Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2401370
Hallo,

Luna krijgt al een hele tijd kvv en soms ook zalmlijven en nekken tussendoor.
Nu wilde ik een paar dagen gaan vervangen door wat beter kauwwerk dus had ik een menu gemaakt.
Kunnen jullie misschien feedback geven?

ma: 300 gr konijnkarkas en 200 gr paardenvlees
di:  500 gr zalmlijven of haring of zalmkop
wo: 500 gram kvv geitmix
do: 500 gram kvv lamsmix
vr: 500 gram kvv eendenmix
za: 300 gr schapenpens en 200 gr eendenek
zo: 200 gr hazenvlees en 300 gr ganskarkas en 100 gr konijnorgaan.

Luna is wel allergies voor kip, rund en graan.
Mijn man vind als dat knaagwerk niet echt lekker om te geven dus ik wilde het rustig aan introduceren hihihi.Dan kna ik dit later gaan uitwerken door de kvv weg te laten ;)
Veranderingen zijn welkom!
#2401389
In je zelf samengestelde deel zit je op 62% vleesbot, 19% spiervlees en 19% orgaanvlees. De vis heb ik meegeteld tot vleesbot.

Persoonlijk, zou ik (zeker ook omdat je 3 dagen per week KVV voert) het aandeel vleesbot toch met 10% naar beneden brengen. En wat meer spiervlees gaan geven. Ik zou ook het aandeel orgaanvlees naar beneden brengen (vooral de pens, aangezien KVV ook veelal veel pens bevat) en daarvoor in de plaats groenten gaan geven.
#2401423
Bedankt voor je reactie!

Ik heb net even via een nrv rekenhulp geprobeert een menu te maken (dan moet mijn man zn ogen maar even dichthouden als hij Luna eten geeft hihihi
Luna weegt ong 20 kilo en ik gaf altijd 500 gr Tammenga omdat het mager vlees was maar via het rekenmodel moet Luna 400 gram krijgen.

ma: 160 gr eendenekken en 180 gr paardensijdsels en 60 gr orgaan
di: 160 gr kwartelkarkas en 180 gr hazensnijdsels en 60 gr orgaan
wo: 160 gr konijnkarkas en 180 gr hertensnijdsel en 60 gr orgaan
do: 160 gr eendenek en 180 gr kalkoenfilet en 60 gr orgaan
vr: 160 gr konijnenvoorbenen en180 gr eendenvlees en 60 gr orgaan
za: 160 gr kwartelkarkas en 180 gr paardensnijdsel en 60 gr orgaan
zo: 160 gr konijnkarkas en 180 gr hazensnijdsel en 60 gr orgaan.

Maar ik mis de vis en de pensdag? Moet ik dan elke dag wat vis erbij geven of moet ik de grammen per week delen door 6 dagen ipv 7 zodat ik ook nog een visdag heb? En valt pens ook onder orgaan?
Ik wilde gewoon zo een kilo verpakking met konijnenorgan kopen of moet je die ook per diersoort afwisselen?
En hoe zit het bijv met het vleesbot?
Als ik bij een karkas heb van 200 gr en luna moet 160 gram hebben moet ik er dan een stuk afzagen?
Sorry voor al die vragen maar als ik het doe wil ik het wel goed doen hahah
#2401732
susanne1805 schreef: Bedankt voor je reactie!

Ik heb net even via een nrv rekenhulp geprobeert een menu te maken (dan moet mijn man zn ogen maar even dichthouden als hij Luna eten geeft hihihi
Luna weegt ong 20 kilo en ik gaf altijd 500 gr Tammenga omdat het mager vlees was maar via het rekenmodel moet Luna 400 gram krijgen.

ma: 160 gr eendenekken en 180 gr paardensijdsels en 60 gr orgaan
di: 160 gr kwartelkarkas en 180 gr hazensnijdsels en 60 gr orgaan
wo: 160 gr konijnkarkas en 180 gr hertensnijdsel en 60 gr orgaan
do: 160 gr eendenek en 180 gr kalkoenfilet en 60 gr orgaan
vr: 160 gr konijnenvoorbenen en180 gr eendenvlees en 60 gr orgaan
za: 160 gr kwartelkarkas en 180 gr paardensnijdsel en 60 gr orgaan
zo: 160 gr konijnkarkas en 180 gr hazensnijdsel en 60 gr orgaan.
En qua percentages zit je nu op?
Je kunt ook elke dag vleesbot, 3 keer per week orgaanvlees en 4 keer per week spiervlees geven. En groenten, waar is je groenten?
Maar ik mis de vis en de pensdag? Moet ik dan elke dag wat vis erbij geven of moet ik de grammen per week delen door 6 dagen ipv 7 zodat ik ook nog een visdag heb? En valt pens ook onder orgaan?
Pens is gewoon orgaan ja. Je kunt het 1 keer per week geven of over bijv. 2 of 3 maaltijden per week verdelen. En je kunt bijv. 2 keer per week een sardientje extra geven. Die tel je dan gewoon niet mee.
Ik wilde gewoon zo een kilo verpakking met konijnenorgan kopen of moet je die ook per diersoort afwisselen?
En hoe zit het bijv met het vleesbot?
Als ik bij een karkas heb van 200 gr en luna moet 160 gram hebben moet ik er dan een stuk afzagen?
Sorry voor al die vragen maar als ik het doe wil ik het wel goed doen hahah
Deze eerste twee vragen begrijp ik niet :-[

Nee, je hoeft zo precies niet te wegen. Als je een karkas van 200 gram hebt, geef je dat gewoon.

En om je volgende vragen gelijk mee te nemen: wij doen niet aan menu's. Ik vind dat mensen zelf moeten snappen hoe/wat ze moeten voeren en geen menu van een ander moeten overnemen. Misschien moet je daarvoor anders even op de nrv forums gaan kijken.
#2416212
Ik heb zelf een zak met konijnorgaan, geef wat runderhart extra en schapenpens. Met orgaan hef je niet af te wisselen in verschillende dieren. Vindt konijn een van de betere dieren voor lever en nieren. Niet zo veel afvalstoffen.
Je hebt al konijnkarkas. Ipv de voor enen zou j dan een vissekop kunnen geven. Zalmkoppen zijn vaak erg groot... Dus heg zou kunnen kijken voor een kleinere soort. Een keer een sardien of sprot extra en je ht vis in je menu. Je voert volgens nrv daar zitten geen groentes in een menu.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door