Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TuttiFrutti
#2420731
Spiervlees gaat hier ontzettend hard en moet ik nu ergens anders gaan bestellen tot ik weer mee kan doen met een lijntje.
Ik vroeg me daarom af of er mensen zijn die ervaringen hebben met het spiervlees van Degomeat. Met name: hertenvlees, paardenvlees, kalkoenvlees en rundvlees. Volgens mij zitten ze allemaal tegen de €3,- de kilo en voordat ik veel kilo's bestel had ik graag willen weten of ze van een beetje kwaliteit zijn.
:help:
Gebruikersavatar
Door koekje
#2420741
Ik had laatst (euh, met pasen) kalkoenvlees besteld en was er erg tevreden over. Mooie lappen met zo goed als geen zenen/pezen. Het vlees voelde ook stevig aan, dus geen opgespoten C1000-kipfilet.
Het hertenvlees is van wilde bambi's, dus zal ik niet nemen. Paard vinden ze hier ook niet zo geweldig.
Runderstoof heb ik besteld en komt eind deze week in mn vriezer, net als weer kalkoenvlees.
Zowel van het rund als het paard van Henk heb ik wel hele mooie foto's gezien.
Door TuttiFrutti
#2420771
koekje schreef: Ik had laatst (euh, met pasen) kalkoenvlees besteld en was er erg tevreden over. Mooie lappen met zo goed als geen zenen/pezen. Het vlees voelde ook stevig aan, dus geen opgespoten C1000-kipfilet.
Het hertenvlees is van wilde bambi's, dus zal ik niet nemen. Paard vinden ze hier ook niet zo geweldig.
Runderstoof heb ik besteld en komt eind deze week in mn vriezer, net als weer kalkoenvlees.
Zowel van het rund als het paard van Henk heb ik wel hele mooie foto's gezien.
Thanks!

Ok, ik bestel dan rund en kalkoen sowieso. Misschien toch paard erbij. Hertenvlees niet omdat het van wilde bambi´s is. Dit snap ik niet zo goed. Omdat ze wild zijn of nog baby´s of...  :P
Laatst gewijzigd door TuttiFrutti op di 07 aug 2012, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TuttiFrutti
#2420787
koekje schreef: Ot en Sien houden niet van wild. Als jouw diertjes wel wild lusten, zou je het natuurlijk ook kunnen bestellen.
Haha ok ik snap het.
Badu is hertenvlees van jolanda gewend (zal wel niet wild zijn geloof ik) en de pup eet alles wat los en vast zit  :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#2420802
Ik heb nog nooit hert van Jolanda gehad, maar dat zou best eens tam of industrievlees kunnen zijn, dus gekweekt. Bij Degomeat staat bij hert er specifiek bij dat het van in het wild levende herten is, dus ik heb er niet op gegokt dat ze het hier zouden lusten.
Vroeger bestelde ik geregeld hertenvlees van Herby en dat aten Ot en Sien goed, maar dat was volgens mij ook niet zo wild.

Overigens zaten bij het kalkoenvlees wel een paar kleinere stukjes, maar nog steeds groot genoeg voor een kattenportie. Ik weet niet hoe dat voor hond is. Het is iig niet gemalen, zoals dat bij het kalkoenvlees van Herby wel altijd was en daarom was ik er al blij mee.
Toen Sien de eerste keer een stukje kalkoenvlees van Henk at, moest ze er van loeien en roepen dat ze het gevangen had, dus het viel erg in de smaak.
Door TuttiFrutti
#2420811
Hahaha geweldig van Sien.

Volgens mij was het industrievlees, van Jolanda.
Ach ik kan het altijd proberen, heb nog nooit meegemaakt dat mijn honden iets geweigerd hebben gelukkig. En anders kan ik het altijd drogen voor de nodige snoepjes  :D
Door Eira
#2420822
Ik bestel vaak het runder- en paardenstoofvlees, tot nu toe iedere keer hele mooie grote lappen/hompen vlees gehad waar ik absoluut geen vet vanaf hoefde te halen :biggrin2:
Door Limpy
#2420877
Hier ook tevreden kalkoeneters van degomeat (wel zonder loeien maar de bakjes worden wel extra gecontroleerd en leeg gelikt)
Qua hertenvlees: de snijsels bevatten redelijk wat vliezen, het wat duurdere hertenvlees schijnt wel mooier te zijn.
Eira schreef: Ik bestel vaak het runder- en paardenstoofvlees, tot nu toe iedere keer hele mooie grote lappen/hompen vlees gehad waar ik absoluut geen vet vanaf hoefde te halen :biggrin2:
Dat paardenvlees wat jij besteld, was dat de paardensucade?
Zo ja, gaan mijn katten volgende week ook weer heel blij zijn daarmee...
Door Eira
#2420884
Limpy schreef: Dat paardenvlees wat jij besteld, was dat de paardensucade?
Zo ja, gaan mijn katten volgende week ook weer heel blij zijn daarmee...
Ik had het paardenstoofvlees (bij mijn laatste bestelling hadden ze dat sucadevlees nog niet) maar ik heb, aan de beschrijving en de prijs te zien, zo het idee dat het hetzelfde is.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2421015
Ik heb bij Richardvers besteld prachtig rundstoofvlees leek wel biefstuk.
De kalkoen,kip, hert en haas waren snijsels maar gingen er hier ook goed in.
Volgens mij merkte ik dat sommige soorten bij Richard net wat goedkoper zijn.
#2421072
Het runder stoofvlees en kalkoen is inderdaad prachtig.
Het hertenvlees heb ik nog nooit besteld,maar schijnt zo zo te zijn.
De hazensnijsels kun je beter niet bestellen,tenzij je het wil drogen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door