Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jasmijn
#234870
hoi ik zit te kijken naar een groter diepvries en ik vraag mij af wat het handigste is en hoe groot hij ongeveer moet zijn om makelijk in te slaan kan je ook een kast nemen of is een kist beter en makelijker ???
Door danielle1980
#234880
ik zelf vind een vrieskist makkelijker.
want daar heb ik geen problemen mee dat de cb rollen net niet passen ::)
hoe groot ligt eraan hoeveel je kwijt wil erin en of je m kwijt kan ;).
in 100 liter kan ong 60 kilo cb of bibi kwijt.

maar ik waarschuw je wel als je eenmaal een vrieskist neemt ben je verslaaft ;) ;D ;D ;D
ik heb er nu inmiddels 2 en nog koelkast met vrieslaadjes ;D
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 04 jan 2005, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#235113
danielle1980 schreef:
maar ik waarschuw je wel als je eenmaal een vrieskist neemt ben je verslaaft ;) ;D ;D ;D
ik heb er nu inmiddels 2 en nog koelkast met vrieslaadjes ;D
Hier dezelfde verslaving ;-)))) Het nadeel van een kist vind ik dat je je door zo'n berg moet heenwerken om op de bodem te komen. De oudste voorraad zit nl altijd onderin [bij mij dan] Het voordeel van de vrieskist is dat je er veel meer in kwijt kunt doordat je mooier kunt stapelen dan in een vrieskast. Ik heb beide.
Door Audrina
#235118
Wij hebben inmiddels 4 :o diepvrieskasten (ben ooit begonnen met een klein kastje met 3 laatjes). Ik heb bewust voor kasten gekozen, omdat ik dit overzichtelijker vind. Ik heb 3 honden en die eten alle 3 een andere soort Carnibest, dus nu hebben ze allemaal een aantal "eigen" lades. En daarnaast heb ik nog een aantal lades met allerlei botten en een aparte la voor Fytomix. Ik heb plakkers op alle lades gedaan waarop staat wat in welke lade zit, dus grijp ik nooit verkeerd.
Het nadeel van zo'n kast is weer dat je er minder in kwijt kan doordat de lades veel ruimte in beslag nemen en dat je de grotere botten er vaak niet (of met veel moeite en proppen) in kwijt kan.
Door tieneke
#235233
Hier staan 2 grote jongens 8) bij elkaar 1000 liter en nog kom ik soms ruimte tekort ::) ::)
Zou geen kast nemen ;)
Door Nelly
#239482
Heb 2.5 kast tot m'n beschikking, maar wil er nog een kist bij, omdat ik ook wat wil gaan barfen naast het kvv. Bovendien pleeg ik nogal eens een fazant dood te rijden (die eten we trouwens wel zelf op ;D), en ken ik iemand die af en toe met een eend en/of haas aan komt zetten (en die eten we ook zelf op) ;D
Door danielle1980
#240709
harns49 schreef: Hier dezelfde verslaving ;-)))) Het nadeel van een kist vind ik dat je je door zo'n berg moet heenwerken om op de bodem te komen. De oudste voorraad zit nl altijd onderin [bij mij dan] Het voordeel van de vrieskist is dat je er veel meer in kwijt kunt doordat je mooier kunt stapelen dan in een vrieskast. Ik heb beide.
ik haal altijd wat onder ligt eruit en leg t boven op ;)
en vaak is het ook echt op bij mij :-[
Door Nelly
#240998
Euuuhhh, zo'n fazant dood rijden gaat echt per ongeluk hoor; ik rij er niet op. Zou ik nooit doen :( Maar hier barst het nu eenmaal van het wild en ja, dan is die kans toch vrij groot dat je wat raakt.
Door Lizzy
#241006
Drie kasten en 1 kist.

In de kist zitten de grote botten. Da's namelijk geen doen om die in een lade van een kast te proppen.

De rest zit mooi in lades. En dan hebben we een 'white board' waar de lades op getekend zijn en daar staat precies op wat er in zit. Heel georganiseerd allemaal (dankzij Leo).
Door Eef+Stippels
#241228
Ik heb 1 kist en een klein kastje. Ik zou nooit geen kast meer nemen, bij die van mij gaat het deurtje steeds open omdat ie zo vol zit (er zitten geen laden in)! Dat is niet echt handig..
Ik vind een kist echt makkelijker! En als ie bijna leeg is, leg ik wat onderin zit bij de nieuwe lading bovenop.
Door Jolly
#241571
ik heb nu nog 1 kist, propvol met Bibi ;D en ik heb heb een ouder kastje met 4 lades, die redelijk gevarieerd gevuld is met spul van ons en spul van Chasey.
Binnen nu en een maand komt er een 2de grote kist bij en gaat het ladending naar mijn ouders.
Door 202spots
#241683
Behalve de vriesruimte naast de koelkast in de keuken,
heb ik 'n kist en 'n kast in de garage,en ik vind de kast veel makkelijker.
Maar ik lees hier iedere keer over kast met laden?
Mijn kast heeft alleen van die "planken" of roosters?
De bovenste plank heeft alle bakjes met de groentemix,de 2de heeft zakjes met gemalen kip/kalkoen en orgaanvlees,de 3de plank en de bodem heeft mensenvoer,in de deur staat de fruitmix en ook nog wat mensenvoer.
In de kist heb ik alle RMB's, wel heb ik plastic kratjes om alles 'n beetje gesorteerd te houden.
De kipruggen in de 1,de kwart kip in 'n andere,de lamsnekken,de ribben,vis ook allemaal in hun eigen kratje,dan hoef ik alleen 'n kratje op te tillen wanneer ik wat anders onder uit de kist moet pakken.
Ik weet wel dat als het tijd voor 'n nieuwe freezer word,dan neem ik de allergrootste die er bestaat!! ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op za 15 jan 2005, 04:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#241704
202spots schreef: Maar ik lees hier iedere keer over kast met laden?
Mijn kast heeft alleen van die "planken" of roosters?
Als ik de laden uit mijn kasten halen, blijven er ook kasten met alleen roosters over. Dan zou ik wel veel meer ruimte hebben, maar ik ben zo bang dat ik die roosters dan beschadig. :-\
Door Elise
#241722
Wij hebben een kist staan en gebruiken nog een aantal lades van de vrieskast in de keuken. Voor al die rollen CB vind ik de kist makkelijker. Ik doe alle smaken door elkaar in de kist, hoef ik niet te grabbelen. Trouwens net afgelopen donderdag een nieuwe lading gehad en nu heb ik allerlei kleurtjes in de diepvrieskist liggen, da's helemaal handig :D. Als er een nieuwe lading komt dan gaat alles wat nog in de kist zit naar de lades in de keuken, zodat dat oude spul niet steeds onderin blijft liggen. Wat nekken/vleugels liggen overigens wel in de lades, dat vind ik weer praktischer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door