Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gytha
#2412239
Hallo allemaal,

Ik ben 3 weken op vakantie geweest met mijn cairn terrier van 7 kg. en anderhalf jaar oud en heb haar op advies van de leverancier op 25 gram K9 natural per dag gezet + 75 ml. water. Na een week dacht ik, wordt zij nou zo mager of verbeeld ik het mij. Twee dagen later zag ik haar ruggegraat uitsteken. Het was dus echt véél te weinig voor haar, maar dat zij zo snel zoveel zou afvallen, daar ben ik verbaasd over. Ik ben toen eerst naar 30 en daarna naar 35 gram gegaan, maar zij kwam niets aan naar mijn idee. Toen kwamen wij op Fuenen in Denemarken en in Ringe zat zowaar een echte Barfwinkel. Ik heb daar KVV gekocht en in plaats van de 150 gram KVV van thuis haar nu 175 gram gegeven. Na 2 weken die KVV gegeven te hebben, was ik weer thuis en zij bleek nog 2 ons lichter te zijn dan voor de vakantie. Ik vraag mij nu af, hoeveel procent van het lichaamsgewicht geven jullie op vakantie? Zij kreeg dus anderhalf procent.
Door M@rina
#2412374
Normaal krijgt Saartje 1,8%, in de vakantie is ze een stuk activer, een fikse wandeling, snuffelen in de nieuwe omgeving en dan vaak ook nog mee naar een stadje o.i.d. maakt dat ze veel meer energie verbruikt dan thuis. Daar ligt ze op een fikse wandelingen de kortere wandelingen na de hele dag op de bank te hangen. Tijdens de vakantie krijgt ze dus altijd meer, sowieso 2% en soms nog meer.

teun eet normaal 3,5% en op vakantie gaat hij richting de 5%, dus ja hier krijgen ze in de vakantie meer te eten dan normaal. Terwijl ze thuis toch ook echt voldoende beweging krijgen, in de vakantie krijgen ze dubbelop beweging en afleiding.
Door Simonne
#2414967
Mijn hond van 2,5 kilo krijgt 25 gram per dag.
Dat staat ook op de doos, ongeveer 1% van het lichaamsgewicht per dag.
Jouw hond van 7 kilo zou dan 70 gram per dag moeten krijgen.
Ik snap dus echt niet, waar die mevrouw aan dacht, toen ze jou 25 gram aanraadde.
Door Simonne
#2420846
Hoi Gytha,
Sorry, ik was er even een paar daagjes tussenuit.
Nee, die 1% is zonder water.
Dat water hoef je trouwens ook niet zo vreselijk goed te berekenen, je gooit er gewoon een scheut overheen.
Ik geef het soms ook zonder water, in een speelje of zo.
Als je maar zorgt, dat er altijd voldoende water in de drinkbak zit.
Ik vind het prima voer en mijn hond eet het graag.
We gaan soms voor lange tijd op pad, en dan is het erg handig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door