Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#241004
Woensdagmiddag tijdens de schilderles ben ik weer wat wijzer geworden. Op les zit iemand die als hobby schapen houdt, op een gegeven ogenblik had ze het over lammerenkorrels... Ik vragen wat het was en wat erin zit. Dat wist ze niet maar de korrels wordt als bijvoer voor lammeren en schapen [schaaps korrels] gebruikt. Vooral in de winter maar ook als lokkertje. Ik heb wat gegoogled en kwam met moeite achter de ingredienten van deze korrels, granen dus..... Nu heb ik bij Spike [glutenallergie] geen meetbare reacties op schapenpens ontdekt maar nu ik dit weet durf ik het ook niet meer te geven...Koeienpens gaf ik allang niet meer omdat hij het er niet lekker op deed. Koeien krijgen veekoeken die stijf staan van het graan. Er is grote kans dat Spike op deze manier dan toch graanresten binnenkrijgt. Kippenmaagjes zijn ook uit de boze voor hem.
Ik vertelde het verhaal aan mijn vriendin en zij had toevallig mais in de verse schapenpensen die ze woensdagmiddag had gekregen ontdekt. Daar ik de pens kant en klaar in bevroren toestand koop heb ik er geen zicht op wat erin zit. Van nu af aan voor Spike helemaal geen magen meer. Jammer want het is hier altijd de traktatie van de week! Eens afwachten of dit nog een verbetering [minder vaak krampen] oplevert.
PS Spike verdraagt naast de "gewone" granen ook geen rijst, mais en soya gluten.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op vr 14 jan 2005, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#241005
Jammer voor Spike zeg...! Durf je het ook niet aan om de schapenmaag goed leeg te schudden en daarna af te spoelen om dan toch te geven?
Groetjes, Lizzy
Door ~Joke~
#241065
Ik weet zo niet waar ik hier verse schapenpens kan kopen. Doordat ik het als diepvries product kon kopen heb ik me nooit in verse pens verdiept. Waar /bij wie kun je verse pens kopen? Zou een Islamitische slachter dit verkopen?
Door ~Joke~
#241157
Ik ben meteen naar de Islamitische slachter gereden en ze houden maandag [slachtdag] even 4 geitenpensen voor me achter! De keus is op geit gevallen omdat Kyra een rode jeukende huid van schaap krijgt. Geit kunnen ze alledrie eten. Bedankt voor de tip! Ik zal de pens goed spoelen en dan moet het lukken voor Spike!
Door Lizzy
#241185
harns49 schreef: Ik ben meteen naar de Islamitische slachter gereden en ze houden maandag [slachtdag] even 4 geitenpensen voor me achter! De keus is op geit gevallen omdat Kyra een rode jeukende huid van schaap krijgt. Geit kunnen ze alledrie eten. Bedankt voor de tip! Ik zal de pens goed spoelen en dan moet het lukken voor Spike!
Klinkt perfect! Ik hoop dat het goed bevalt bij Spike en Kyra! (gaaf trouwens dat je aan geitenpens bent kunnen komen.... Zou ik ook wel willen. Misschien moet ik onze Islamitische slager eens lief aan gaan kijken).
Door ~Joke~
#241210
Ja ik hoop dat het zo wel goed voor hem is. Hier vlakbij in Tolbert zit een Islamitisch slachthuis daar heb ik het besteld. Daar heb ik laatst ook al geiten hart en lever gekocht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door