Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2412947
Gekke Issy, (onze griekse 3 poot van bijna 11 jaar)
heeft haar vulva stuk gelikt, denk tenminste dat het van het likken komt, ze laat haar urine weleens lopen en likt zichzelf dus regelmatig schoon.
Nu zijn de plooien naast haar vulva helemaal ontstoken en de bovenkant van de vulva ziet ook behoorlijk schraal.
Het is allemaal uiteraard erg pijnlijk.
Ik had wel gezien dat ze zichzelf likte maar zag vandaag pas dat het helemaal stuk is (dankzij Fonzie die steeds bij haar wilde snuffelen) heb het nu voorzichtig schoongemaakt.

Herkent iemand dit??
En wat zouden we nu het beste kunnen doen?

We moeten morgen wel naar de DA voor Judy dus dan ga ik het natuurlijk ook vragen maar tips voor nu zijn welkom
#2412996
Quinta heeft ook wel eens een schrale vulva, dan gaat ze over de grindtegels ermee schuren  :o

Wat hier helpt is de Vulvaspray van Jean Peau. Dat houdt het heel goed soepel. Sinds ik dat af en toe op spuit heeft ze nergens last meer van.
Door miik
#2413101
Je zou er denk ik iets van zal op kunnen doen, bv honing zalf of calendula zalf.
En ik denk dat het belangrijk is dat ze even niet kan likken, zodat het de kans krijgt op te drogen en te genezen.
Door het (te) vele likken blijft het geirriteerd en vochtig.
Misschien een kraag of mooncollar even omdoen zodat ze er niet bij kan.
Succes.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2413315
laat haar zo min op staat zitten zodat er geen of zo min mogelijk straatvuil bij kan en een
beetje calendula opsmeren dat neemt war irritatie/jeuk weg.

groetjes paulien en ruud en hoop dat het snel over raakt.
#2413320
Ze gaat morgen mee naar de DA eens kijken wat ze voor haar kunnen bedenken.

Ze laat in haar slaap ook haar plas wel eens lopen dus daar zal het ook wel eens mee te maken kunnen hebben.

Ik maak het nu schoon met een oplossing met calandulan tinctuur, daar heb ik haar lipplooi eczeem ook mee weg gekregen.
Maar durf het nu niet puur te gebruiken, lijkt me erg pijnlijk.
Door Janie2
#2413406
oeioei, plas laten lopen is nu natuurlijk erg pijnlijk.
Zou je het zo vet moeten houden dat de urine niet bij de huid komt.
Maar daar zal ze vast aan likken.

Wat een akelig probleem  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door