Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kira
#2412354
De muis was geen succes, ik denk dat ze nog iets te klein waren, de kittens dan, niet de muizen. Fop heeft ze smakelijk opgegeten. Kuikens eten ze al een tijdje, en gisteren had Pimpelmoen een weanerrat. En het was een succes. Ik had hem half door gedaan, en ze heeft gespeeld, gejaagd en gesmikkeld. Ik verheug mij op een nieuwe bestelling Lupa met ratjes en ook weer muizen. Van de week krijgen ze ook een heel biologische hele prooi, heb net 2 kuikenhaantjes van 7 weken geslacht. Met pijn in mijn hart, maar ik kan geen vier hanen hebben. Ben benieuwd wat Pimpelmoentje daarvan vindt. Als ze ze lekker wegsmikkeld dan overweeg ik zelf volgend jaar wat meer uit te laten broeden omdat ik dan de poezen kipvlees kan geven zonder antibiotica en andere dingen en dan ook nog kipvlees dat lekker vrij heeft mogen lopen en opgroeien bij een moeder kip.
Gebruikersavatar
Door kira
#2412392
Ik heb mij bewust niet gehecht aan deze kuikens. Van de vorige ronde heb ik één haan en die is zo lief (daar heb ik me dus wel aan gehecht). Die blijft dan ook leven. Maar ik voorzag meer hanen bij de tweede ronde en heb bewust afstand gehouden. Gelukkig want het waren dus alle 2 hanen. Helaas raak je hanen niet kwijt, en op MP is de kans groot dat je iemand vindt die ze ook slacht en soms nog luguber ook. Nu weet ik dat het netjes gegaan is en ze niet verspild zijn. En voor het voeren vind ik het best een lekker gevoel dat ik weet dat deze al die weken genoten hebben van een vrij buiten leven en volop contact met soortgenoten.
Door Parelridder
#2412564
Als je dieren fokt en slacht om te dienen als diervoeding, zou ik ze wat ouder laten worden. En dan heb ik het niet over het ethische - ik zou het zelf helemaal niet kunnen/willen, dieren fokken om diervoeding te worden voor mijn andere dieren, maar da's een ander topic ;) - maar qua voedingswaarden. Een haantje van 7 weken zou ik nog een paar maanden laten lopen, tot ze gaan puberen zeg maar.
Daarmee is de 'opbrengst' ook veel groter en (dan kom ik tóch op 't ethische) heb je dus minder haantjes/levens nodig voor een zelfde hoeveelheid voeding.
Gebruikersavatar
Door kira
#2412917
@Parelridder, langer laten groeien zat er niet in, dan hadden ze elkaar en mijn andere haan al onthoofd. Er was vanochtend weer heerlijk rust in het kippenhok. Daarnaast waren het hanen die zowieso weinig voedingswaarde geven omdat het geen vleesras is, ook bij volwassenslacht zal de voedingswaarde minimaal zijn. Puberen doen sommige haantjes blijkbaar heel vroeg. Mijn andere gefokte haan is 5 maanden en die is nog helemaal niet hanig (en loopt dus nog lekker rond).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door