Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door macho
#24180
doordat ik ook nog 4 dagen in de week werkt durf ik op de ochtend nog niet te beginnen met barf en krijgt hij dus.

maandagochtend
natuurmix 150 gr

maandag avond
100 gram kipfilet
100 gr vleugels en dan de dunnen stukjes.
50 gram kippelever maar dat vond hij niet lekker.

dinsdagochtend
natuurmix 150 gram

dinsdag avond
100 gram kipfilet
100 gram nekken
50 gram maagjes
en wat groenten en fruitmix.

deze 2 maaltijden wil ik van de week herhalen en kijken hoe hij het erop doet.
en daarna kijken wat ik weer toe kan voegen.

graag jullie mening hierover.
Door Ink
#24184
Is 4 ons niet een beetje veel?
In de natuurmix zit al een flinke dot orgaanvlees dus dat zou ik niet gaan bijvoeren. Ik zou het vervangen door (spier)vlees.
Ondertussen verder gaan zoeken naar leveranciers van andere beestonderdelen want die zijn vaak lastiger te verkrijgen dan kip.
Door macho
#24186
normaal kreeg hij ook 4 ons vlees, hij weegt 13,7 kilo en is een vrij drukke hond.

die andere soortenvlees zoals kalfs/rund/lam komen pas later aan de beurt ik wil eerst kijken hoe het met kip gaat want als hij vanalles door elkaar krijgt en het gaat niet goed weet ik niet waar het in zit.

dus wil ik eerst 4 dagen kip doen en dan 4 dagen kalfs of lam en als dat goed gaat mengen en daarna pas weer een ander soort vlees erbij.

ik kan de kipfilet dan naar 150 gram brengen en de maagjes/lever laten vervallen.
Door Janet
#24262
[quote="macho"]
ik kan de kipfilet dan naar 150 gram brengen en de maagjes/lever laten vervallen.
[/quote]Dat lijkt mij ook beter, ja :).
Door Lizzy
#24298
Qua allergie denk ik niet dat het handig is om 's morgens versvlees en 's avonds zelfsamengesteld te geven. Als hij allergisch is voor granen of pens, dan zal de allergie daar niet meer over gaan.
Groetjes, Lizzy
Door macho
#24299
[quote="Lizzy"]
Qua allergie denk ik niet dat het handig is om 's morgens versvlees en 's avonds zelfsamengesteld te geven. Als hij allergisch is voor granen of pens, dan zal de allergie daar niet meer over gaan.
Groetjes, Lizzy
[/quote]

dat weet ik lizzy maar ik wil even een paar dagen kijken hoe hij het doet op zelf samengesteld in de avonden en als dat goed gaat dan ga ik na het weekend over om helemaal zelf alles te breiden.
vind het namelijk niet echt fijn als de hond problemen heb met het eten door bv te spugen of diaree en ik dan op mijn werk zit.
Door Lizzy
#24300
[quote="macho"]
[quote="Lizzy"]
Qua allergie denk ik niet dat het handig is om 's morgens versvlees en 's avonds zelfsamengesteld te geven. Als hij allergisch is voor granen of pens, dan zal de allergie daar niet meer over gaan.
Groetjes, Lizzy
[/quote]

dat weet ik lizzy maar ik wil even een paar dagen kijken hoe hij het doet op zelf samengesteld in de avonden en als dat goed gaat dan ga ik na het weekend over om helemaal zelf alles te breiden.
vind het namelijk niet echt fijn als de hond problemen heb met het eten door bv te spugen of diaree en ik dan op mijn werk zit.
[/quote]Owww, OK! Ja, ik begrijp het! Nou, veel succes en laten we duimen dat het allemaal goed komt!
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door