Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2323078
Boy eet nog steeds geen BARF

Hij eet wel 2 x per dag 2 kippennekken. Dat is ongeveer 200 gram terwijl hij 240 gram vleesbot per dag zou mogen. Meer eet hij er ook echt niet, als ik er 3 geef gooit hij er 1 naast zijn bak en kijk me aan van joh dat doe je fout eet zelf maar op  :-\ Ander bot gaat er echt niet in.
Zou die dan toch voldoende voedingswaarde  binnen krijgen als ik het spiervlees en orgaan zou koken of kan je dan beter bakken.

Spiervlees zou dan voornamelijk rund en paard zijn orgaan van bv eend en konijn  (weet ik niet of ie dat lust)

Zou ik het dan steeds korter kunnen gaan koken totdat hij het mss ooit rauw zal eten.
Pens eet hij wel dus kan ik afwisselen met rund en andere x lams.

Ik zit nu dan te denken om bv 1 pensdag 3 dagen kvv met dus wel 4 kippennekken per dag (krijg hij nu ook) en 3 dagen spiervlees en orgaan koken / bakken.
De kvv zou ik dan geit, paard en lam doen dat vind hij ook de lekkerste soorten volgens mij.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2323152
Kaya is ook zo'n ramp met eten  :( maar ik moet zeggen als ze iets niet lust leuk ik het op door het even heel kort aan te bakken.
over het algemeen werkt dit bij haar goed. Het is echt alleen de buitenkant want de binnenkant blijft rauw.
met het orgaanvlees wat ik blender doe ik verschillende dieren met een ei erdoor voor de smaak want anders moet ze het niet...
misschien heb je er wat aan?
Gebruikersavatar
Door joel
#2420045
o dat is een goeie!!
Orgaan door de blender, ga ik morgen meteen proberen.
Hier ook een miepert, at eerst alles maar laat steeds meer staan (vleesbot) maar zit nu ook zijn bak uit te pluizen, "hee, dat is orgaan", of "hee, daar heeft het vrouwtje een stuk eendkk onder verstopt (tja je moet wat verzinnen, maar ja hij is dus niet gek ;-) " plop....naast de bak  ::)
Door mona
#2420685
mijn Jongste hond was in het begin ook aan het meuten wat betreft orgaan ook niet gebakken.
ook ik heb het in de blender gegooid en zo dus gewoon met het eten gemixed.
dan eet ze het wel
ze eet nu wel al hart gewoon, en ik ga nu proberen om het andere orgaan gewoon klein te snijden.

dus misschien is in de blender wel even een oplossing
Door Anne in Zweden
#2420797
Drogen is inderdaad een goeie; dan gaat het glibberige er wat vanaf en het ruikt ook iets lekkerder. Zo heb ik mijn husky ook aan het barfen gekregen (en dat heeft 8 maanden geduurd, dus wanhoop niet! :biggrin2: ).
Gebruikersavatar
Door Thea
#2421010
Zal in dit topic ook even een uppie geven.
Boy eet nu best veel soorten vlees. Hert,kip,kalkoen,rund en paard spiervlees.
Vleesbot nog steeds helaas alleen kippennekken.
Orgaan kippen of eendenhartjes en maagjes, rund of konijnenniertjes rauw. Lever gaat even heet water over.
Hij krijg dus 2x per week kvv waarvan 1x rund en andere x wissel ik eend,lam,konijn,geit .
En 1 dag pensdag

Heel soms wil hij het niet direct eten dan doe ik of een beetje verkruimelt brood of yoghurt erdoor en heel soms macaroni.
Groente krijg hij meestal wat wij ook eten een beetje van en bij de kvv doe ik een ei.



