Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door CanisSapiens
#2416382
Hai, ik gebruik al lange tijd groene os blaas nier compositum.
Ik ben ietsje te laat met het inlassen van de stopweek, normaal moet je elke 3 weken een stopweek doen, deze keer is het na 5 weken pas gebeurt (stom stom ik weet het!)
Nu plast mijn hond tijdens deze stopweek echt maar heel weinig, ik ben een beetje bang dat hij nu te weinig plast... maar ik weet dus eigenlijk niet helemaal meer wat een normale hoeveelheid is, misschien plast hij tijdens het gebruik van de druppels wel heel veel, en plast hij nu normaal?
Hij krijgt qua voeding veel vocht binnen (vooral door de groente) hij drinkt nooit.

Niet dat ik het ga opvangen allemaal, maar wat is zeg maar een normale hoeveelheid urine per dag voor een hond van 15 kg?
Is het misschien verstandig dat ik hem groente ga geven die vochtafdrijvend zijn, ben een beetje bang dat hij nu last van zijn nieren gaat krijgen ofzo!

Of misschien beter gevraagd: hoe weet je of je hond genoeg plast? Wordt er anders vocht vastgehouden (zo ja, hoe merk je dat?) of merk je dat niet zo 1,2,3?
Laatst gewijzigd door CanisSapiens op vr 03 aug 2012, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wendyv123
#2419245
Bas (teckel) plast heeeel erg veel, maar hij drinkt ook heeeeel erg veel. Hij heeft al verschillende jaren een probleem met zijn nieren, deze kunnen het vocht niet goed meer concentreren en daarom drinkt en plast hij veel meer dan een 'normale' hond. Jaarlijks wordt zijn bloed onderzocht en wordt er urine uit zijn blaas gehaald, uit deze onderzoeken kunnen ze veel aflezen, nog voor hij ziek wordt en dan kan een behandeling opgestart worden als dat nodig is. Als een hond symptomen van een bepaalde ziekte vertoont, dan is een behandeling vaak (niet altijd natuurlijk) te laat. Ik zou eens langs een dierenarts gaan en een bloed en urine onderzoek laten doen, dan weet je zeker of alles ok is.

Barfplaats wordt gesponsord door