Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2411829
Als Bubba allergisch reageert op eten gaat hij krabben, krijgt prut oogjes en een rode huid.
Nu is het zo dat ik last heb van vlooien (zit er aan te denken om knockout spray van espree te gaan proberen) en Bub heeft last van al die reacties, maar geen ander eten gehad (behalve gedroogd eend vse, maar dat lijkt me sterk)

Kan je ook zo reageren op omgevingsallergie / vlooienallergie?
Laatst gewijzigd door BubbaBling op do 02 aug 2012, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#2411844
Ja, dat kan wel.
Honden die al allergisch zijn kunnen enorm reageren op een vlooienbeet.
Ik zou uit alle macht proberen om de vlooien uit te roeien, en dat gaat helaas niet lukken met allerhande natuurlijke middeltjes.
Ik zou het huis  en auto spuiten met een goede vlooienspray (gif) en de honden tegelijkertijd wassen met vlooienschampoo of awasmiddel (beide zo lang mogelijk laten inwerken, liefst een minuut of tien, en eerst de nek en het hooftd insoppen, vlooien lopen bij nattigheid gelijk naar het hoogste punt dus als je eerst het lijf gaat doen gaan ze in de neus, oren, oograndjes en lipplooien zitten)
Als het echt een erge plaag is, dan zou ik ze of inspuiten met bijv, defendog of iets van bolfo gold pipetten geven.
Vlooien zijn zo hardnekkig, dat half werk niks opleverd.
Strekte ermee.
Door BubbaBling
#2411856
Ja ik ben ook bang dat ik het hardnekkig moet gaan aanpakken, alleen niet bij Bubba, die kan neeeeeeergens tegen kwa vlooienpipetjes dus dat moet met spray en aangezien frontline niet werkt meer dacht ik aan de espree knock out spray.
Voor Pip en Bling haal ik beide pipetjes en ik heb nog beaphar teken en vlooienschuim (kutmerk, maar het is voor uitwendig dus dan durf ik het wel) dus ik spray ze nu daar mee in en Bubba krijgt een wasbeurt.
Ik heb nog bestrijdingsmiddel van 5 jaar geleden ofzo, kijken of dat nog goed is dan zal ik daar de boel mee insprayen en gaan wij lekker naar buiten..
Door Lil
#2413600
Anders even overleggen met de da?
Ik snap het dilemma. Maar meestal krijg je vlooien alleen weg met echt gif. Daarbij hebben we vroeger een hond met vlooienallergie gehad, dat was vele malen erger dan Cayley met 4 volledig kale poten.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2413620
Een van mijn katten is allergisch voor vlooien.

Zodra ze er last van krijgt dan behandel ik al mijn huisdieren. Af en toe duikt het gewoon op. Gelukkig reageren ze allemaal prima op de pipetjes.

Ik controleer ze heel regelmatig, vind nooit iets, tot dat Minous kale plekjes krijgt.. dan is het altijd bingo.
Door BubbaBling
#2414313
Hij begint nu ook aan zijn pootjes te likken weer en de oranje tranen hangen tot op zijn kin  :'(
En dat krijgt ie ook nog 1 prednison per dag op dit moment....

Hij is 2 maand geleden ook van barf naar kvv overgaan, van barf kon hij alleen zalm haas en eend, nu krijgt hij eerst alleen tinlo eend.
Dat krijgt ie nu 2 maand, lijkt me sterk dat hij daar op reageert toch, helemaal na 1.5 maand pas?

