Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chanty
#2415646
Het ging weer een tijdje slecht met mijn allergie hond. Bleef afvallen en veel uitslag hebben. Ik heb haar daarom weer terug gezet naar een kvv soort met 100% schapenvlees omdat ik met haar begonnen ben met elimineren met lam en daar deed ze het super op. Maar ze kotste laatst haar eten uit en was niet helemaal lekker. Toen gingen we wandelen (op vakantie in Frankrijk) en toen heeft ze een heel groot stuk ontbindend karkas in 1 keer door geslikt. Stond er bij maar was te laat. Ik helemaal bezorgd natuurlijk, adres van de dierenarts al klaar gelegd. Maar sindsdien gaat het een heel stuk beter met haar. Eigenlijk zelfs heel erg goed. Kan iemand dit verklaren???
Door Lizzy
#2415680
Nee. Totaal niet. Heel vreemd. In het allerraarste geval heeft ze van het karkas wormen gekregen en zijn daarmee haar allergieen verdwenen. Ja, dat klinkt idioot maar allergieen worden heel vaak in verband gebracht (steeds vaker in het niet helemaal reguliere circuit) met het uitmoorden van wormen. Wormen in het spijsverteringskanaal (niet teveel, maar een beetje) hebben een heilzame werking op de gezondheid en op allergieen. Zo heb ik onlangs in een artikel gelezen. Ik ga even kijken of ik het nog op kan snorren!
Door johanna25
#2415690
ik heb eens gelezen dat er in een rottend karkas verschrikkelijk veel bacterien zitten, die bv in bacterie arm stilstaand water het omzettingsproces oftewel vertering/rottingsproces
opgang helpen, misschien heeft je hond een positieve bacterie boost gekregen, ik hoop het voor jullie, het klinkt erg positief
Door Chanty
#2419693
Als je het artikel kunt vinden dan ben ik absoluut geinteresseerd. Ik vind t echt vreemd namelijk!!!  :D

Ik zou bijna al het vlees eerst een paar dagen buiten leggen  :P Bijna he!!!! haha
Door nicolette
#2419750
Het "opeten" van wormeneitjes is wel toegepast bij mensen met auto immuun ziekten. Het lichaam is dan bezig met de wormen en niet met het aanvallen van het eigen lichaam. Heb een aantal jaren geleden een reportage gezien op tv, maar weet niet meer van wie het was.

Blijkt ook dat in ontwikkelingslanden het aantal kinderen met astma ontzettend is gegroeid na het  ontwormen van de kinderen.

Misschien zaten er wel een kolonie goede bacteriën op het karkas die jouw hond helpen met zijn allergie. Duimen dat het zo goed blijft gaan.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2419751
Ik volg dit met grote interesse!

Zelf heb ik ooit een hond gehad die ook een karkas in ontbinding heeft weggevreten voordat ik er erg in had.
(hertenjong tijdens een boswandeling)
Ook hier veel maden en wormen ....
Hij heeft er niks aan overgehouden.
Door Lobbes2009
#2419764
Nou als ik dit zo lees zou ik Lobbes ook bijna een rottend karkas geven. Ik volg je topic even ben zeker benieuwd of dit blijven is. Ik hoop het zeker voor jou en je doggy.  :-*
Door Fido
#2419986
Lizzy schreef: Nee. Totaal niet. Heel vreemd. In het allerraarste geval heeft ze van het karkas wormen gekregen en zijn daarmee haar allergieen verdwenen. Ja, dat klinkt idioot maar allergieen worden heel vaak in verband gebracht (steeds vaker in het niet helemaal reguliere circuit) met het uitmoorden van wormen. Wormen in het spijsverteringskanaal (niet teveel, maar een beetje) hebben een heilzame werking op de gezondheid en op allergieen. Zo heb ik onlangs in een artikel gelezen. Ik ga even kijken of ik het nog op kan snorren!
Klopt. Wormen horen in symbiose met het lichaam te leven alleen een overbevolking is niet goed. Waarom toch een beetje wormen? Simpel geschreven  ;) om het immuunsysteem bezig te houden. Als je er naar streeft om alle wormen/infecties te elimineren dan blijft het immuunsysteem toch actief, het kan niet "stilzitten", en gaat zich dan richten op het eigen lichaam. Dit kan vervelende reacties veroorzaken.
Door DJARA
#2419998
Als ik dit zo alles lees en dan naar Kyno kijk.......
Ik heb zo sterk het gevoel dat Kyno's imuumsysteem grondig naar de knoppen is geholpen met alle AB-kuren die het ventje te verduren heeft gekregen.
Zodoende pikt hij natuurlijk ook veel gemakkelijker verkeerde bacterieën en virusjes op....

Heb je het verhaal van Kyno toevallig gelezen Fido???

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 687.0.html
Door bosnimf1976
#2420626
Ik begreep weer van mijn dierenarts dat als een hond wormen heeft de allergie ook op kan spelen...Maar dat is dus blijkbaar niet altijd zo.
Door sella
#2420789
Volgens mij was het dat de allergie kan opspelen als je een grote worminfectie hebt. Dat een paar geen kwaad kunnen.
Door Chanty
#2423295
Thx voor jullie antwoorden!!! Druif heeft dus sindsdien nergens meer last van gehad!!! Echt heel interessant!!!

Misschien maar binnenkort langs een paar dierenbegraafplaatsen hahaha of een deal sluiten met mijn dierenarts :-P

Ik ga de linken even doorlezen!!! Dank jullie wel!!!
Door nicolette
#2423329
Is de natuur toch mooi he.

Wij maar foei roepen als ze weer iets doods opvreten. Stom want de honden weten wel beter.

Gr. Nicolette
Door eelke
#2423384
Plaats ik toch ff een berichtje hier, zodat het topic bij me boven komt piepen, als er nieuws is.
Klinkt allemaal wel erg interessant namelijk zeg!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door