Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2417217
Fjurdy is de laatste maanden helemaal hieper de pieper. Dit gedrag ken ik niet meer van hem, dat heeft hij in jaren niet gedaan. Tot voor een paar weken terug was hij wel een beetje pieperig maar vorige week kwam mijn zus op bezoek met haar honden, waarvan 1 gecastreerde reu, Fjurdy was helemaal verliefd, heeft de hele dag lopen piepen en zijn "charmes" op die hond losgelaten. Aan het einde van de dag was hij totaal uitgeput.
Nu sinds een paar dagen moet Balou het ontgelden, hij loopt hem continu achterna, ruikt onder zijn staart (wat weer als resultaat heeft dat Balou hem op zijn plek zet), wil de hele tijd naar buiten en jankt en piept onophoudelijk.
Hij krijgt nu Puur Geslachtsdrift en hop capsules, maar die lijkt vooralsnog niets te doen.

Als dit zo door gaat overweeg ik of ik hem een implantaat zal laten zetten. Kun je dit nog laten doen bij een hond van 11?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2417223
Ja hoor, bij oudere honden is het geen probleem. Ik zou dat liever doen dan castratie, dat is zo definitief.
Toevallig gisteren nog iemand gesproken wiens hond heel sloom was geworden na chemische castratie, hij was dik en z'n vacht was ontploft. Nu was het implantaat al weer een tijd uitgewerkt en was de hond weer z'n oude ik. Zij was echt heel blij dat ze hem niet had laten castreren.
Door tt-tjes
#2417232
*Dorothea* schreef: Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden, is dat de bespiering af zal nemen. Dat is natuurlijk iets wat niet altijd wenselijk is bij een oudere hond.
Ik ben blij dat je me hier op wijst, want dan is het voor mij meteen geen optie meer. Fjurdy begint eindelijk weer een klein beetje bespiering te krijgen in zijn achterhand en zit sinds lange tijd weer beter in zijn vel (op dit hitsige na).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2417238
tt-tjes schreef: Ik ben blij dat je me hier op wijst, want dan is het voor mij meteen geen optie meer. Fjurdy begint eindelijk weer een klein beetje bespiering te krijgen in zijn achterhand en zit sinds lange tijd weer beter in zijn vel (op dit hitsige na).
dan zou ik ook zeker niet castreren....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door