Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2419657
Ik ben tot mijn verbazing een homeopathisch (?) middel tegengekomen wat zou werken bij epilepsie bij honden en katten.
Het schijnt zelfs naast de gebruikelijke medicatie toegediend kunnen worden.
Sterker nog ,er wordt gepretendeerd dat het epilepsie zou kunnen genezen ..... ???
Ik ben zeer benieuwd wie hier ervaring mee heeft en waar zit' m de werking nu in ?

Produktinformatie:

Epileptyl is een orale homeopathische oplossing voor honden, katten en knaagdieren met epilepsie.

Epileptyl
Epileptyl is een homeopathisch middel dat bewezen heeft tot genezing te kunnen leiden bij een aandoening als epilepsie, waar tot op heden de reguliere diergeneeskunde enkel de epilepsieklachten kan onderdrukken en niet genezen.

Epileptyl kan naast de huidige medicatie tegen de epilepsie gebruikt worden. Het is zinvol om de dosis en frequentie van toedieningen opnieuw te bekijken, wanneer er resultaat bereikt is. In sommige gevallen is het mogelijk enkel met de homeopathische behandeling verder te gaan. Dit dient uiteraard altijd in overleg met de behandelende dierenarts besloten te worden.

Gebruik
2 x daags 2 druppels per kg lichaamsgewicht; 10 druppels per 5 kg lichaamsgewicht.
Toedienen voor de maaltijd, bij voorkeur onverdund of verdund in een beetje water, eventueel op een stukje vlees of vis. Afhankelijk van de ernst en de hoeveelheid aanvallen kan de frequentie verhoogd worden van 3 tot eventueel 6 maal per dag.

Ingrediënten
Cresol, Calcarea arsenicosa, Cicuta virosa, Coraria myrtifolia, Cuprum metallicum, Oenanthe crocata, Rana bufo, Veratrum viride.
#2419707
Ik heb er geen ervaring mee en ga het ook niet uitproberen. Het middel bestaat al een behoorlijke tijd, eerst onder een andere naam en de laatste jaren dan in de huidige vorm, maar ik heb nog nooit iemand erover gehoord dat het genezend heeft gewerkt (en dan lees ik veel op dat gebied). Ik vind de medische claim die op dit product gelegd wordt te zwaar en minder netjes gezegd...ietwat misleidend. (dan kan ik ineens toch wat begrip opbrengen voor de nieuwe regelgeving op dat gebied)
Aangezien epileptische aanvallen vele oorzaken kunnen hebben en kan opduiken om ook zomaar weer weg te blijven is het lastig om op korte termijn te stellen dat de epilepsie genezen is. Ergo, ook bij dit middel kan beginvergering optreden en daar zit je met een epileptisch patiënt dus echt helemaal niet op te wachten. Als je het al in wilt zetten, dan zou ik dat alleen doen in overleg met een da die goed homeopatisch onderlegt is (dus eentje wiens kennis verder reikt dan een serietje PUUR op de plank zetten) en een goede kennis heeft van epilepsie en van jouw honds geschiedenis.
#2419740
Dankjewel Angelique !  :)
Ik heb zelf ook  mijn twijfels bij de zgn. genezende werking .

Helaas heb ik zelf ook al de nodige ervaring met epilepsie bij honden en ik schrik eigenlijk ook wel van de "claim"dat dit middel genezend zou werken .
Zeker in combi met de gebruikelijke medicatie.

Ik vraag het hier omdat dit middel nu in de aanbieding is bij medpets.

Ik heb nog nooit gehoord van mensen die ervaring hebben met dit middel
en zelf zou ik hier zeer voorzichtig mee omspringen als ik zie welke ingredienten hier in zitten.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord van genezing van epilepsie.... :(
#2419763
Nou, dat is helemaal "grappig" :-X. Volgens NML mocht het middel alleen bij peuten en da's verkocht worden omdat je dat noooooooooooooooooooit zomaar mocht inzetten in het kader van...probeer het even uit, baat het niet dan...huppeldepup en dan zou je het nu zo bij Medpets kunnen kopen :-X
Over het algemeen zijn de resultaten bij epilepsy met homeopathy erg matig, DAT lees je wel her en der bij da's, epilepsiefora (binnen/buitenland) enz. Dus als er al iemand na deze druppels van zijn eplipsy is afgekomen, dan ben ik bang dat die wat anders had.
#2419783
Brrrr, maar ik zie dat het dus een ander merk is dan van PUUR, want die hebben ook zo iets. Dus ik neem dan mijn woorden van hierboven terug.

