idd over een week of 2 weer ontwormen!!! ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#241124
Flea heeft als het goed is alleen spoelwormen, en dan is banminth goed, ik zou even een tube halen en iedere week herhalen tot je niets meer vindt.
Ik ben niet anders gewend als dat de wormen er of dezelfde dag of de volgende dag al uitkomen na het ontwormen, en dan zijn ze ook dood, niet levend.
Gebruikersavatar
Door chooky
#241142
Hoeveel geef jij ervan aan pups? Ik zag op internet een tube voor katten en kittens (2gram) en een voor honden (24 gram). Bij vitaminth staat dan dat die voor katten en kittens ook voor pups is.
Is uit die grote tube (als ik toch vaker moet ontwormen kan ik beter voor een paar keer bestellen) ook makkelijk te doseren?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#241170
chooky schreef: Hoeveel geef jij ervan aan pups? Ik zag op internet een tube voor katten en kittens (2gram) en een voor honden (24 gram). Bij vitaminth staat dan dat die voor katten en kittens ook voor pups is.
Is uit die grote tube (als ik toch vaker moet ontwormen kan ik beter voor een paar keer bestellen) ook makkelijk te doseren?
De tubes zijn in verschillende grote te koop, ik zou de grootste nemen en dan inderdaad een paar tubes bestellen. Het ligt aan het gewicht van de pup hoeveel pasta je moet geven. Ik heb altijd de tubes , dan doe ik een aantal cm op mijn vinger en dat plet ik in hun bekkie ;D
Door Nelly
#242137
Moet me misschien wel schamen. Heb hier een wormkuur liggen voor Andor, maar nog niiks gegeven. Heb nl het idee dat er helemaal niks van wormen inzit. Ziet er gewoon niet naar uit; vind niks in z'n ontlasting, z'n velletje ziet er goed uit en voelt lekker gezond aan, z'n buikje is normaal, niks te dik of opgeblazen en z'n eetlust is ook prima. En hij is ook levendig genoeg! ;D Ik wacht nog ff met die wormenkuur 8)
Gebruikersavatar
Door chooky
#246713
Gisteren Flea zijn wormkuur gegeven (2 weken na de vorige) Hij heeft niet gespuugd en maakt een vrolijke indruk. Vanmorgen was zijn poep een soort grijze kleimassa (kan dat kloppen met het ontwormen) maar ik heb geen enkele worm ertussen kunnen ontdekken, dus ik hoop dat het nu klaar is.
Door Lizzy
#246718
Ik hoop het ook! En nu flink wat probiotica geven om de darmflora weer op te krikken! (die wormenkuren helpen toch de darmflora wel een beetje om zeep en probiotica kan daar heel goed bij helpen, maar dat wist jij vast al wel ;)).
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#247516
Ik gebruik al 25 jaar Banminth en ben er super tevreden over.Ook nog NOOIT een zieke pup gehad door ontworming. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#248849
chooky schreef: Gisteren Flea zijn wormkuur gegeven (2 weken na de vorige) Hij heeft niet gespuugd en maakt een vrolijke indruk. Vanmorgen was zijn poep een soort grijze kleimassa (kan dat kloppen met het ontwormen) maar ik heb geen enkele worm ertussen kunnen ontdekken, dus ik hoop dat het nu klaar is.
Heb je nu met banminth ontwormd?

want met andere middelen hoef je namelijk geen worm te zien, die lossen de dode wormen op dus die zie je dan niet, met banminth zie je ze wel als er sprake is van een besmetting dan.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 27 jan 2005, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#248864
Ik heb hem toch met vitaminth ontwormd. De dierenarts hier heeft banminth niet ik zag de vitaminth in de dsz liggen en Henny had het gehad over dat hij ook witte rjstachtige korreltjes in de oep had gezien waardor ik dus aan lintworm dacht >:(
Maar gelukkig is hij er niet ziek van geworden. Hij krijgt nu dagelijks probiotica door zijn eten en al z'n poep wordt zorgvuldig bekeken. Als er binnen twee weken nog geen wormen te zien zijn dan wil ik het even afwachten en misschien wat ontlasting laten onderzoeken.
Ik heb ook aan dat homeopathische middel zitten denken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#248868
chooky schreef: Ik heb hem toch met vitaminth ontwormd. De dierenarts hier heeft banminth niet ik zag de vitaminth in de dsz liggen en Henny had het gehad over dat hij ook witte rjstachtige korreltjes in de oep had gezien waardor ik dus aan lintworm dacht >:(
Maar gelukkig is hij er niet ziek van geworden. Hij krijgt nu dagelijks probiotica door zijn eten en al z'n poep wordt zorgvuldig bekeken. Als er binnen twee weken nog geen wormen te zien zijn dan wil ik het even afwachten en misschien wat ontlasting laten onderzoeken.
Ik heb ook aan dat homeopathische middel zitten denken.
oooow sorry dat had ik even gemist, maar je da kan gewoon banminth bestellen hoor.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door