Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2412875
Na adoptie in 2008 was dit een bron van ellende bij Noa . Jaren goed gegaan , en helemaal geen last meer gehad . En afgelopen Zaterdag leek het erop alsof er een verdikking zat .
Ik vertrouwde het gelijk al niet , daarnaast is ze op leeftijd en dan wil je helemaal geen risico lopen . Dus gebeld en een afspraak gemaakt . Gisterenmiddag kon ze bij de waarneemster van Erwin terecht . En Zaterdagnacht is de boel al geknapt , dus manlief trof haar aan onder de viezigheid . Zaterdag wel steeds haar temp in de gaten gehouden , geen verhoging . De waarneemster zag het niet (meer ) zitten om haar onder zeil te brengen , dus opoe is door manlief stevig in de houtgreep genomen en ze is een keer of 4 gespoeld . Ze heeft een A.B kuur voor 10 dagen en pijnstilling voor 5 dagen . En aankomende Zo weer op controle bij Erwin . Afgelopen nacht ging redelijk ..... ""dat rare ding "" was weg en ze kon weer redelijk rustig slapen . Eenmaal thuis kwam er nog steeds behoorlijk wat smeurie uit . Maar vandaag gaat het alweer beter , ze heeft vanmorgen gepoept en de wond ziet er rustig uit . Ze krijgt nu natuurlijk ook gelijk pro-biotica .

En wat was ik blij dat mijn dienst erop zat . Ik had 24 uurs dienst en als je dan weet dat je oude bes niet lekker gaat  :-\ Dan wil je zo snel als mogelijk is naar huis .... om te kijken hoe het met haar gaat  :-* :-* Maar ze kwam me gelukkig alweer begroeten .

En verder hoop ik dat dit zich niet weer steeds gaat herhalen , op zo,n leeftijd ppffff .  :-\  Maar ja ""het oude kaarsje "" word ouder maar niet gouder
Deze foto is van vanmorgen

Afbeelding
Door smulpaap
#2416085
Sinds vandaag heb ik geen uitvloeing meer gezien , ook tijdens het poepen blijft de wond dicht . Zit inmiddels een flinke korst op . Poepen doet ze gelukkig ook goed .
Ze is wel wat slaperiger dan anders , maar dat zal de medicatie ook wel zijn . Vandaag de laatste pijnstilling , A.B gaat nog een aantal dagen door . Heb haar de volledige portie pijnstilling gewoon maar gegeven ..... het oude bessie moet niet al teveel ongemak hebben hoor
Door smulpaap
#2416289
Ja hoor Riek , er zit een flinke dikke korst op .... die ook netjes dichtblijft nu . Voor zo,n oude tut vind ik dat het eigenlijk best snel geneest
A.s Zondag moet ze op controle . En dan maar hopen dat deze ellende niet meer terugkomt , want dat is verre van fijn natuurlijk voor zo,n oudje
Door smulpaap
#2416341
sella schreef: Oh arm tutje. Ik hoop dat het nu klaar is met klieren voor haar.


Dat hopen wij ook Ingrid . Het is jaren zo goed gegaan . Maar ja het kan de leeftijd denk ik ook worden . Minder krachtig in de achterhand , minder goede opname voeding ?
Ze heeft laatst van Erwin ook al eens een kuurtje proteinen gehad ter ondersteuning . Ze heeft Doils-Joint , ze heeft vit B .regelmatig pro-biotica . Ze krijgt voldoende bladgroentes (vezelrijk ) Veel wild , biologische kip Bandit
Maar dit is dus mogelijk weer haar zwakke schakel (aan het worden ? ) jarenlang lekker in balans ..... oren hardstikke schoon en geen klachten meer . Onder haar flapje ( ze heeft geen staart ) ook schoon
Door sella
#2416459
Ik weet dat oudere honden minder goed hun voedsel kunnen verwerken, dat ze iets meer nodig hebben om niet af te vallen, mijn Amber zaliger had in haar laatste jaar zo een 10% meer nodig om zich in stand te houden, dat was toen helaas wel een groot deel brok. laatste weken overgegaan op rauw en dat heeft haar doen stralen de laatste weken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door