Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#2416853
Fleur komt erg moeilijk door de rui. Mag ze kokosolie hebben? Of zou dat niet kunnen helpen? Andere tips zijn ook welkom.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2417189
Van mij mag ze best kokosolie, maar of het gaat helpen is natuurlijk een tweede. Bij iedere extra vetstof is er bij kokosolie ook risico op diarree.

Wat bedoel je eigenlijk precies met moeilijk door de rui komen? Gaan alle losse haren er niet goed vanaf? Verhaart ze over hele lange periode? Ziet ze er mottig uit?
Door hannabelgje
#2417275
Ze ziet er extreem mottig uit. Overal losse plukken, iedere dag haarballen en als je een keer aait dan weet je niet wat je overkomt. Ik heb haar gisteren geborsteld maar dat vindt ze geen goed idee. Ik heb nu bij de dsz een nep furminator gehaald om mee te borstelen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2417312
Ik zou dan eerder meer kuikentjes geven. En een portie vette vis per week, mocht ze dat nog niet eten. Twee porties mag ook.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2417365
hannabelgje schreef: Ze ziet er extreem mottig uit. Overal losse plukken, iedere dag haarballen en als je een keer aait dan weet je niet wat je overkomt. Ik heb haar gisteren geborsteld maar dat vindt ze geen goed idee. Ik heb nu bij de dsz een nep furminator gehaald om mee te borstelen.
Heb je die furminator al eens geprobeerd?
Werkt hier erg goed. Als er veel haarverlies is, komt er zeer veel haar mee mee. Het duurt wel even voor je er alles uit hebt.
Ik ken wel britteneigenaren die er hun katten kalen plekken mee krijgen. Dus daar even op letten. Die mensen zijn meer tevreden van een borstel als de Zoom groom (van Kong).
Ik heb ze beide, en gebruik de furminator vooral op de echt erge ruimomenten (en bij mijn poes die altijd wel haar verliest). Als er een ophoping van haar is, die je maar niet kwijt raakt, werkt het bij mij katten prima om er even met de furminator op door te gaan tot er (bijna) niets meer vanaf komt. Dan kunnen ze er weer enkele weken tegen. Maar er zijn dus britten die kale plekken krijgen. Ik weet niet of dat iets typisch voor hen is, komt ook bij andere katten voor. Bij de mijne echter niet.
Met de furminator komt er meer ondervacht mee, met de zoom groom ietsje meer de bovenvacht, maar er is weinig verschil vind ik. Alleen haalt de furminator er meer haar uit dat onderin vast zit. De zoom groom krijgt dat niet mee, maar maakt het waarschijnlijk wel los (masseert de huid), waarna je het dan met de furminator eenvoudig verwijderd.
Ik zeg wel furminator, maar ik heb de furmaster hoor, de nep-furminator.

Kan je haar niet met snoepjes tevreden houden? Ik heb er twee bij wie dat prima werkt, eentje krijg je zelfs niet meer weg van de borstel ::). De derde moet ik af en toe 'overvallen' en zolang doen als hij het zelf aangenaam vind. Hij vind de zoom groom wel aangenamer dan de furminator. Die zoom groom is zo'n massage borstel. Ik doe dan tussendoor steeds zijn favoriete plekjes zoals zijn onderkaak en in zijn hals om hem tevreden te houden. Als hij het beu is laat ik het even zo en de volgende keer dat hij rustig ligt te soezen ben ik daar weer :biggrin2:
Eerst wat kroelen, dan de borstel erop, heel rustig.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 04 aug 2012, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door