Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Rian
#2409963
Hallo allemaal,

Sinds Dinsdag zijn mijn 3 hondjes over van geperste brok op KVV.
2 van de hondjes, hebben een ontlasting van gewoon poep, en een gedeelte krijt/zanderig.
Ik geef ze vanaf dinsdag eend/rund om te kijken hoe ze het er op doen.
De verhouding van de eendrund is 15% orgaan, 15% bot, en 70 spiervlees.

Ik hoop dat hun darmpjes/maag nog moeten wennen en dat dit overgaat. Maar misschien is dit verkeerd gehoopt en betekend het dat deze voeding niet goed is voor ze?
Het gaat om een yorkshire van 11 (die het meest krijtachtig heeft) en een dwerg Pincher van 4 jaar.
De jongste hond is 11 maanden en heeft nergens last van. Vandaar dat ik dacht dat het gewenning is, het lijkt dat de hond met de minst aantal aan brok jaren ook het minst last heeft van de voeding.

Ik heb nog een dag eend/rund, en vanaf morgen ga ik weer een ander soort testen.

Graag hoor ik jullie mening. Alvast super bedankt!
Door Lizzy
#2409996
Ik denk serieus dat het even wennen is. Want 15% bot (dat is kaal) is echt niet veel. Je kunt, om het wat gemakkelijk voor je hondjes te maken, wat gepureerde of gekookte bladgroenten toevoegen. En desnoods een klein scheutje extra vergine olijfolie. Geen zonnebloem of maiskiem of andere plantaardige olie, alleen of visolie of olijfolie of kokosolie.
Door Rian
#2410001
Bedankt Lizzy!
Ik ben blij dat er niet meteen paniekerig gereageerd wordt met " dat is niet goed!"
Ik geloof na een beetje rondsnuffelen op het forum, dat diarree erger is dan drogere ontlasting?

Oh en het poepen lijkt ook niet moeilijk te gaan voor ze, er komt eerst (echt ieniemiene vergeleken met brok-poep) een donker drolletje uit, en daarna een stukje van 3-4 cm droge krijt substantie en dat komt er ook in een beweging uit.

En bij de jongste hond van 11 mnd, lijkt beter gemixed hij heeft gewoon wat lichter bruine ontlasting maar dan egaal.
Door nienk
#2410023
Reus heeft het in het begin van kvv eten ook een tijdje gehad, maar dat ging vanzelf over. nu heeft hij het nog af en toe, maar dat is meestal na relatief hard bot als lamsrib ofzo.

zolang ze geen moeite hebben met poepen, kan het geen kwaad toch? of is het gezonder voor de darmen om bij dit soort droge poep wat olie bij te  geven?
Door Rian
#2410131
Bedankt voor jouw ervaring nienk  :)
Ik heb thuis ook o.a nekjes en ribbetjes liggen. Maar hier kan ik dan maar beter even mee wachten, tot de ontlasting wat beter is  :biggrin2:
Door nienk
#2410149
[quote="Rian"]
Bedankt voor jouw ervaring nienk  :)
Ik heb thuis ook o.a nekjes en ribbetjes liggen. Maar hier kan ik dan maar beter even mee wachten, tot de ontlasting wat beter is  :biggrin2:
[/quote]

dat zou ik voor de zekerheid wel doen ja, even wachten tot de ontlasting wat constanter is.
Door Rian
#2410264
[quote="job"]
mijne krijgen dat snel van kiezebrinkmixen.
[/quote]

Zo te zien gebruiken die ook wat meer bot in de mixen
Door Hondje_
#2410515
Die van mij krijgt sinds 2 dagen andere KVV met bot erin (kreeg voorheen alleen Smuldier). Nu had ze Tinlo gegeten en had ze ook goede poep maar dus ook een heel groot deel krijt kleur. Heb mij er geen zorgen om gemaakt omdat ik meteen de relatie met het bot zag. Nu vandaag had ze het niet meer, wel spuitpoep tussen de middag net als gisteren tussen de middag :-\
Door nienk
#2410956
[quote="Hondje_"]
Die van mij krijgt sinds 2 dagen andere KVV met bot erin (kreeg voorheen alleen Smuldier). Nu had ze Tinlo gegeten en had ze ook goede poep maar dus ook een heel groot deel krijt kleur. Heb mij er geen zorgen om gemaakt omdat ik meteen de relatie met het bot zag. Nu vandaag had ze het niet meer, wel spuitpoep tussen de middag net als gisteren tussen de middag :-\
[/quote]

er zijn relatief veel honden die op Tinlo wat te harde ontlasting hebben. blijkbaar is hun botpercentage aan de hoge kant. maar dan is de spuitpoep wel opmerkelijk. had ze de rest van de dag normale ontlasting?
Door Hondje_
#2411034
[quote="nienk"]
er zijn relatief veel honden die op Tinlo wat te harde ontlasting hebben. blijkbaar is hun botpercentage aan de hoge kant. maar dan is de spuitpoep wel opmerkelijk. had ze de rest van de dag normale ontlasting?
[/quote]
Ja rest van de dag wel Alleen dus 2 dagen tussen de middag/rond de middag spuit poep. Ga ze zo uitlaten als haar eten gezakt is (krijgt 3x per dag) dus ben benieuwd. Ze heeft vanmorgen hart op en net koolvis.
Door nienk
#2411044
[quote="Hondje_"]
Ja rest van de dag wel Alleen dus 2 dagen tussen de middag/rond de middag spuit poep. Ga ze zo uitlaten als haar eten gezakt is (krijgt 3x per dag) dus ben benieuwd. Ze heeft vanmorgen hart op en net koolvis.
[/quote]

misschien is het handig als je je menu even noteert en post in een eigen topic.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door