Ik wil gewoon zeker weten of het reacties zijn op een vlooienallergie.. dus rode traanogen, jeuk, pootjes likken en van die schokbewegingen als je in zijn flanken / rugje kriebelt...
Door Lil
#2414361
Ja, pfff of dat van vlooienallergie komt kunnen wij natuurlijk niet zien. Hier komen dezelfde klachten van mijten en grassen en bij de andere hond van sommig eten. Een reactie op eten lijkt mij na 1.5 maand ook erg laat. Maar of het van vlooien komt kan ik niet zien. Dat moet je aan zijn lijfje kunnen zien en door het vinden van bijvoorbeeld vlooienpoepjes etc. Een vorige hond van ons had nog lang jeuk van 1 vlooitje, maar die beet alleen op de gestoken plaatsen compleet tot bloedens toe en had geen traanogen. nu kan die van jou dat wel daarvan hebben of juist niet, dat weet ik niet.
Door BubbaBling
#2414375
Bub heeft ook mijt allergieen en voedselallergieen, dus het is altijd maar de vraag waar het nou weer weg komt.
Ik kan het aardig onderdrukken met prednison, maar het ging zo goed en wilde juist weer afbouwen en nu zit hij weer op 1 prednison per dag.
En ineens heeft hij weer heel erg veel last, zoveel last heeft hij meer dan een jaar niet gehad en toevallig zijn er vlooien aangetroffen.
Maar de symptomen zijn weer niet allemaal t zelfde als met een vlooienallergie.... (jeuk rug, jeuk oren/ nek, likken pootjes en heel erg traanogen)..
Het blijft voor mij allemaal maar een raadsel hoor..
Door bosnimf1976
#2414423
Onze hond kan ook niet tegen pippetten en die krijgt nu elke maand een tablet omdat ze ook superallergisch is en vlooien het nog erger maakt. geen vlo meer gezien. als je wilt kan ik de naam even opzoeken. Is speciaal voor honden die niet tegen pipetten kunnen.
Door Lil
#2414543
BubbaBling schreef: Bub heeft ook mijt allergieen en voedselallergieen, dus het is altijd maar de vraag waar het nou weer weg komt.
Ik kan het aardig onderdrukken met prednison, maar het ging zo goed en wilde juist weer afbouwen en nu zit hij weer op 1 prednison per dag.
En ineens heeft hij weer heel erg veel last, zoveel last heeft hij meer dan een jaar niet gehad en toevallig zijn er vlooien aangetroffen.
Maar de symptomen zijn weer niet allemaal t zelfde als met een vlooienallergie.... (jeuk rug, jeuk oren/ nek, likken pootjes en heel erg traanogen)..
Het blijft voor mij allemaal maar een raadsel hoor..
een vreselijk getob is dat he. Heel veel sterkte!  :-*
bosnimf1976 schreef: Comfortis heten ze.
dat zou indien nodig voor hier ook handig zijn. Dank je wel!
Door BubbaBling
#2414671
bosnimf1976 schreef: Comfortis heten ze.
Dankjewel!!!
Ik heb hem gisteren uit nood met frontline spray ingesprayed, jeuk had hij toch al en t moet zsm over zijn.
Gisteren ook espree knock out spray besteld, hoop dat ik daar wat mee kan.
Comfortis ga ik ook even uitzoeken.
Door bosnimf1976
#2414754
Mijn hond heeft geen negatieve reactie op de comfortis. tis wel iets duurder dan pipetten maar je moet wat. in het verleden vond ik bij het gebruik van advantix toch nog vlooien nu niks meer. doe mijn poezen ook elke maand om het te voorkomen. als de hond niet zo allergisch was zou ik er veel terughoudender mee zijn maar een allergieuitbraak is nog erger.
Door BubbaBling
#2415644
bosnimf1976 schreef: Mijn hond heeft geen negatieve reactie op de comfortis. tis wel iets duurder dan pipetten maar je moet wat. in het verleden vond ik bij het gebruik van advantix toch nog vlooien nu niks meer. doe mijn poezen ook elke maand om het te voorkomen. als de hond niet zo allergisch was zou ik er veel terughoudender mee zijn maar een allergieuitbraak is nog erger.
Comfortis is vanaf 3.9 kilo, Bubba is 3.4 met prednison zonder prednison 3 kilo, dus hij mag dat niet hebben..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door