Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2409171
Gevonden op Tara.....verleden week merkte ik voor het eerst deze bloedzuigende parasieten op maar dacht dat het gewoon spinnetjes waren :-[
Ben ik Tara aan het kroelen buiten en zie dat ze vol zit met dit ongedierte!!! 11 stuks vooral in haar oksels en hals/nek en ik ga zo weer controleren omdat ik haar ingespoten heb met een natuurlijk middel.
Jeuk gaf ze niet aan maar ben gaan zoeken wat het voor soort ongedierte kon zijn en dus gevonden....schijnt dat meer honden hier last van hebben.
Het zijn net spinnetjes en komen voor op schapen die er dood aan kunnen gaan, voor honden en katten is er geen gevaar maar kunnen er natuurlijk goed ziek van worden.
Vooral als je met je hond in de buurt van schapen komt goed controleren dus, hier nergens een schaap te bekennen.
#2409799
Ik zou het niet weten en ook niet waar ze vandaan komen, gisteravond weer 2 eraf gehaald en straks ga ik haar buiten weer grondig controleren.
Het zijn nog grote griezels ook, heel vreemd dat ze geen jeuk oid aangaf, zelfs in het vele haar op haar voorpoten zaten ze.
Vanaf pup heeft ze nog geen vlo gehad en nu deze krengen, ze is zo aan het aftakelen en volledig blind dat ze dit er beslist niet bij kan hebben dus dat wordt iedere dag uitgebreid kammen en nakijken.
Je zou er zelf nog jeuk van krijgen  ::)
#2410824
Ze heeft dagen dat we denken zo kan het niet langer en dan vooral met haar artrose in voorpoten waardoor ze steeds minder loopt en dan vooral slecht loopt dus pijn, de pijnstiller die we geven werkt een maand maar voor het einde van de maand geeft ze weer pijn aan dus het wordt er niet beter op.
Ze krijgt een heel arsenaal aan goede supplementen en het wrange is dat haar bloedsuikerspiegel goed stabiel is, dus daar zal ze niet aan overlijden.
Iedere dag is er nu 1 dus genieten we nog maar flink van onze ouwe zieke Taartje.
Gisteravond nog zo'n kreng eruit gekamd, straks weer controle en hopen dat ze weg zijn.
Het zijn echt grote griezels en ze komen ook in Nederland voor op honden dus echt niet alleen op schapen.
#2426351
Hoe gaat net nu met de bestrijding van  het ongedierte? wat gebruik je er voor? had er nog nooit van gehoord. 

Jeetje wat een tobberijen met Tara, en zo oud is ze toch nog niet, nog maar net 8 jaar. Sterkte en geniet maar samen zolang het nog kan!!
#2426365
Tot op de dag van vandaag geen vieze beestjes meer gezien, ik heb niets van gif gebruikt maar haar iedere dag meerdere malen gekamt en helemaal uitgeplozen, viel nog niet mee met haar vacht. Net gewandeld en haar nog even goed nagekeken... gelukkig geen nieuw ongedierte.
Begin oktober wordt ze 8,5 jaar en is heel wat hoe ze nu is, ze gaat echt hard achteruit.
Morgen weer de maandelijkse pijnstiller halen en hopen dat ze er weer wat beter op loopt, de laatste dagen gaat het weer moeizamer en gisteren lag ze te piepen terwijl ze met haar baas kroelde....ze slaapt heel veel en de wandelingtjes die ze nog maakt zijn kort omdat ze gewoon niet verder wil lopen.
Haar eetlust daar mankeert in ieder geval nog niks aan  :P
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door