Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tobi Kooiker
#2414524
Sinds 1,5 week hebben we onze pup thuis (Daphne, ook een kooiker net als Tobi).
Tobi at tot zijn nierproblemen aan het licht kwamen kvv's. De vriezer zit er nog mee vol, logisch dus dat we met Daphne er meteen mee begonnen zijn.
Daphne is een flinke eter en lust tot nog toe alle soorten, smaken en merken die ik haar voorgezet heb. Het is nu nog vooral Haaksbarf en Carnibest, van Smuldier heb ik ook nog wat, maar dat heeft ze nog niet gehad. Ze geeft vaak ook nog aan meer honger te hebben (ik houd 5% aan, maar blijkbaar kan ze meer op... ze is ook een bijzonder energieke pup ;) ) Dan geef ik haar soms nog wat puppybrokjes na. Die hebben we meegekregen in een puppypakket en dat wil ik ook nog wel opmaken. Daarna koop ik zelf waarschijnlijk geen brokken meer.
Ze groeit goed, dus de hoeveelheid vlees moet ik sowieso gaan opvoeren. Ik kan nu nog net uit met de porties in de vriezer die ik voor Tobi gemaakt had. Ik doe 1 dag met wat vroeger een portie voor 1 maaltijd van Tobi was.


Een lange aanloop naar mijn vraag:
Kan ik Daphne haar laatste maaltijd aanvullen met een gedeelte van een andere portie kvv, waar ik de volgende dag weer mee verder kan gaan? Dus bijvoorbeeld een beetje Carnibest kip en in hetzelfde bakje een beetje Haaksbarf konijn erbij? Of moet je diersoorten en merken echt apart geven?


Als de gemaakte porties in de vriezer op zijn, dan maak ik natuurlijk porties die genoeg zijn voor Daphne... maar ook kan kan het zijn dat ze weleens meer honger heeft en nog wat erbij moet hebben. En de hoeveelheden stijgen natuurlijk ook nog zolang ze groeit. Overigens kan ik in de buurt inmiddels ook aan Tinlo komen, dus dat ga ik er ook bij geven in de toekomst.
Laatst gewijzigd door Tobi Kooiker op wo 01 aug 2012, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2414531
Je mag mengen en mixen wat je wil dus dat is makkelijk  ;)
Ik zou wel meer gaan voeren, ze is nu een week of 12? Dan is 5% aan de lage kant.


Carnibest en de meesten van smuldier zijn compleet dus dat is helemaal geen probleem, haaksbarf is niet compleet, die maak je compleet door er meerdere diersoorten van te voeren.

Maar het mag gewoon in 1 bak hoor als je dat makkelijk vind.
Door Tobi Kooiker
#2414545
Ruim 9 weken is ze...
En ik had dit gevonden hier:
Middelgrote en grote rassen:
2-4 maanden: 5% van het lichaamsgewicht aan voeding per dag
4-7 maanden: 4% van het lichaamsgewicht aan voeding per dag
7-10 maanden: 3% van het lichaamsgewicht aan voeding per dag
10+ maanden: 2% van het lichaamsgewicht aan voeding per dag
Maar inmiddels heb ik ook al begrepen dat het geen strikt advies is. Als ze aangeeft dat ze meer nodig heeft, kan ik dat gewoon geven toch?
Ik neem aan dat zo'n pup in de groei niet snel teveel eten kan krijgen?
(Ben een 'groentje' hoor... ;) Met Tobi heb ik de kvv pas echt ontdekt toen hij al bijna volwassen was, dus die kreeg gewoon een vaste hoeveelheid)
Door Martine-Tom
#2414548
Het is eigenlijk heel simpel, je kijkt naar je hond, als ze goed op gewicht is geef je genoeg, word ze dik voer je minder en word ze te dik voer je minder.
Ik denk dat je best wat omhoog kan, zeker als ze honger aangeeft, maar mocht ze dan weer aankomen....dan haal je het weer naar beneden  :)
Door Tobi Kooiker
#2414613
[quote="martine-tom"]
Carnibest en de meesten van smuldier zijn compleet dus dat is helemaal geen probleem, haaksbarf is niet compleet, die maak je compleet door er meerdere diersoorten van te voeren.[/quote]

Ja, dat wist ik... Toen met Tobi ben ik naast de Carnibest (natuurvoer, kip, eend en lam) Haaksbarf (paard, geit en konijn) bij gaan voeren voor de variatie. Dit alles wissel ik af (werk eigenlijk in wisselende volgorde het hele rijtje af), is dat al compleet genoeg?
Van Tinlo kan ik dan nog hert en makreel bij gaan voeren en eventueel lam en eend, omdat daar dan alles van die diersoort in zit in tegenstelling tot de Carnibest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door