Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#2418704
Als iemand ze gratis op wil halen, kom maar. En anders gaan ze regelrecht de kliko in.
Wat zijn die dingen levensgevaarlijk zeg!

Zowel Moos als Juul heb ik een rauw, ontdooid loopvoetje gegeven als snack.
En toen ging het dus mis bij de ontlasting, Julia poepte enorm veel bloed, ik schrok me echt rot.
Ze spoot zowat diarree met bloed! Echt rood en veel..... er kwamen ook allemaal stukjes van het bot van dat eendenvoetje mee.
Ik heb het met een plastic zakje gepakt om te voelen, en het was vreselijk scherp, ik prikte dus ook in mijn vinger door het zakje heen.
Ze had dus duidelijk verwondingen in haar darmen van de scherpe stukjes bot, en daar kwam al dat bloed vandaan.

Ook bij Moos zag ik bloed aan zijn ontlasting, gelukkig lang niet zoveel als bij Juul, maar toch is dat niet gezond.

Ik ben blij dat het na een dag alweer over was, maar ik ben me kapot geschrokken, en die dingen gaan nooit meer in mijn honden.
Ze had wel een ernstige darmperforatie kunnen hebben, en dan was ik haar misschien kwijt geweest. Gatver ik moet er niet aan denken zeg!

Nu wil ik graag weten of er meer mensen nare ervaringen hebben gehad met die dingen.
Door tycolaika
#2418724
Hmm hier nog niet meegemaakt met pootjes. Wel heeft laika een darminfectie gehad. Waardoor ze giga veel bloed poepte. Echt hele plasse. Ik heb er nog fotos van. Ik dacht toen echt dat ik dr kwijt zou raken. Dus ik kan je gevoel delen. Knuffel voor je doggies
Door **Jolanda**
#2418874
Mag ik vragen wat je verder die dag gevoerd hebt?
Kan net zo goed zijn dat het van iets anders is geweest.

Hier krijgen ze met regelmaat gedroogde eendenvoetjes en nog nooit problemen mee gehad. (gelukkig)
Gebruikersavatar
Door pike
#2419018
Heb geen ervaring met eendevoetjes, maar ik weet wel dat kippevoetjes hier niet verteren, ze poepen hele tenen uit compleet met vel er nog omheen. DIe worden hier dus niet meer gegeven, en om dezelfde reden begin ik niet aan eende- of ganzevoetjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2419182
Nee, nog nooit rare ervaringen mee gehad. Maar hé, jij als zo'n ervaren barfer weet toch wel dat je brokgevoerde honden met zozo binnenwerk beter geen botjes kunt geven. Dus geef og gooi die voetjes maar snel weg en geef ze voortaan een lekker veilig kauwsnackje van de lidl.
Gebruikersavatar
Door pike
#2419196
Angelique schreef: Nee, nog nooit rare ervaringen mee gehad. Maar hé, jij als zo'n ervaren barfer weet toch wel dat je brokgevoerde honden met zozo binnenwerk beter geen botjes kunt geven. Dus geef og gooi die voetjes maar snel weg en geef ze voortaan een lekker veilig kauwsnackje van de lidl.
Daar kan ik mij prima bij aansluiten, maar mijn drie doorgewinterde barfers verteren die loopvoeten spijtig genoeg toch echt behoorlijk slecht.
Door suzanne 1
#2419208
Hier krijgen ze dan wel geen eendenvoetjes, maar kippenloopvoetjes. Alles wordt netjes verteerd hierzo. Ook door Senna die wat gevoeliger darmen heeft. En ik ruim toch elke dag netjes hun poep op dus heb dagelijks hun poep in handen. Ik blijf ze voeren, of ik moet merken dat het in een keer niet verteerd wordt. Weet niet of eendenvoetjes anders verteren als kippenvoetjes? Lijkt mij hetzelfde toch?
Door Tanna
#2419231
Mijn hond eet elke dag een gedroogd biologisch kippenlooppootje, nooit problemen mee gehad. Eendenlooppootjes zijn veel kleiner, maar die lust ze niet, noch rauw, noch gedroogd.
Door Beppie1
#2419233
Er staan 3 drogers nu te draaien met loopvoetjes(Eenden, maar heb ook regelmatig kippen):

NOOIT!!!! last mee gehad... gewoon nooit, rauw of gedroogd
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2419246
Hier krijgen ze zowel kippen loopvoetjes als eendenloopvoetjes,rauw of gedroogd.
Mijn honden zijn grote schrokkers en kauwen deze geeneens.

Ik heb nog nooit een scherp stukje bot of nagel van ze teruggezien
maar ja mijn honden eten alleen maar barf .

Ik check wel altijd vantevoren hoe scherp een eventueel snackie is
Dit om zulke problemen achteraf te voorkomen.

Bij twijfel krijgen ze het gewoon niet ,makkelijk zat.
Door Lobbes2009
#2419286
Ik vraag me ook af of het wel de eendelooppootjes zijn geweest. Ik geef hier ook regelmatig looppootjes en heb nog nooit zo iets meegemaakt. Die looppootjes worden volgens mij alleen maar week. Want zelfs de hond van vrienden van ons eetn deze looppootje en die heeft geen tanden meer.

Kan het zijn dat ze die zelfde dag iets gegeten hebben wat scherp kan zijn? Persoonlijk vind ik kippebot toch nog wel wat scherp als het niet verteert is.

Maar natuurlijk moet je het helemaal zelf weten jij moet je er goed bij voelen, maar denk dat de hondjes het jammer vinden als ze het niet meer krijgen ;)
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#2419291
Gedroogde eendenvoetjes is hier echt een van de favoriete snacks van zowel de cavaliertjes als onze golden retriever.
Ze hebben zojuist allemaal hier weer een gedroogd voetje gehad, zelfs de pup eet ze hier al heel goed.
Ik heb nog nooit problemen ermee gehad. Gedroogd of rauw gaat altijd prima.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2419302
Waarom drogen jullie eigenlijk de eendevoetjes?
Bency eet ze hier ook maar gewoon zo uit de vriezer zijn bekkie in en hij vind het heerlijk.
Ik denk dat je met drogen toch wat voedingswaarde (als dat er al inzit) weghaalt en je de kans loop zeker in de Boman dat de botten eigenlijk beetje gebakken worden, waardoor mss weer scherper.
Ik denk dus zeker met die dunne eendepootjes dat je beter rauw kan geven.

Moet wel zeggen Boy eet ze niet wel kippeloopvoetjes en ja die moet ik voor hem wel even in de droger doen. Maar doe ze steeds korter. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door