Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ollie
#241243
Ik sprak net iemand die een nestje cane corso's heeft, en ze vroeg mij of ze de moederhond zo over kon zetten op carnibest. Aangezien de moederhond op het moment eingelijk geen brokken eten wil!

Ik had haar laatst verteld dat versvlees beter is als brok.

En nu vroeg ze mij of haar moederhond direkt overgezet kan worden op carnibest.

Ik heb gezegd dat, dat wel kon.

Wat vinden jullie daarvan? ??? Graag jullie mening hierover!

Ik heb haar ook de link van barfplaats gemaild, dus ze gaat jullie adviezen straks wel lezen denk ik!
Door Ollie
#241503
::)jammer dat er nou niemand is die even wil antwoorden! :-\

Dan had ze het ook van jullie kunnen lezen dat het goed is om je kersverse moederhond op versvlees te zetten! :-\
Door Truus
#241511
Misschien reageren we niet, omdat jouw advies alzo goed is ::) ;D
Natuurlijk moet ze de brokken in de kliko gooien en gelijk over gaan op Carnibest. Misschien even de eerste paar keer overgieten met een beetje warm water maar dat is hier niet nodig geweest.
Door Ollie
#241520
[quote="Truus"]
Misschien reageren we niet, omdat jouw advies alzo goed is ::) ;D
Natuurlijk moet ze de brokken in de kliko gooien en gelijk over gaan op Carnibest. Misschien even de eerste paar keer overgieten met een beetje warm water maar dat is hier niet nodig geweest.

[/quote]

Ja maar het is de bedoeling dat ze het ook van andere mensen hoort/leest! ::) ;D

De pups zijn nog maar 3 dagen oud, dus vandaar...

Ik heb tegen haar gezegd, weet je wat ik zet die vraag wel even voor je op bp, dan kun jezelf de reacties lezen!

Ze staat dus echt wel open voor versvlees, want ze vroeg mij dus om advies of het goed voer was enzo!

Dus, als het goed is hebben we weer een blije hond en dus ook weer een paar blije baasjes :D
Door Truus
#241530
Natuurlijk kan ze hier overal lezen, dat het veel beter, gezonder en natuurlijker voedsel is ;).
Voorheen dacht ik ook dat ik de beste brokken gaf want ja.....je wil toch het beste voor je hond toch?
Nu weet ik gelukkig beter.... en dat lees je hier!
Door Ollie
#241541
[quote="Truus"]
Natuurlijk kan ze hier overal lezen, dat het veel beter, gezonder en natuurlijker voedsel is ;).
Voorheen dacht ik ook dat ik de beste brokken gaf want ja.....je wil toch het beste voor je hond toch?
Nu weet ik gelukkig beter.... en dat lees je hier!
[/quote]

Voer jij geen brokken meer dan? ??? ::) ;D ;D ;D

Nee zonder gekheid!

Ik heb haar de link van barfplaats gestuurd, zodat ze veel info tot zich kan nemen!

Maar ik weet hoe moeilijk het is als je net begint, en dan op een forum komt met zoveel info. Dan zie je door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik deze topic had geopend, zodat ze kan lezen dat het helemaal geen kwaad kan om je hond zo over te zetten!

Ze nam het wel van mij aan hoor, maar ik vond het wel leuk dat ze het van meerdere mensen kon lezen.

Ik val in herhaling geloof ik ::)
Door Jolly
#241557
Ja het is juist veel gezonder voor zowel moeder als pups om Carnibest te krijgen, dus ook dalijk als de pups groot genoeg zijn om een hapje vast voedsel te mogen eten, lekker ze CB geven. :D
Door Lizzy
#241559
Laat ze anders eerst een beetje rustig overschakelen en dan kijken hoe het gaat. Als het goed gaat, versnelt over gaan schakelen. Maar, laat ze de pups dan ook gelijk afspenen met versvlees (dan is ze helemaal gOEd bezig!).
Door Erna
#241700
Misschien ben ik wel een erge zeikerd maar ik zou de moeder de eerste 2 a 3 weken dus niet overzetten op vers. De pups zijn dan nog volledig afhankelijk van moedermelk en de moeder kan gaan ontgiften wanneer ze overgezet wordt op vers. Wat gebeurt er met de afvalstoffen? Die komen ergens uit natuurlijk en het zou mij niet verbazen als dat ook via de moedermelk een uitweg vond.

Wanneer de pups zelf kunnen gaan eten en minder afhankelijk zijn van de moedermelk heb ik er niet zoveel moeite mee.

Natuurlijk wel gelijk de pups afspenen met vers.
Door Lizzy
#241702
[quote="Erna"]
Misschien ben ik wel een erge zeikerd maar ik zou de moeder de eerste 2 a 3 weken dus niet overzetten op vers. De pups zijn dan nog volledig afhankelijk van moedermelk en de moeder kan gaan ontgiften wanneer ze overgezet wordt op vers. Wat gebeurt er met de afvalstoffen? Die komen ergens uit natuurlijk en het zou mij niet verbazen als dat ook via de moedermelk een uitweg vond.

Wanneer de pups zelf kunnen gaan eten en minder afhankelijk zijn van de moedermelk heb ik er niet zoveel moeite mee.

Natuurlijk wel gelijk de pups afspenen met vers.
[/quote]

Nou, daar zeg je inderdaad wat.... Ik vind dat je daar wel gelijk in hebt. De pest is alleen (volgens mij) dat de moeder de brokken niet meer vreet....

Misschien kunnen ze de moeder de eerst komende weekjes dan de brokken geven met een schijfje Rodi pens er doorheen gemengd (dan zal ze ze vast eten) om ze vervolgens langzaam over te schakelen naar versvlees.
#241703
Ja moeilijk wat je moet doen op de korte termijn. Voor in de toekomst is het makelijk gewoon helemaal over gaan op kvv. En de pups natuurlijk ook afspenen met vers. Ik hoop dat het allemaal weer goed komt.

Jacqueline
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door