Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ***puppy***
#2401554
Hoi iedereen,

Waarschijnlijk voor iedereen een vreemde naam om te zien maar ik lees over het algemeen alleen maar mee.

Toch is er iets ontstaan waarbij ik jullie kennis nodig heb mbt kennelhoest.

Mijn pleegpup van nu 16 weken heeft vorige week ergens kennelhoest opgelopen. Allemaal vervelend natuurlijk maar de wereld vergaat niet en hij is aan de beterende hand. Hij heeft toen ik naar de DA ging een injektie Carporal gekregen en voor 3 dagen rimadyl gekregen. Daarbij kreeg ik ook het advies om hoestdrank (zonder suiker voor kinderen) bij te geven. Toch voor de zekerheid had ze een kuurtje ab meegegeven (doxoral), mocht dit niet afdoende werken. Helaas hielp de andere medicatie niet afdoende waardoor de ab kuur gestart moest worden.
Op het hollander forum kreeg ik het advies om honing bij te geven (rauw) en ook geitenmelk, dit ook weer rauw. Via een andere weg kreeg ik de tip om eens na te kijken of honing wel mocht in combi met een ab wegens het afbreken natuurlijk van de bacterien in de darmflora van een jonge hond.

Die wie o wie kan mij hierin de info geven die ik zoek.

Groetjes
Door Ayesta
#2401589
De vraag is dus eigenlijk: Kan een pup infantiel botulisme oplopen uit rauwe honing, zoals baby's tot 1 jaar?
En zo ja: Is de darmflora van een rauwgevoerde pup van 16 weken sterk genoeg om Clostridium botulinum te weerstaan?
En is dat ook nog zo als die pup antibiotica gebruikt die zoals bekend, de darmflora afbreekt, of zou je dan weer risico lopen op infantiel botulisme?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door