Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miesj
#2417799
nadat Danko gister met zijn vriendinnetje lekker in de wei heeft gespeeld , kwam hij opeens met een zielig pootje aanlopen...

Nu heeft hij er een snee in , het bloed niet en de wond is ook schoon  maar het staat wel open , nu heb ik het goed afgespoeld met wat water gister en had ik zoiets van laat eerst maar eens de "lucht eraan komen..."

nu kom ik net thuis.. ff pootje nakijken en nu is het nog steeds open en wat vochtig, want meneer blijf er aan likken...

zou ik het met wat leukoplast dicht plakken of gaat het hiervan alleen maar broeien ?

en kan ik nog iets anders doen dan schoonhouden ? hij loopt  verder gewoon normaal .. alvast bedankt voor de tips.. !
Door M@rina
#2417808
Misschien vannacht een beetje honingzalf er op, een sokje om en die om het pootje vatstzetten met leukplast, kan Danko er niet aan likken.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2417809
Ik zou voorkomen dat hij er aan kan likken, daar gaat de wond alleen maar van ontsteken. Honingzalf of groene leem erop smeren en een sok erom.
Gebruikersavatar
Door Miesj
#2417819
oke dank jullie voor de tips... dadelijk laatste rondje en dan een mooie sok !

eens kijken of de weekend apotheek iets heeft van honingzalf of groene leem .
Door Lil
#2418148
Miesj schreef: oke dank jullie voor de tips... dadelijk laatste rondje en dan een mooie sok !

eens kijken of de weekend apotheek iets heeft van honingzalf of groene leem .
Ik woon zo'n 17 km van Maastricht. Je mag hier wel wat groene leempoeder komen halen.
Gebruikersavatar
Door Miesj
#2420528
@ lil dankjewel voor het aanbod ! vind ik echt lief , maar we zijn aan het kamperen  dus helaas niet in de buurt.. heb wel honingzalf gefix en nachts de sokje aan tegen het likken en ziet er nu al veel beter uit...!

vraag me alleen nog steeds af hoe die het doet ... aangezien de wei waar ze de hele dag in spelen schoon is... zal wel een scherp steentje of takje zijn geweest...
Door keetje
#2420540
Misschien stukje ijzerdraad,.....?

Ik heb goede resultaten met ACEderm-spray of zalf.

Fijn dat het de goede kant alweer op lijkt te gaan, nu nog uitzoeken hoe hij eraan komt. ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2420573
yep zo doe ik dat ook uitbruisen en daarna groene leem erop...
maar is het niet zo diep en bloed het niet meer dan enkel leem erop.....overdag thuis doe ik er niks overheen, buiten een schoentje en s'nachts een verbandje
Door Lil
#2420694
Hier zijn steentjes het euvel. In het veld strooien ze altijd kiezel, zodat de tractors niet zo diep wegzakken op de onverharde veldwegen. Niet leuk voor hondenpootjes die steentjes.

Ik denk ook zo min mogelijk af. Schoonmaken met waterstofperoxide of anders betadine en als ik dat niet heb acedermspray.

Daarna groene leem en buiten inderdaad een schoentje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door