Alhoewel, die verkopen ze ook, wel met de boodschap erbij dat het nooit zomaar mag geven, maar ze verkopen het wel "zomaar".
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 06 aug 2012, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#2419788
Daantje schreef: Ik ben tot mijn verbazing een homeopathisch (?) middel tegengekomen wat zou werken bij epilepsie bij honden en katten.
Het schijnt zelfs naast de gebruikelijke medicatie toegediend kunnen worden.
Sterker nog ,er wordt gepretendeerd dat het epilepsie zou kunnen genezen ..... ???
Ik heb nog nooit gehoord dat er 'n "genezing" is voor epilepsy...
Het is wel mogelijk dat je 't met Meds onder controlle kan krijgen...
En Timmy van Linda is de enige hond waarvan ik weet dat ie dankzij Barf langzaam van z'n meds af kwam en daarna seizure vrij is gekomen.
#2419958
Ik heb ook meerdere honden gehad die ondanks de meest zuivere voedingstoffen enz.enz . en de meest optimale zorg totaal niet van epilepsie genezen zijn ,integendeel  laat staan opgeknapt.
Sterker nog ,de clusters van aanvallen waren onverdraaglijk op t laatst en werden ingeslapen.

Zij zijn  helaas niet de enige honden geweest met epilepsie waar ik alles voor heb gedaan en uitgezocht.

Ik weet wat voor een rotziekte dit is.
Daarom vind ik deze aanbieding echt verschrikkelijk en ga er een mailtje aan wagen naar Medpets.

Als ik kijk naar de ingredienten in samenhang met de meest gebruikelijke medicatie voor epilepsie
dan slaat mij de schrik om het hart voor de hond die dit krijgt toegediend.

Sommige middelen zouden toch nooit via een aanbieding zomaar verkocht mogen worden zonder deskundige begeleiding en kennis. :-X
#2420154
Griezelig gewoon hoeveel soorten remedies er door elkaar zijn gemengd, complexe middelen moet je al helemaal nooit in zetten, zeker niet bij Epilepsie. Heb ooit 1 hond aanvalsvrij gekregen met homeopathie onder goede begeleiding, maar genezen bestaat niet, je blijft altijd wel wat onrust in het hoofd terug zien.
#2420729
202Spots schreef: Ik heb nog nooit gehoord dat er 'n "genezing" is voor epilepsy...
Het is wel mogelijk dat je 't met Meds onder controlle kan krijgen...
En Timmy van Linda is de enige hond waarvan ik weet dat ie dankzij Barf langzaam van z'n meds af kwam en daarna seizure vrij is gekomen.
Maar toch kreeg hij er op latere leeftijd ook nog eens wat, wat dus idd zoveel inhield dat ze het onder controle had, maar het is nooit "genezen".
Door sella
#2420867
Brr, je moet er niet aan denken een begin verergering :-X

Ik heb humaan ook nog nooit gehoord dat klassieke of moderne homeopathy epilepsie genas.
Wel stukken milder gemaakt met een constitutie middel, maar nog nooit genezen.
#2420994
Bij Pluto is het ook onder controle sinds hij barft en goed is ingesteld op de juiste medicatie. Soms heeft hij nog wel een licht aanvalletje maar daar herstelt hij zo snel van dat ik nog niet de medicatie daarvoor ga verhogen. Stoppen met de medicatie en homeopatisch gaan behandelen zou ik heel eng vinden en zeker niet op eigen houtje gaan doen.
#2422370
sella schreef: Brr, je moet er niet aan denken een begin verergering :-X

Ik heb humaan ook nog nooit gehoord dat klassieke of moderne homeopathy epilepsie genas.
Wel stukken milder gemaakt met een constitutie middel, maar nog nooit genezen.
Ik blijf erbij als je begin verergering krijgt dan heb je het verkeerde middel. Ik heb nu 4 honden met Epileptische aanvallen op homeopathie (gehad) en je hebt dan echt het verkeerde middel als je begin verergering krijgt. Het moet meteen "werken." Bij alle 4 zag ik meteen verbetering, en geen verergering.

1 van deze heeft eerst een paar andere homeopathische middelen gehad, waarbij je geen effect zag, of dat je meteen de zgn. beginverergering zag, deze middelen moest ik allemaal gelijk stoppen. Daarna zakten de verschijnselen weer af.
Laatst gewijzigd door charmed op wo 08 aug 2012, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door