Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bahatiboerboels
#2415732
Hallo,
Ik geef al enige tijd kkv van herby's versvoer.
Doordat het veelal mixen zijn kan ik de percentages niet precies uitrekenen.
Nu merk ik dat mijn oudste boerboel begint te verharen.behoorlijk wat.
Dit heeft hij niet eerder gehad en nu vroeg ik mij af of dit door het voer komt.
Kan het zijn dat de percentages niet helemaal kloppen en kan hij daarvan verharen.
Mijn DA zegt dat dan alleen de glans van zijn vacht dof wordt maar ik twijfel eraan..
Gelukkig krijg ik volgende week barf. En kan ik zelf samenstellen.
Maar kan dat kwaad om nog een week met dit voer door te gaan als het verharen hier aan ligt want dan komt hij toch wat tekort.

Gr.Patricia
Door Lizzy
#2415742
Nou, 1 weekje met dit voer door gaan lijkt me nou niet een drama. Ik zou wel stuk of 3 rauwe eitjes erbij geven deze week, wat rauwe verse vette visjes (sardientjes bijv. of een haringkje of kleine makreeltjes) en wat restjes van je eigen groenten (geen prei/ui).
Door henneke
#2415747
nog een weekje dit voer doorgeven is niet erg hoor , ik kan me voorstellen dat je liever barf geeft maar een weekje extra kvv kan geen kwaad .
of het verharen door tekorten komt weet ik niet ik weet wel dat Storm van mij niets tekort komt en verhaard als een idioot op het moment ( volgens mij een gevolg van het rare weer )
#2415766
Ik geef gelukkig al een groente is die ik zelf samenstel,maar nog geen ei.
Maar ga ik zeker geven deze week.
Zijn 3 rauwe eieren voor 1 hond?
Kan ik ook wat yoghurt met honing geven?
Zona wat voor honing geef ik dan.
En waar is dit eigenlijk goed voor.
Sorry voor al die vragen, probeer zo veel mogelijk op dit forum te lezen maar soms twijfel ik toch en dan geef ik het maar niet.
Komt ook wel een beetje door de negatieve reacties op de voeding die ik geef.
Heeele discussies als ik vertel wat ik voer.

Gr.Patricia
Door henneke
#2415770
Assertive boerboels schreef: Ik geef gelukkig al een groente is die ik zelf samenstel,maar nog geen ei.
Maar ga ik zeker geven deze week.
Zijn 3 rauwe eieren voor 1 hond?
Kan ik ook wat yoghurt met honing geven?
Zona wat voor honing geef ik dan.
En waar is dit eigenlijk goed voor.
Sorry voor al die vragen, probeer zo veel mogelijk op dit forum te lezen maar soms twijfel ik toch en dan geef ik het maar niet.
Komt ook wel een beetje door de negatieve reacties op de voeding die ik geef.
Heeele discussies als ik vertel wat ik voer.

Gr.Patricia
Yoghurt met honing is wel lekker hoor ( vind Storm ook ) maar echt nodig nee ... melkproducten niet . als je honing koopt dan koud geslingerde nemen .
3 eieren ( rauw met schil ) is per hond
Door Martine.
#2415781
Hier ook een Flatcoat die op dit moment eerder de vacht van een labrador heeft doordat ze ineens haar vacht eraf gooide. Ik voer zoals altijd gewoon barf, zelfde menu dus ik ga met Henneke mee dat het verharen goed door het weer kan komen.
Door bosnimf1976
#2416203
Hier ook een hond en twee katten die enorm verharen. Maakte me er zorgen om maar kwam al meer honden tegen die enorm ruien. Zal idd w.el aan weer liggen. Hoorde eerder al meer mensen met katten met hetzelfde euvel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door