Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2414206
Max eet al een tijdje het liefste alleen maar vis. Zalm, sardienes, mixen, maakt niet uit maar o wee als ik hem vlees voor zn neus zet. Kip en pens gaan nog wel, maar lam, rund, struisvogel, haas, konijn ect weigert ie. Langste weiger-termijn tot nu toe is 4 dagen. :-\ Maar ik ben bang dat hij tekorten gaat oplopen op enkel vis, kip en pens en ondertussen heeft hij Meneer e&m zo ver dat die hem voert.. gaat nog niet van harte maar dan eet ie wel een paar hapjes. Ik weiger dat en zet steeds de bak weg, maar 4 dagen niet eten (wel drinken gelukkig) gaat me erg aan mn hart.

Hij eet wel wat groenten, niet graag maar goed hij eet het tenminste. Op dit moment ligt er wat barf-spul in mn vriezers en kvv's van Hunters Home, Kiezebrink en All-animal. Hoe kan ik zn vlees en dan met name zn kvv weer lekker maken voor hem zodat hij dat tenminste weer wil gaan eten?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2414208
Bij Boy voeg ik regelmatig een scheutje yoghurt of een ei toe
En soms als dat niet helpt een stukje erg droog brood/kracher erdoor kruimelen. Dan eet hij het meestal wel op. ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2414214
biologisch eitje krijgt ie 4x per week erdoorheen, maar bij vlees laat ie dat mooi staan. Ik dacht nog slim te zijn door er kokosvet doorheen te roeren en zelfs een keer gemalen pens erop, maar helaas zonder gewenst resultaat.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2414218
Dan probeer je toch een paar dagen om 3/4 van de maaltijd vis te geven en 1/4 vlees het liefst gemalen alles zodat je lekker kan mengen. En dan steeds iets minder vis en meer vlees.
Boy hier eet echt geen vis :-\ maar soms doe ik 50 gram vismix door bv rundmix en goed prakken zodat hij het er niet uit kan vissen ;)

Maar hij heeft dus wel vlees gegeten in het verleden?
Ben je van merk gewisseld?
Wat voerde je precies toen hij het wel at en wat nu hij het niet meer eet?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2414226
Ja, hij heeft altijd gewoon vlees gegeten maar zodra hij maar ruikt dat er vlees en dan vooral rund in de bak zit weigert ie het. We hebben geprobeerd te mixen maar ook dan word er niet gegeten of hij eet en spuugt het vervolgens weer uit.
Ik voer afwisselend merken, ooit juist bedoeld om te voorkomen dat hij erg zou gaan miepen en om te zorgen dat hij op die manier alles binnen kreeg wat hij nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2414236
Pff ja ik heb het hier ook met Boy gehad. Maar goed die werd van brok overgezet op kvv en eerst at hij het wel tenminste alleen de mixen van tammenga. maar na een paar maanden ook niet meer. Ik heb toen ook van alles geprobeert. Macaronie,groente,ei, yoghurt,brood maar meneer moest het niet meer.
Toen had ik een zak taste of wild brokken gekocht met gedachte dan eet jij maar brok.
Na een halve zak gegeten te hebben, stond ik voor Bency vlees te portioneren en Boy stond er ineens bij. Dus ik gooi stukje en hap slik weg. Ik dacht vergissing dus nog een stukje hap weg. En nu eet hij veel vleessoorten alleen botwerk nog steeds kippennek.
Orgaan gaat nu ook steeds beter.

Maar wil hij ook geen barf produkten dus stuk spiervlees,orgaan en kippennek bv?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2414245
Hij wil zo nu en dan wel een nekkie, hier zijn dat kalkoen of eendenekken. Vanavond heeft hij een heel kippie van de ah op, maar wegens gebits-problemen wil ik hem wat meer naar kvv zetten.
het grotere knaagwerk laat ie liggen, op zalmlijven na dan he? Orgaan gaat goed. Ik vind het best lastig om hier een goed menu mee samen te stellen. Max is altijd een lastige eter geweest, voor een labrador dan.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2414247
Ook hier een moeilijk eter, eigenlijk met alles behalve kip, na een half jaar barf te hebben gegeven was het ineens gebeurd. Madam hoefde niet meer. Ook geen kip. Na ruim 10 dagen nauwelijks iets te hebben gegeten is ze heel langzaam weer begonnen met Kvv gemengd met yoghurt. Daar heb ik satinballs bijgevoegd om haar weer aan te laten komen (gewoon van Kvv gemaakt) en daar doet ze het voorlopig geweldig op. Nu gooi ik er steeds vaker weer een stuk zalmlijf, een eendennekje o.i.d bij. De ene keer eet ze het wel, de ander keer niet.
En ja ook ik voer met vork als ze ECHT weer eens niet wil eten. (meestal als het erg warm is) Dan eet ze tenminste iets. De volgende dag kan het zo weer zijn dat ze de hele bak ineens leegwerkt. Ik kan er geen peil op trekken dus behalve veel afwisselen en idd proberen te mengen kom ik ook niet. Feit is wel dat ik het niet meer laat gebeuren dat ze zichzelf uithongert. Dan maar voeren...  :-[
Gebruikersavatar
Door Thea
#2414251
Hihi ja de satinballs hebben Boy ook geholpen. Zag toevallig de bak vanmorgen weer in de vriezer staan en dacht oja die had ik ook nog. Zeker al 2of 3 weken niet gevoert en bijna alles gaat erin bij Boy. Hij likt nog net niet zijn bek af na het eten ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2414345
Satinballs vind ik niet echt een geweldige optie met zn graan-allergie, maar zoals het nu gaat valt ie veel te veel af. Voorlopig blijven we maar voeren met een vork of met de hand als hij niet wil eten, alles is beter dan helemaal niks eten.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2415226
Ik begrijp dat je met een graan allergie geen brinta erdoor heen gaat gooien ( en juist daar komen ze zo lekker van aan :-[)
Maar ook zonder brinta vind Kaya ze erg lekker. Misschien dat je iets anders als vervanger voor brinta kunt vinden? En nee, ik zou ook zo snel niet weten wat.

En ja, ik ben het helemaal met je eens. Beter voerend eten als helemaal niets eten. Ondanks dat ik weet dat ze mij aan het 'africhten' is.
So be it. Ze eet tenminste en ik hoef dan ook niet ALTIJD te voeren. En daar komt bij dat ik het ook nog wel gezellig vind  ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2415265
Je zou het kunnen proberen met rijstebloem misschien.
Of je laat de brinta helemaal weg dus geen vervanger. zal ook best wel plakken en lekker smaken en als je kvv gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2415333
Vanavond hebben we zalmmix van Kiezebrink gemengd met wat rundvlees en wat kip. Niet goed genoeg blijkbaar, want de zalm is schoon op, de kip ook, eitje is op, kokosvet is op en het rundvlees ligt er nog. Vakkundig omheen gegeten, hij trapte er niet in om het laatste restje met de hand op te voeren.
Ik ben niet voor 1 gat te vangen, dus morgen gaan we nog beter mengen en met de hand voeren. Vriendje heeft satin ball look-a-likes gemaakt van enkel kvv met ei en kokosvet, we hebben van een lokale visboer heel wat zalmlijven, sardientjes en haringen gehad, waarvan we een deel zelf gaan malen zodat we kunnen mengen met kvv. Dit in combinatie met die bolletjes is de moeite van het proberen waard.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door