Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#241055
Als mensen artrose hebben kunnen ze beter vlees, melk en kaas niet gebruiken. Hoe zit dat dan met een barfende hond, die krijgt heel veel vlees!!!
Door Peet
#241209
Waarom mogen mensen dat niet?

Puur interesse hoor...maar je hoort ook heel vaak dat diabeten geen suiker, maar juist wel koolhydraten mogen....en de meeste diabeten die ik ken doen het juist veel beter op geen-koolhydraten!!!

Dus ik vertrouw die "algemene uitspraken" niet altijd....wil altijd graag weten waarom bepaalde dingen niet zouden mogen... ???
Door qyan
#241240
Veel rood spiervlees zou iets bevatten wat ontstekingen bevorderd (artritis/ artrose)
Maar wat hiervan waar is?!
Door Lizzy
#241717
Volgens mij heeft dit alles e maken met arachidonzuur. Dit werkt ontstekingen in de hand en zit dus in onderandere vlees.

Even een herhaling van wat ik al eerder heb geschreven:

"Linolzuur wordt in het lichaam, via Gamma Linoleenzuur (GLA) en 'di homo gamma-linoleenzuur' omgezet in archidonzuur. Omega 6-vetzuren zijn goed voor het lijf (het werkt bloeddrukverlagend en onstekingsremmend en cholesterolverlagend, maar!, wanneer er archidonzuur wordt aangemaakt, dan is dat heel slecht. Uit dit zuur worden namelijk stoffen gemaakt die JUIST onstekingsbevorerend werken en koort opwekken. Als je vlees eet, krijg je veel van dit zuur binnen want, het dier heeft het linolzuur al omgezet in archidonzuur. Je kunt dit omzettingsprocess in archidonzuur vertragen door het toevoegen van Omega 3 vetzuren".
Door qyan
#241744
Lizzy schreef: Volgens mij heeft dit alles e maken met arachidonzuur. Dit werkt ontstekingen in de hand en zit dus in onderandere vlees.

Even een herhaling van wat ik al eerder heb geschreven:

"Linolzuur wordt in het lichaam, via Gamma Linoleenzuur (GLA) en 'di homo gamma-linoleenzuur' omgezet in archidonzuur. Omega 6-vetzuren zijn goed voor het lijf (het werkt bloeddrukverlagend en onstekingsremmend en cholesterolverlagend, maar!, wanneer er archidonzuur wordt aangemaakt, dan is dat heel slecht. Uit dit zuur worden namelijk stoffen gemaakt die JUIST onstekingsbevorerend werken en koort opwekken. Als je vlees eet, krijg je veel van dit zuur binnen want, het dier heeft het linolzuur al omgezet in archidonzuur. Je kunt dit omzettingsprocess in archidonzuur vertragen door het toevoegen van Omega 3 vetzuren".

Qyan moet ik dus veel vaker en meer omega 3 vetzuren gaan geven voor zijn poten, want dat doe ik dus bijna niet :-X :-[
Door Lizzy
#241839
qyan schreef: Qyan moet ik dus veel vaker en meer omega 3 vetzuren gaan geven voor zijn poten, want dat doe ik dus bijna niet :-X :-[
Nou ja, ik vind dus eigenlijk van wel.... en eigenlijk denk ik dat iedere hond wel omega 3 vetzuren kan gebruiken. Overigens bevat wild vlees veeeeeel meer omega 3 vetzuur als niet wild. Vandaar dat een wolf geen extra omega 3 vetzuren (visolie capsules ;D) nodig heeft en een hond wel.
Door qyan
#242046
Lizzy schreef: Nou ja, ik vind dus eigenlijk van wel.... en eigenlijk denk ik dat iedere hond wel omega 3 vetzuren kan gebruiken. Overigens bevat wild vlees veeeeeel meer omega 3 vetzuur als niet wild. Vandaar dat een wolf geen extra omega 3 vetzuren (visolie capsules ;D) nodig heeft en een hond wel.
Hij kreeg wel wat, maar niet dagelijks en ook niet echt veel.
Hij kreeg wel veel toen hij nog veel gezondheidsproblemen had, maar daarna ben ik drastisch gaan minderen eigenlijk.
Hoeveelheid opvoeren dus ;D
Zal de oplossing voor qyan misschien toch nog heel simpel kunnen zijn ipv moeilijk :-X
Door avalon
#242284
Dan zou visolie dus ook wat zijn voor Ardley. De arme sloeber begint nu echt af te takelen. Heeft moeite met overeindkomen en valt soms gewoon om. Hij ziet er verder nog goed uit en ondanks dat hij al 13,5 jaar is (wat voor een ierse setter al vrij bejaard is) wil hij soms best wel ff proberen te rennen. Misschien dat dat naar verloop van tijd weer een beetje beter kan dan. Hoeveel zou hij mogen hebben? Hij heeft nooit visolie gehad dus ik weet ook niet hoe hij erop reageert. Hij krijgt alleen niet dagelijks kvv, maar ook brokjes. Van vlees gaan zijn darmen rommelen zegt mijn moeder. Toen had ik gezegt dat ze meer moest geven, dat hij gewoon honger had. Hij kreeg maar 3 schijven energique en hij weegt 28 kilo. Gezien zijn postuur mag hij echt wel meer hebben. Beetje visolie erbij kan dan toch geen kwaad? wel?
Door Lizzy
#242285
Nee hoor, een beetje visolie kan geen kwaad. Ze zouden met bijv. de Etos of Hema visolie aan de slag kunnen gaan en beginnen met 1 capsule. Misschien dat glucusamine ook nog wel wat wil doen trouwens.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door