Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#241736
We zijn bezig om een weekend menu zelf te gaan freubelen. Nou eet Cujo geen rauwe sardientjes maar wel vis uit blik. Kunnen we hier dan ook een maaltijd mee samenstellen?
Door Marion
#241742
Wat ik doe is verse sardientjes in stukjes knippen en mengen met sardientjes uit blik ;)
Door Jacqueline74
#241762
Hij vindt rauwe visjes niet lekker hij loopt er mee te pielen en te doen :o maar eten homaar ::). Vis uit blik is op voor je er erg in heb. ;D Vandaar dat wij ons afvragen of we hier dan een keer een maaltje mee kunnen maken. Is weer eens wat anders
Door Marion
#241767
ja maar als je de verse mengt met vis uit blik lust hij het misschien wel? Hier is dat wel het geval namelijk.
Ik weet niet of je met alleen vis uit blik een maaltijd kan maken :-\
Door Lizzy
#241833
Ik kan een maaltijd met vis uit blik niet echt een barf maaltijd noemen.... (bones and RAW food). Maar goed, neemt niet weg dat je natuurlijk best iets lekkers kan maken met een blikje vis. Ik denk wel dat het erg weinig is, 1 zo'n blikkie vis voor Cujo. Dus een echte maaltijd kun je het ook niet noemen, denk ik.

Maar goed, meng het met groentes, scheutje tarwekiemolie voor de vitamine E, schepje huttekase, blikje sardien of makreel of zalm of haring in tomatensaus. Desnoods een schepje rijst of pasta (voor het volume). Mits hij niet allergisch is voor graan. Zal hij best lekker vinden. Ik zou zoiets zelf niet vaak geven....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#241853
Cujo schreef: Hij vindt rauwe visjes niet lekker hij loopt er mee te pielen en te doen :o maar eten homaar ::). Vis uit blik is op voor je er erg in heb. ;D Vandaar dat wij ons afvragen of we hier dan een keer een maaltje mee kunnen maken. Is weer eens wat anders
Misschien heb je dit allang geprobeerd, maar kun je de rauwe vis niet even in heet water leggen? Dit was een tip van Lizzy, en ik zie dat Gitte die normaal de rauwe sardientjes wel eet, er dan helemaal op aanvalt 8). Misschien dat Cujo ze dan wel lekker vindt :-\.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#241876
Lizzy schreef: Ik denk wel dat het erg weinig is, 1 zo'n blikkie vis voor Cujo.
Bij de Sligro e.d. staan anders knappe blikkies vis, heeft Cujo wel genoeg aan, mag die ook nog een vriendje uitnodigen :D
Door Lizzy
#241883
Angelique schreef: Bij de Sligro e.d. staan anders knappe blikkies vis, heeft Cujo wel genoeg aan, mag die ook nog een vriendje uitnodigen :D
Ja, die heb ik bij de VEN ook wel eens gezien ;D. Mogen er van mijn part nog 8 Oesen even mee komen eten ;D!
Door richard
#241887
Mijn honden krijgen gewoon verse of diepgevroren vis. Eens heb ik ook een blikje sardines geserveerd, volgens mij omdat een van de tantes jarig was ofzo en wij voor deze gelegenheid eens iets aparts wilden voorzetten. Nou dat hebben we geweten....
twee dagen lang volledig aan de racekak. Beetje onsmakelijk, dus hoop niet dat een van jullie nu net een blikje vis op brood zit te verorberen, maar het spoot echt om je oren!! Voor mij sindsdien nada di blikjes vis meer...

richard
Gebruikersavatar
Door Angelique
#241900
Lizzy schreef: Ja, die heb ik bij de VEN ook wel eens gezien ;D. Mogen er van mijn part nog 8 Oesen even mee komen eten ;D!
Nou ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOO groot heb ik ze niet gezien. Ik heb wel eens zo'n 2,5 kilo blik opgevoerd.......vonden ze niet vies :D Maar het was met z'n 8ten wel een happie erbij.
Door Nelly
#242061
Dat niet eten van verse vis lijkt wel een eigenschap van W Herders te zijn, want hier vertikken ze het ook. Maar uit een blikkie, ja hoor, lekker en niks racerij :D
Door Jacqueline74
#242144
ik ga proberen om sardientjes door de vleesmolen te halen ::)en kijken of die ze dan wel lust je moet een beetje creatief zijn toch? ;D ik laat het nog wel even weten
Door Truus
#242855
Ik geef ook wel eens vis uit blik, vooral als ze te harde ontlasting hebben. Ik geef het niet als hoofdmaaltijd maar ze vinden het heerlijk :P :D
Door Anneke V
#281930
Truus schreef: Ik geef ook wel eens vis uit blik, vooral als ze te harde ontlasting hebben. Ik geef het niet als hoofdmaaltijd maar ze vinden het heerlijk :P :D
Ik het het een keer gegeven als dessert...in plaats van tafelresten.... ::) sardientjes uit blik met een paar lepels volle yoghurt...Het ging binnen zoals niks ;D
Alleen de katten vonden de yoghurt maar niks :'(
Dus ik dacht dit af en toe (1x in de maand) eens te geven als er geen (gezonde) tafelresten zouden zijn ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door