Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Shifare
#2420214
Ik heb een probleempje (denk ik).
Mijn pup, Echo, is nu 3 en een halve maand oud en weegt 5,3 KG.
Ze zou dus ongeveer 300 - 320 gram per dag moeten eten.
De laatste paar dagen wilt ze niet in de ochtend en middag eten.
Maar in de avond heeft ze dan toch teveel honger (denk ik dan) en eet ze alles wat ik haar voor zet.

Kan dat kwaad? Moet ik dan gewoon al het eten van die dag maar in de avond neerzetten en kijken wat ze op eet?
Anders nog tips om haar wel overdag te laten eten?
Want vanochtend wou ze geen lamsstaartje eten maar in de avond smikkelt ze het dus wel op.
Het is dus niet zo dat ze het niet op kan eten.

Ik weet niet trouwens of ze 300 gram in een keer op kan. Lijkt mij niet.

Ik dacht ik vraag het eerst hier na hoe en wat.
Door tt-tjes
#2420223
Geef je haar dan 's avonds de portie van de hele dag? Persoonlijk vind ik 3,5 maand wat te jong om maar 1x daags te eten. Misschien is dat de reden dat ze 's morgens geen honger heeft.
Is ze niet nog wat te jong voor een lamsstaartje? Zou je niet wat zachtere botten geven in het begin?
Door Shifare
#2420266
Naja ik wil haar 3 keer per dag voeren.
En dat ging in principe ook goed.
Alleen nu een paar dagen wilt ze alleen nog maar savonds eten.
Ze weigerde ineens overdag te eten.

Ik weet dus niet of ze alle porties van de hele dag op kan in een keer, ik heb dat niet gedaan.
Ik wou eerst vragen wat mensen op BP er van vinden.

Ik vind 3,5 maand ook te jong om maar een keer per dag te eten, maar ik kan het moeilijk dat keeltje in proppen.

Dat lamsstaartje ging er zonder al te veel moeite en onder een kraaksymphonie (niet van haar tandjes) naar binnen.
Door Shifare
#2420271
Ze heeft 3 weken op KVV gestaan tot mijn barfselectie compleet was.
Ze krijgt vooral zachte botten.
Kipkarkas en kippennekken, eendkarkas en eendennekken, ik had begrepen dat lamsstaartjes niet te hard waren. Ik kwam er makkelijk doorheen met mijn hakmes.
Ze eet zelf kwarteltjes en zalm.

Volgens mij is dat allemaal niet te hard want ze heeft het meeste al is een keer succesvol weggewerkt.
Door Cathelijn
#2420437
Is ze al aan het wisselen? Toen is Ilan (nu 4,5 maand) begonnen met slechter eten en minder eten.
Ik denk dat ik 's avonds niet meer dan 1/3 van de daghoeveelheid zou geven en dan de volgende morgen weer zou proberen.
Door Lobbes2009
#2420718
Ja om misschien één maaltijd overslaan of is dat niet zo handig met Puppy's? Ik doe het met Lobbes ook wel een als hij niet wilt eten. Gewoon éénmalig een maaltijd overslaan.

Dat helpt hier ook nog wel eens
Door ChantalKrijn
#2420758
Tyke was 16/17 weken toen hij overging op 2x. Ook best vroeg dus.
Hij bleef gewoon honger houden, en dan liever 2x per dag een vol buikje als heel de dag honger..
Door Eira
#2420832
Eira begon rond 15/16 weken ook te miepen met haar eten en is toen ook op 2x gegaan. Dat ging een hele tijd prima tot ze een maand of 6/7 was en ze weer begon te miepen, toen is ze naar 1x gegaan. Het komt nu bijna niet meer voor dat ze wat laat staan en anders gaat het weg en krijgt ze het de volgende maaltijd weer. Zo deed ik het ook toen ze nog pup was en dubbele maaltijden kreeg ze ook niet.
Laatst gewijzigd door Eira op di 07 aug 2012, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door