Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door basenmel
#2417561
Mijn pups kruising AM/ENG stafford krijgen Hills brokjes en 1x 100 a 120 gr Carnibes.

Eerst maar mijn verhaal doen zodat jullie verder met me mee kunnen denken.

Ik heb sinds 4 weken 2 pups, broer en zus van elkaar.
Kaya is helemaal gezond en een dikke proppie.
Nero is behoorlijk ziek geweest, zelfs bijna dood. Was volledig uitgedroogd door waterdunne diarre en niet eten.
Na 2 weken veel DA bezoeken is hij eindelijk opgeknapt en is nu van 2,5 kilo naar nu 3,7 kilo.
Hij eet graag nu gelukkig.

Mijn vraag is eigelijk hoeveel ik precies zou moeten geven aan mijn pups van nu 12 weken oud?

Die paar x brokjes zijn een handje per x, omdat Nero weer aan moet komen.
Hij doet net als zn zus er erg goed op en zn ontlasting echt perfect nu.

Iig bedankt voor t lezne!
Door charmed
#2420681
Dat is per hond verschillend, is die ene te dun, dan zal je moeten inschatten wat ie zou moeten wegen en dan de hoeveelheid aanhouden die op de verpakking staat. Er staat op CB een minimum per kg lichaamsgewicht en een maximum per kg lichaamsgewicht. Voor een pup die goed is zou ik het minimum aanhouden, voor een pup die moet aansterken en aankomen zou ik het maximum geven per kg lichaamsgewicht.

De brokken zou ik weglaten, zeker als die ene zo ziek is geweest. Brokken daar zit heel veel afval in waar het lichaam weinig mee kan. Dus dan zou ik gaan voor 100% Carnibest als ik jou was, zodat de pup snel kan aansterken.

Barfplaats wordt gesponsord door