Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tanja82
#2418300
Hallo,

We hebben een pup van 15 weken en die eet op dit moment KVV.
Nu hebben we gisteren barf gehaald ,maar dit i grotendeels gemalen.
Ze heeft het vandaag voor het eerst gehad en dit gaat er al beter in dan de KVV.
Nu kan ik ook kopvlees lappen krijgen .
Krijgt ze dit al weg of moet ik hier mee wachten.
Ze heeft vandaag tartaar op en dit goed naar binnen.
De dame die het ons gaf zei dat ik kopvlees lappen nog niet mocht geven omdat ze hier nog te jong voor was en het niet weg zou krijgen.
Het echte barf is me nu nog even te duur.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2418307
tanja82 schreef: Hallo,

We hebben een pup van 15 weken en die eet op dit moment KVV.
Nu hebben we gisteren barf gehaald ,maar dit i grotendeels gemalen.
gemalen barf, dat noem ik kvv. Onder barf versta ik grote stukken vlees en botten.
Ze heeft het vandaag voor het eerst gehad en dit gaat er al beter in dan de KVV.
Nu kan ik ook kopvlees lappen krijgen .
Krijgt ze dit al weg of moet ik hier mee wachten.
Ze heeft vandaag tartaar op en dit goed naar binnen.
De dame die het ons gaf zei dat ik kopvlees lappen nog niet mocht geven omdat ze hier nog te jong voor was en het niet weg zou krijgen.
Dat kun je al geven hoor aan een pup. Dan leert ze juist goed haar tanden te gebruiken. Het hangt wel een beetje van de kwaliteit van het vlees af. Of het echt mooi spiervlees is of een vette lap met allemaal taaie pezen, dat laatste geef ik liever niet.
Wel erbij blijven natuurlijk, want sommige honden kauwen niet en proberen het door te slikken. Je kunt ze soms even helpen door het vlees vast te houden terwijl ze er aan scheuren.
Het echte barf is me nu nog even te duur.
Hoe zo te duur? Ik ben zelf voor een goede kvv niet meer geld kwijt dan barf. Bovendien vind ik dat je tijdens de opgroeifase van een pup niet moet bezuinigen op het vlees. En kwalitatief goed vlees is nou eenmaal wat duurder.
Door tanja82
#2418344
Oke dat laatste zegt genoeg  ;) ;).
Ik zal eens gaan kijken waar ik het een beetje betaal baar kan halen.

Kan iemand me nog vertellen hoeveel ik moet geven.

Het is een duitse herder teefje van 15 weken.
Ze weegt 10 kilo.
Ze is te licht dat weten we al en zijn nu ook al met de KVV bezig.
Ze kreeg eerst dus smuldier en rodi.
Nu krijgt ze ook KVV maar dan grovver gesneden dus grotere stukjes .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door