Vleesbot is nog mijn grootste probleem. Ik probeer nu steeds hele kleine stukjes van ander vleesbot door zijn eten te doen, maar meestal word dat ertussen uit gevist en netjes naast de bak gelegd. Of hij eet het de eerstex en daarna niet meer :-\

Hij heeft dus zeker al 2 maanden geen brokken meer gehad ;)
En jullie zeggen altijd alles beter dan brok ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2421196
Wat geef je dan van ander bot? Ook nekken of karkas?
Heb je al eens kippenkarkas of kippenvleugels geprobeert?
Je zou toch denken dat hij dat zou herkennen als ongeveer hetzelfde als kippennekken. En als hij dan kipkarkas gewend is zou de overstap naar vb eenden of konijnkarkas toch niet zo groot mogen zijn?
Eendennekken zijn natuurlijk een stuk groter dan kippennekken, daar deed mijn meisje ook een stuk moeilijker over. 
Gebruikersavatar
Door Thea
#2421203
pearlsofpassion schreef: Wat geef je dan van ander bot? Ook nekken of karkas?
Heb je al eens kippenkarkas of kippenvleugels geprobeert?
Je zou toch denken dat hij dat zou herkennen als ongeveer hetzelfde als kippennekken. En als hij dan kipkarkas gewend is zou de overstap naar vb eenden of konijnkarkas toch niet zo groot mogen zijn?
Eendennekken zijn natuurlijk een stuk groter dan kippennekken, daar deed mijn meisje ook een stuk moeilijker over.
Kippenkarkas of vleugels kleine stukjes eendenek echt hij eet het niet.
ik heb stukjes parelhoen van 1 cm geknipt en gemengt door de kvv nou alle stukjes lagen naast zijn bak.
En zo frapant als ik wel eens wat naar ze toegooit van vlees of bot Boy kan goed vangen maar hij weet precies wanneer hij het niet lust en vangt dus niet,
Dus gooi ik stuk kippennek vang hap kauw weg. Gooi ik stuk spiervlees wat hij lust vang hap slik weg. Maar gooi ik nu een stukje bv eendvlees vangt hij niet en zo ook met vleesbot. :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2421453
Ah ja, maar hij eet ook geen eendenvlees?
Dan is het misschien logisch dat hij geen eendennekken eet...  ::)

Ik zou eerst even doorzetten op kipkarkas. En goed bevleesd, kippenruggen dus.  Dat is ook al een stuk aantrekkelijker.  Daarmee vol proberen houden (kippennekken tussendoor natuurlijk, hij kan niet zonder vleesbot zolang hij weigert).  Ik zou toch denken dat hij dat wel na een tijdje moet gaan eten. 
En wat als je nu zo'n kippenvoorrug als van bij Daantje met nek er nog aan, geeft?
Zou hij dan niet aan de nek beginnen en blijven eten? Of begint hij er dan gewoon helemaal niet aan? 
Lust hij graag kip? Anders zou je ook eens kunnen proberen een hele kip te geven. Wat sneetjes maken in het vlees zodat het aantrekkelijk wordt en eenvoudiger om grip op te krijgen. Of gewoon in de lengte in twee hakken.
Dat soort zaken zou ik eens uitproberen.  Eerst even alleen kip, omdat hij dat zeker lust kwa bot maar hem zover krijgen dat hij wat anders dan nek wil eten. 
Gebruikersavatar
Door Thea
#2421510
Zoals ik al schreef ook kipkarkas eet hij echt niet en als het te groot is raak hij het helemaal niet aan.
Of hij trekt zijn lippen op en pak het met zijn voortanden aan klein stukje en hup naast zijn bak.
Hier soms een nek waar nog de kop aan zit nou die eet hij dus ook echt niet, ook niet het stukje nek eraf bijten. BRRRRRRRRRR dat is zo vies ;D
Maar voor vandaag heb ik 1 kippenvleugel helemaal geplet en stukjes door de pens gedaan.
Kijken wat ie nu doet.
En eend eet hij wel als kvv.
Ik heb dus bewust kvv zonder kip omdat hij dat al genoeg krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door