Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door keetje
#2409965
Vanmorgen bij de DA geweest om onze kater in te enten.
Terloops gevraagd of ze ook aan titeren deden dit ivm Luna waar ik eigenlijk geen troep in wil jassen, helemaal niet omdat ze erg slecht in haar velletje zit. Ze is in Januari 'aan de beurt' dus ik denk, vroeg genoeg informeren.

Ik kreeg een hele uitleg,....... 
Als je het om het kostenplaatje zou doen en het blijkt dat er toch ingeent moet worden ben je dus veel duurder uit. :D En volgens hem was bij hen het titeren een stuk duurder dan het vaccineren. Maar er is wel 1 DA in de praktijk die het eventueel doet.
Ten tweede hangt de uitslag van zoveel factoren af, wie onderzoekt het, waar en met welke methode? Waar titer je op? Er zijn zo veel stammen van de verschillende ziekten dat het altijd maar gokken is dat je voor de goede kiest, en dan? Negatief voor de ene maar niet voor de ander? Volgens hem blijft het dus altijd een gok. Ik wilde er verder niet over doorgaan omdat ik er zelf ook niet alles van weet en me, wat dat betreft, dus makkelijk onder de tafel kan laten kletsen. (En daar wil ik dus via deze weg iets aan gaan doen ;) )
Wel zei hij als laatste dat we voor de zekerheid ook alleen Weil konden laten zetten.

Ik hoop dat iemand me hier, in Jip en Janneketaal eens kan uitleggen waarom ik zou moeten kiezen voor  titeren boven vacineren.
Ik dacht het te weten, maar dat verhaal van die verschillende stammen maken me dan weer onzeker.
We zijn er wel uit dat we Luna in ieder geval niet helemaal laten inenten aankomende Januari. (Dus waarschijnlijk toch maar een ritje Tannetje. :) )
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2410115
Dat van die stammen valt wel mee. Er gaan verhalen dat er van parvo ook andere stammen circuleren maar daar werkt de enting ook niet tegen.
We titeren voor de stammen die ook in de entstof zitten.

Als er antilichamen aanwezig zijn, en dat kun je zien met titeren, dan heeft enten geen zin. Dan gebeurt er nul komma niets, behalve een kans op bijwerkingen. Dus dan is enten zinloos, daarom is titeren beter.
Door keetje
#2410204
Bedankt voor je antwoord, nu heb ik een weerwoord dat ik zelf ook snap. ;)
Door Mevroi Kruim
#2419424
Rusty2010 schreef: Beste Barfers.......wat in hemelsnaam is titeren ????? :-[ :-[ :-[
In het bloed kijken of er antistoffen tegen bepaalde ziektes aanwezig zijn ;) op de drie gevaarlijkste ziektes bij honden kan getiterd worden, dan weet je of je hond immuniteit heeft opgebouwd door de vaccinatie.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door