Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2414585
Lizzy schreef: Omgevingsallergie is ook interessant:
Dat is inderdaad interessant en hetzelfde als mijn da mij vertelde: poten afspoelen en goed drogen met papier, want in handdoeken gaat ook stof zitten. Het hele huis behandeld met spray dat huisstofmijt dood en ja hoor, hondlief had een stuk minder reactie.
#2414647
Lil schreef: Dat is inderdaad interessant en hetzelfde als mijn da mij vertelde: poten afspoelen en goed drogen met papier, want in handdoeken gaat ook stof zitten. Het hele huis behandeld met spray dat huisstofmijt dood en ja hoor, hondlief had een stuk minder reactie.
Ik denk toch niet dat het helemaal hetzelfde is als jouw DA vertelde. Deze Karen is er namelijk op gebrand om zoveel mogelijk reactie bij het dier te verminderen door de poten inderdaad af te spoelen/de hond te wassen maar verder is zij nogal tegen het gebruik van gif, dus ook om mijten te doden. Haar behandeling is erop gericht om de overdreven reactie van het lichaam te verminderen (door de hond bijv. Quercetin, Bromelaine en Papaja enzymen te geven, verhoogde doseringen omega 3 vetzuren, kokosolie, etc).
#2414707
Mijten kun je niet met gif doden. Alleen met neem. Dat is zelfs goed voor de huid en niet slecht. Het is geen gif, het is een natuurlijke olie.

Verder mag ze volgens mijn da nooit meer geent worden en niet meer ontwormt. Wat te doen als er besmetting is wordt tzt overlegt, maar tot nu toe is ze vrij van ongedierte.
#2414762
Lil schreef: Mijten kun je niet met gif doden. Alleen met neem. Dat is zelfs goed voor de huid en niet slecht. Het is geen gif, het is een natuurlijke olie.

Verder mag ze volgens mijn da nooit meer geent worden en niet meer ontwormt. Wat te doen als er besmetting is wordt tzt overlegt, maar tot nu toe is ze vrij van ongedierte.
Aha. Goeie DA!
#2415864
Mijn Engels is niet heel geweldig en ze ratelt in een hoog tempo door  :biggrin2: maar wat ik er uit haal is:

Afwisseling kan voedselallergie voorkomen. Brokkenfabrikanten zeggen dat ze jaar in jaar uit hetzelfde moeten voeren, maar door in de 3-4maanden te wisselen van eiwitbron kan je dit dus voorkomen. Bij pups nog meer wisselen.
#2423522
oo ik vind ze echt wel heel erg interessant.
Maci van ons heeft omgevingsallergien. Soms heel erg. Ik heb zelf getwijfeld over vaker wassen en wat is vaker? Nou ja ze geeft er wel antwoord op ja. Dus ik mag iedere week newfoundlandertje wassen  :-X Gelukkig is hij degene die dat leuk vind. Misschien vind hij het wel zo leuk omdat het hem goed doet! Erg logisch eigenlijk.
Hij heeft van tijd tot tijd ook superrode voeten, ook daar heeft een filmpje van met ja eigenlijk logische tips.
Verder doet ze veel met verdunde betadine. Heb dat ook afgelopen week gebruikt bij Foz die te fanatiek op een klit (ja das onze fout) had gebeten zodat zijn huid stuk was. Het werd wel heel snel rustig op de plek.
Kortom zal deze filmpjes nog wel vaker raadplegen!!!!
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 10 aug 2012, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#2423621
Irish schreef: Mijn Engels is niet heel geweldig en ze ratelt in een hoog tempo door  :biggrin2: maar wat ik er uit haal is:

Afwisseling kan voedselallergie voorkomen. Brokkenfabrikanten zeggen dat ze jaar in jaar uit hetzelfde moeten voeren, maar door in de 3-4maanden te wisselen van eiwitbron kan je dit dus voorkomen. Bij pups nog meer wisselen.
Er staat ook tekst onder, dan hoef je het snelle spreken niet bij te houden als je engels niet super goed is. Vindt ik heul prettig :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door