Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2414142
Ik lees op dit forum veel berichten en informatie over titeren, vaccineren, antilichamen etc etc.
Veel en, zoals verwacht op een forum, verspreid over diverse topics.

Hoe komen jullie aan al deze info. Is het door schade en schande, een opleiding, werk, dierenarts etc.
Weet iemand waar ik hier goed informatie over kan vinden.
Is er een boek, een site, een cursus, wat dan ook waar ik mij kan inlezen en mijzelf kan laten informeren zonder alle topics door te hoeven.
Datgene wat ik hier lees gaat vooral over honden. In hoeverre zit er verschil tussen honden en katten (behalve dan de begrijpelijke soorten van vaccins)

Ik zelf heb dus drie katten. Tot en met vorig jaar volledig geeent.
De jongste is, geloof ik, een jaar of 7, en de dames zijn 11 en 12
De brief van de dierenarts voor vaccinatie ligt al in de papierbak.
Ze doen hier sowieso niet aan titeren in de buurt
#2414494
Ik heb de artikelen op deze website gelezen (en die vond ik zeer leerzaam):

http://www.caberfeidh.com/HHC.htm

Interessant artikel: http://myweb.tiscali.co.uk/bedlingtonpi ... accine.pdf

Je moet niks maar dit moet je gezien hebben :biggrin2:: (zij is heel irri, die Karen, maar ik zou zoveel mogelijk filmpjes van haar bekijken als je aan kunt :biggrin2:).

Verder heb ik gelezen:

Ron Schultze/Jean Dodds, Veterinary Vaccines and Diagnostics.
Catherine O'Driscoll, Shock to the System.
Catherine Diodati, Vaccine Guide for Dogs & Cats (valt tegen).
Vaccinatie, Viera Scheibner.
Catherine Diodati, Immunization, history, ethics, law and health.
Pat McKay, natural immunity.
John Clifton, Stop the Shots! (valt tegen)
Don Hamilton uit een boek over homeopathie maar dat staat hier vertaald op Barfplaats.
#2430303
Ik heb Flash de laatste 8 jaar nooit meer laten enten, wil nu Jalke laten titeren, zijn laatste ridel van vaccinaties is nu een jaar geleden, mijn DA staat er niet onwillend tegenover maar is nieuw voor ze, ze hebben navraag gedaan in utrecht en zegt nu dat er maar 2 profielen zijn om te titeren en dat bloed daarvoor naar Utrecht moet worden gestuurd ik dacht Weil en Hondenziekte of kennelhoest ben de laatste even kwijt, waar laten jullie allemaal op titeren dan?, en krijg je de uitslag binnen zelfde consult?
#2430544
Flatcoat4ever! schreef: Ik heb Flash de laatste 8 jaar nooit meer laten enten, wil nu Jalke laten titeren, zijn laatste ridel van vaccinaties is nu een jaar geleden, mijn DA staat er niet onwillend tegenover maar is nieuw voor ze, ze hebben navraag gedaan in utrecht en zegt nu dat er maar 2 profielen zijn om te titeren en dat bloed daarvoor naar Utrecht moet worden gestuurd ik dacht Weil en Hondenziekte of kennelhoest ben de laatste even kwijt, waar laten jullie allemaal op titeren dan?, en krijg je de uitslag binnen zelfde consult?
Er zijn dierenartsen die titeren met VacciCheck (zie de website van NMLHealth, daar zie je ook een lijst met dierenartsen die titert) en dat is voor de ziektes Parvo, Distemper (Hondenziekte) en HCC (leverziekte). De dierenarts prikt zelf bloed en met een half uurtje weet je de uitslag.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door