Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tycolaika
#2413031
ik had net lucht pijpjes klaar gemaakt om te drogen
nu zit er aan de lucht pijp over de hele lengte een rolletje vlees
wat is dit ? het lijkt wel een spier ?
ik gok ook maar wat , ik heb die baantjes met vlees over de hele lengte af geknipt , en ze ook in de droger gelegd
om ook te drogen, weet iemand wat dit is ? gewoon nieuwsgierigheid
Door tycolaika
#2413098
huh hihi , mss leg ik het verkeerd uit , je hebt de pijp he , en aan de zijn kant van de pijp loopt gewoon een sliert een dikke , ma ik noem het even een sliert over de hele lengte van de pijp die zit aan de pijp vast , hoop dat ik het goed uit leg hahaha
Door tycolaika
#2413207
is dat zooo klein dan ?? of zo smal bedoel ik ? ik heb geen foto meer van het rauwe , dat ligt allemaal al in de drogers  :-[
Door miik
#2413474
tycolaika schreef: is dat zooo klein dan ?? of zo smal bedoel ik ? ik heb geen foto meer van het rauwe , dat ligt allemaal al in de drogers  :-[
Ja dat is zo klein.
Door tycolaika
#2413501
Haha omg  dat had ik nie verwacht nou op t plaatje is t dat wat ik bedoel. Dus jullie hdden gelijk. DT is wel smal zeg.  Jeetje daar moet toch t eten doorheen ? Of ben ik nu heel erg blond
Door syiryo
#2413528
tycolaika schreef: Haha omg  dat had ik nie verwacht nou op t plaatje is t dat wat ik bedoel. Dus jullie hdden gelijk. DT is wel smal zeg.  Jeetje daar moet toch t eten doorheen ? Of ben ik nu heel erg blond
Ow nee hoor,, ik had ook van die hele dunne dingen ertussen zat,, dacht dat dat van een heeeel jong schaapie was ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2413627
De slokdarm is elastisch. ;)
Er zitten heel veel circulaire spieren in (rondomrond). 
Als er eten komt stulpt die op die plaats uit (geeft mee) zodat het eten erin kan. Dan gaat hij van boven naar beneden samentrekken en zo het eten naar beneden stuwen.  Telkens geeft hij even mee op de plaats waar het eten komt, om dan samen te trekken en het voedsel verder naar beneden te duwen.
Als je een heel dik iets gegeten hebt, kan je dat soms bij jezelf voelen  :biggrin2:
Door tycolaika
#2413638
aah dus dat is wat je wel eens voelt , als je wel eens wat af slikt, dat het voelt als of het heel vast hangt , en dat het voelt als of je het voelt zakken heeeeeeeeeeel langzaam. nah ik vind het niet gek dat je dat dan voelt haha, weer wat geleerd thnx
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2413674
Nee, luchtpijp ligt onderaan en heeft kraakbeenringen (zie je op het prentje).
De slokdarm heeft geen kraakbeen.
Als je aan je eigen keel voelt, zal je ook je luchtpijp voelen en niet je slokdarm.  Die zit achteraan en moet je serieus voor in je keel porren om te voelen. :)
Wat je voelt bewegen als je slikt is je strottenhoofd, niet je slokdarm.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door